Renault pune pe „hold“ investiţia de la Mioveni. Christophe Dridi, şeful Dacia: Piaţa auto ne determină să fim flexibili, atenţi, prudenţi. Să fim agili şi să ne adaptăm

Autor: Bogdan Alecu Postat la 19 februarie 2020 106 afişări

Grupul Renault a decis să rea­lize­ze numai investiţiile legate de procesul actual de produc­ţie, nu şi extinderea capacităţii uzinei de la Mioveni ce urma să fie realizată ca parte a unei investiţii totale de 100 mil. euro la Mioveni.

Renault pune pe „hold“ investiţia de la Mioveni. Christophe Dridi, şeful Dacia: Piaţa auto ne determină să fim flexibili, atenţi, prudenţi. Să fim agili şi să ne adaptăm

Renault a suspendat extinderea capacităţii de producţie la uzina de la Mioveni, care în 2020 trebuia să crească de la 350.000 la 406.000 de unităţi anual.

Grupul Renault a decis să rea­lize­ze numai investiţiile legate de procesul actual de produc­ţie, nu şi extinderea capacităţii uzinei de la Mioveni ce urma să fie realizată ca parte a unei investiţii totale de 100 mil. euro la Mioveni. Decizia este luată în contextul în care piaţa auto la nivel european va scădea în acest an, iar limitarea emisiilor de dioxid de carbon la 95 g/km pune presiune suplimentară pe industrie. Mai mult, pentru investiţie a fost aprobat şi un ajutor de stat de 25 mil. euro, care este însă încasat în funcţie de investiţiile realizate.

„O parte din investiţia de 100 mil. euro a fost deja realizată, dar pentru moment am decis să suspendăm creşterea capacităţii. În uzină am instalat linia de presaj de mare viteză. Trebuia să fi investit deja în a doua vopsitorie şi într-o nouă linie de şasiu. Acum au fost implementate, clădirile există, însă în inte­rior am oprit procesele, toate facilităţile. Acestea au fost suspendate“, a declarat Christophe Dridi, directorul general şi preşe­dintele Auto­mobile Dacia. El nu a precizat ce procent din investiţia de 100 mil. euro s-a rea­lizat la Mioveni. Prin eliminarea a 50.000 de noi maşini, practic România pier­de afaceri şi exporturi esti­mate de ZF la 750 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de piaţă de 15.000 de euro.

Decizia francezilor vine în contextul în care piaţa auto euro­peană trece prin cea mai mare transformare a sa din ultimul secol. Pe lângă toate acestea, Grupul Reanult  a înregistrat în 2019 prima pierdere la nivel de grup din ultimii zece ani. În plus, Renault a anunţat că pentru 2020 ţinteşte o marjă opera­ţională de 3-4%, comparativ cu 4,8% în 2019.

La nivelul UE înmatriculările de autotu­ris­me noi au scăzut în ianuarie 2020 cu 7,5%, în timp ce Renault a înregistrat o scădere de 16,4%, iar Dacia de 31,4% faţă de ianuarie 2019, potrivit datelor Asociaţiei Construc­to­rilor de Automobile din România. În ianua­rie, pro­ducţia Dacia a scăzut cu 32%, la 22.257 de unităţi.

„Anul acesta este foate important să avem grijă ce se întâmplă în piaţă, să luăm în calcul ce se întâmplă cu emisiile de CO2 şi să pre­gătim viitorul. La nivel european se esti­mează că vom avea o scădere. Acum în plus este difi­cil de cuantificat impactul Brexitului, a viru­su­lui Corona, a geopoliticului. Trebuie să rămâ­nem flexibili, atenţi, prudenţi şi să fim agili şi să ne adaptăm. Ce este sigur şi important pentru a fi agil trebuie să fii competitiv“, a subliniat Christophe Dridi.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Renault,
Mioveni,
Christophe Dridi,
Dacia,
Piaţa auto

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.