Retailerul de modă C&A a ajuns la 50 de magazine în România, cu circa zece mai multe decât la începutul pandemiei
Retailerul de modă C&A a ajuns la 50 de magazine offline în România, cu cinci mai multe decât acum doi ani şi cu zece mai multe decât la începutul pandemiei, în 2020.
♦ Retailerul, activ pe segmentul preţurilor mici, are magazine pe suprafaţă mare, de până la câteva mii de metri pătraţi.
Retailerul de modă C&A a ajuns la 50 de magazine offline în România, cu cinci mai multe decât acum doi ani şi cu zece mai multe decât la începutul pandemiei, în 2020. Evoluţia ţine cont atât de deschiderile care au avut loc în aceşti ani, cât şi de închiderile operate, precum cele din perioada pandemiei.
Compania, activă pe segmentul preţurilor mici, a acoperit în special oraşele mari şi medii ale ţării, în frunte cu Bucureştiul, unde grupul are o cincime din totalul unităţilor locale, conform site-ului propriu.
C&A a intrat pe piaţa din România în 2009, primul an de criză financiară, şi s-a extins iniţial doar în marile oraşe ale ţării cu magazine generoase, de la 1.500 la 3.000 mp. Au urmat apoi oraşe secundare precum Târgovişte sau Giurgiu. Magazinele C&A sunt amplasate doar în centre comerciale şi malluri, nu în stradal. Brandul activează pe segmentul preţurilor mici, astfel că a prins pe piaţa locală unde preţul este unul dintre principalele argumente în procesul de achiziţie.
Compania s-a extins constant şi rapid până în 2016, când ajunsese la o reţea de aproape 40 de magazine. Apoi, a tras frâna în ceea ce priveşte expansiunea pentru prima dată de la intrarea pe piaţă. Au urmat câţiva ani de pauză, pentru ca ulterior pandemia să lovească din plin moda din întreaga lume.
În 2020, magazinele nonesenţiale din majoritatea ţărilor din lume au fost închise temporar, iar apoi au funcţionat cu restricţii. Printre ele se numără şi magazinele de modă. De altfel, în pandemie, executivii C&A spuneau că o explicaţie pentru expansiunea mai lentă este chiar criza sanitară.
Tocmai din această cauză, a avut loc o restructurare a reţelei, atât local, cât şi internaţional.
În 2021, C&A a anunţat că îşi restructurează businessul şi începe concedierile în rândul celor 23.000 de salariaţi. Schimbările de comportament de consum generate de pandemie, în frunte cu dezvoltarea online-ului, au determinat retailerul să ia această decizie.
Pe plan local, gigantul a intrat întâi offline şi apoi şi-a deschis şi magazin virtual, care a crescut constant în ultimii ani, potrivit declaraţiilor anterioare ale executivilor C&A. Ei nu au oferit însă niciodată cota de piaţă a acestui canal.
Post pandemie, compania a reluat deschiderile, numărul de magazine din România ajungând la 50 astăzi, faţă de circa 45 acum doi ani.
Totuşi, ritmul de expansiune al reţelei este mai lent decât al altor comanii active pe acelaşi segment de preţ, cum ar fi Sinsay (brand al grupului LPP). O explicaţie poate fi faptul că C&A are magazine mai mari, ce nu pot fi deschise în orice proiect de retail sau în orice oraş.
După ce restricţiile legate de pandemie au fost ridicate, a izbucnit un război la graniţa României, inflaţia a atins cote record, iar numărul de proiecte noi de retail (malluri ori parcuri comerciale) s-a redus considerabil. Aceşti factori îşi spun cuvântul în cazul expansiunii multor retaileri. Totuşi, brandurile de modă care mizează pe preţuri mic continuă dezvoltarea pentru că românii pun tot mai mult accent pe acest aspect al costului într-o perioadă în care puterea de cumpărare scade.
C&A este unul dintre cei mai importanţi retaileri din România după cifra de afaceri din 2021 (cele mai recente date publice disponibile), de 445 mil. lei. Nivelul vânzărilor e cu 22% peste cel din primul an de pandemie, dar e mai mic decât cel din 2018 şi respectiv 2019. Rezultatele pe anul trecut nu sunt încă publice.
La vârful celor mai mari companii din moda românească de află Pepco, Inditex (grupul ce deţine Zara şi alte mărci), LPP (proprietarul Reserved, Sinsay şi al altor branduri) şi H&M.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană