Se apropie vânzarea uneia dintre cele mai mari reţele de supermarketuri din ţară. Ce se întâmplă cu magazinele Profi
Se apropie momentul în care fondul de private equity Mid Europa Partners va face exit din afacerea Profi, o reţea de peste 1.600 de magazine, spun sursele din piaţă.
♦ Mid Europa Partners a făcut un exit similar în Polonia, iar ce s-a întâmplat acolo poate fi relevant şi pentru România.
Se apropie momentul în care fondul de private equity Mid Europa Partners va face exit din afacerea Profi, o reţea de peste 1.600 de magazine, spun sursele din piaţă. Fondul a cumpărat retailerul local acum circa şase ani şi jumătate, plătind 533 mil. euro.
Acum, în cazul unei vânzări, Mid Europa Partners are două soluţii - să cedeze businessul către un investitor strategic sau către unul financiar. Un strategic cumpără cu gândul de a sta în business pe termen lung, pe când un fond va căuta o soluţie ulterioară de vânzare.
În ceea ce priveşte Profi, compania nu se află la prima tranzacţie, aşa că un nou fond ar trebui să vadă o soluţie profitabilă în următorii 4-6 ani. Pentru a înţelege ce s-ar putea întâmpla cu Profi, ZF a analizat o situaţie similară. Mai exact, Mid Europa Partners a făcut un exit asemănător în Polonia – reţeaua Zabka. Compania a fost fondată în 1998 de un antreprenor polonez. În 2007, businessul a fost preluat de fondul Penta Investment, care l-a vândut patru ani mai târziu către Mid Europa Partners. În 2017, într-o nouă tranzacţie, cumpărătorul era un alt fond - CVC Capital Partners.
De la acest ultim acord, care a adus al treilea fond în businessul Zabka, au trecut circa şase ani, aşa că se vehiculează o nouă vânzare. Surpriza de această dată este potenţialul cumpărător – statul polonez.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro