Sectorul industrial din România a scăzut în ianuarie. 35% din firme au redus producţia
Sectorul industrial din România, care include activităţile de prelucrare a materiei prime, minerit, energie şi apă şi salubritate, a înregistrat scăderi în prima lună a anului, 35% dintre firme raportând reduceri ale producţiei, conform Barometrului Industriei, realizat de IRSOP Market Research.
Analiza se bazează pe 11 indicatori cheie, printre care producţia totală, volumul comenzilor noi, volumul stocurilor, numărul de angajaţi, costurile de producţie, cheltuielile de capital şi exporturile. Sectorul industrial a continuat să scadă la începutul anului 2015, la majoritatea indicatorilor analizaţi de Barometrul Industriei din România, realizat în colaborare cu Facultatea de Management din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative (SNSPA).
În luna ianuarie, 35% din companii au înregistrat o scădere a producţiei, în timp ce 24% au raportat creşteri comparativ cu luna precedentă, iar 38% din companii au raportat un declin al numărului de comenzi noi. Costurile de producţie au crescut pentru 36% dintre companii, în timp ce doar 12% dintre firme au simţit o scădere din acest punct de vedere.
Sondajul a fost realizat pe un eşantion de 327 de firme industriale, reprezentativ la nivelul celor aproximativ 15.200 de firme industriale cu peste 9 angajaţi din România, care generează aproximativ 95% din cifra de afaceri a industriei.
"Producţia industrială reacţionează foarte rapid la schimbările din economie. Reducerea activităţii nu poate avea decât două cauze: situaţia economică generală sau scăderea cererii. Noi credem că este vorba despre o scădere a cererii, care a început în ultimele luni ale anului trecut şi a continuat în ianuarie 2015", a declarat, într-un comunicat, Petre Datculescu, directorul IRSOP Market Research & Consulting.
Deşi activitatea curentă este mai dificilă pentru industrie, firmele estimează că sectorul industrial va relua creşterea în următoarele luni. Se aşteaptă că vor creşte volumul producţiei, volumul comenzilor, numărul de angajaţi şi volumul stocurilor. În acelaşi timp, firmele anticipează o scădere a costurilor de producţie, în baza unor factori precum scăderea preţurilor la combustibili şi energie sau a măsurilor de reducere a cheltuielilor pe care le au în vedere pentru perioada viitoare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro