Sfaturile tânărului care a reuşit să transforme 1.000 de dolari şi o maşină pick-up într-un business de 3 milioane de dolari

Autor: Florin Casota Postat la 05 decembrie 2016 7565 afişări

Sfaturile tânărului care a reuşit să transforme 1.000 de dolari şi o maşină pick-up într-un business de 3 milioane de dolari

Levi King, în prezent co-fondator şi CEO al Nav, a mărturisit într-un articol pentru publicaţia Inc.com care au fost lucrurile pe care le-a învăţat de-a lungul timpului, după ce a reuşit să-şi transforme economiile într-un business de 3 milioane de dolari.

A pornit compania de instalare de semne şi panouri publicitare la doar 23 de ani. Înainte de asta lucra la o companie care făcea exact acelaşi lucru, dar nu intenţiona să pornească o afacere în domeniu, ci el voia să se înscrie la facultate şi să-şi ia licenţa. Şeful lui de atunci l-a sfătuit să înfiinţeze o companie de instalarea panourilor publicitare în Idaho. A făcut întocmai şi a pornit la drum cu 1,000 de dolari (economii proprii), o scară extensibilă şi un pick-up. Trei ani mai târziu când a vândut compania, afacerea lui avea venituri medii de 3 milioane de dolari.

5 lucruri care le-a învăţat Levi King

1. Trebuie să rişti, dar riscă calculat

Este greu să decizi să-ţi laşi jobul confortabil pentru o afacere pe cont propriu care nu ştii dacă va avea succes sau nu. Însă la un moment dat vei fi nevoit să tragi aer în piept şi să te arunci în apă, dar asta nu înseamnă că nu ar trebui să înoţi. Ai grijă de finanţele tale personale să fie în regulă pentru a putea apela la împrumuturi de la bănci şi foloseşte internetul pentru a te educa. Este o mină de aur!

2. Construieşte bucată cu bucată

Nu încerca să construieşti totul deodată, ci construieşte bucată cu bucată. Doar după ce eşti sigur că este foarte solidă treci la următoarea bucată. Când am început businessul eram doar eu. Înainte să angajez pe cineva să-mi ia locul m-am asigurat că eram profitabil. Am început să învăţ să fac instalaţii. M-am asigurat că acest business este profitabil înainte să trec la producţie şi tot aşa, pe măsură ce compania a crescut.

3. Leagă relaţii cu vânzătorii şi cu furnizorii

Cea mai bună finanţare am avut-o de la vânzători şi furnizori. Relaţiile le-am construit în timp şi am fost salvat de mai multe ori datorită acestor relaţii. Vânzătorii şi furnizorii sunt investiţi în afacerea ta altfel faţă de cum o fac băncile. Leagă relaţii şi plăteşteţi datoriile la timp şi aceştia te vor sprijini când vei avea nevoie

4. Învinge competiţia

Contractele nu vin singure la tine, trebuie tu să te duci după ele. Trebuie să le vânezi. La început mă plimbam cu maşina prin oraş şi mă uitam după semne publicitare electrice cu becuri sau tuburi arse. Ştiam că o companie cerea în jur de 90 de dolari pe oră, aşadar eu mi-am oferit serviciile la 45 de dolari pe oră. Îmi permiteam să fac asta pentru că nu aveam cheltuieli mari

5. Învaţă să vinzi

A vinde nu era un lucru natural pentru mine. Am citit nenumărate cărţi despre subiect, dar am deprins arta de a vinde doar după ce am pus mâna pe telefon şi am început să sun. Mă treceau apele de fiecare dată când mă pregăteam să sun pe cineva. Tot timpul este bine să-ţi înfrunţi fricile. Încrederea pe care o dobândeşti după ce-ţi înfrunţi fricile este incredbilă. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.