Şoc în industria auto germană: Incă un gigant auto a anunţat că va da afară 7.500 de oameni din fabricile din Germania
Audi anunţat că va reduce mii de locuri de muncă în următorii ani, acesta fiind cel mai recent semn al problemelor din sectorul auto german, potrivit CNN.
Constructorul auto a declarat luni că va reduce până la 7.500 de locuri de muncă la fabricile sale germane până în 2029, ca parte a unui plan mai amplu, convenit cu reprezentanţii angajaţilor, pentru a reduce costurile şi pentru a ajuta Audi să-şi transfere producţia către vehicule electrice.
Audi a declarat că se aşteaptă ca planul să îi permită să economisească 1 miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pe termen mediu şi că va investi 8 miliarde de euro (8,8 miliarde de dolari) în următorii cinci ani în fabricile sale germane pentru a le ajuta să producă vehicule electrice.
Compania a declarat că „condiţiile economice devin din ce în ce mai dure” şi că „presiunea concurenţială şi incertitudinile politice prezintă companiei provocări imense”.
Constructorul auto a declarat că reducerile planificate au fost parţial o încercare de a reduce birocraţia. Acesta a menţionat că a „redus semnificativ” numărul comitetelor companiei în ultimele luni şi a încercat să reducă volumul de muncă al angajaţilor prin digitalizare.
Reducerile de personal de la Audi se adaugă celor peste 35 000 deja planificate de proprietarul său, Volkswagen, în Germania până la sfârşitul deceniului.
Volkswagen a avertizat că are nevoie de o revizuire radicală, deoarece grupul se confruntă cu o concurenţă tot mai mare din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice şi cu scăderea vânzărilor. Constructorii germani de automobile au început tranziţia producţiei lor către vehiculele electrice mai târziu decât rivalii chinezi şi acum se află în situaţia de a recupera decalajul faţă de companii precum BYD şi Xpeng (XPEV).
Ameninţarea preşedintelui american Donald Trump de a aplica, începând cu 2 aprilie, un tarif de 25 % pentru maşinile importate în America reprezintă o altă lovitură potenţială pentru industria auto germană. În cazul în care taxele de import vor fi aplicate, este probabil ca maşinile germane să devină mai scumpe şi, prin urmare, mai puţin atractive pentru consumatorii americani decât maşinile echivalente fabricate în America.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro