Stresul legat de alegeri nu diminuează apetitul pentru shopping online
În ultimele patru săptămâni, marcate de un context politic tensionat determinat de alegerile prezidenţiale şi parlamentare şi anularea primului tur de alegeri prezidenţiale, magazinele online care operează pe platforma SaaS MerchantPro au păstrat trendul ascendent al vânzărilor. Performanţele din perioada 18 nov - 15 dec, adică perioada din jurul alegerilor şi deciziei de anulare, indică o creştere de 11% în valoarea tranzacţiilor şi un avans de 8% în numărul acestora, comparativ cu aceleaşi săptămâni din 2023.
Această creştere poate fi atribuită sezonalităţii şi specificului perioadei de cadouri, un interval care stimulează natural consumul, dar şi tendinţei consumatorilor de a compensa lipsa de control prin achiziţii curente. Majoritatea tranzacţiilor au vizat produse cu un coş mediu de aproximativ 55 de euro, iar achiziţiile de valori mai mari au fost amânate până la o stabilizare percepută a contextului general - consideră Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Singurele zile în care s-a observat o scădere semnificativă la nivel de valoare au fost 24 noiembrie (-5%), ziua primului tur de alegeri prezidenţiale, şi 25 noiembrie (-10%), ziua rezultatelor finale pentru primul tur. Clasamentul şocant al candidaţilor a afectat intenţia de cumpărare şi a captat atenţia publicului către ştiri politice în zilele respective.
Analiza realizată de MerchantPro cuprinde rezultatele unui eşantion reprezentativ de magazine online de dimensiuni diferite care operează pe cea mai folosită platforma locală SaaS de eCommerce din România. De asemenea, s-a observat că, deşi consumatorii au amânat achiziţiile de valori mai mari, pe zona de achiziţii curente, cu un coş mediu de aproximativ 55 de euro, tranzacţiile au continuat într-un ritm crescător.
„În ciuda unui context volatil, antreprenorii din eCommerce demonstrează o capacitate de adaptare şi rezilienţă impresionante. Rezultatele din această perioadă reflectă atât specificul sezonului, cât şi eforturile susţinute ale comercianţilor pentru a-şi atrage şi fideliza clienţii. Totuşi, deşi la nivelul celor 4 săptămâni analizate numărul tranzacţiilor a crescut cu 8%, iar valoarea vânzărilor cu 11% faţă de săptămânile echivalente din 2023, aceste creşteri s-au situat sub mediile la nivel de an, unde creşterile au fost de 15% ca număr de tranzacţii şi 20% ca valoare. Clienţii au avut un comportament mai precaut în această perioadă, comparativ cu restul anului”, observă Arthur Rădulescu, CEO, MerchantPro.
Analiza MerchantPro a luat în calcul tranzacţii înregistrate pe un eşantion de magazine online care folosesc platforma MerchantPro. Comercianţii de pe platforma MerchantPro dovedesc o agilitate remarcabilă în a-şi adapta rapid strategiile în faţa unor schimbări uneori complet neaşteptate din piaţă. Instrumentele avansate de automatizare le oferă posibilitatea de a identifica tendinţele emergente, de a adapta cu viteza crescută strategia comercială la dinamica pieţei şi de a-şi optimiza procesele operaţionale pentru a se sincroniza cu nevoile consumatorilor.
Astfel, magazinele din eşantionul analizat au capitalizat pe nevoia alimentată de sezonul de cumpărături şi nu şi-au limitat campaniile pe fondul tensiunilor sociale, reuşind să menţină un trend pozitiv de creştere, atât a tranzacţiilor, cât şi valoric.
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.
Platforma MerchantPro este folosită la nivel regional şi are o experienţă de peste 15 ani pe piaţă. În ultimii doi ani, MerchantPro şi-a consolidat prezenţa pe piaţa internă şi internaţională, cu aproape 2000 de magazine active în România, şi un număr în creştere continuă pe piaţa din Vestul, respectiv sud-estul Europei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro