Studiu de caz: De ce ajung asigurătorii în social media

Postat la 04 mai 2013 251 afişări

Reţelele sociale au atras atenţia tot mai multor companii în ultima perioadă, lucru care se traduce în bugete din ce în ce mai consistente alocate pentru prezenţa şi promovarea în acest mediu. ING Asigurări de Viaţă a făcut un pas în plus, lansând pagini specializate în funcţie de subiect.

Studiu de caz: De ce ajung asigurătorii în social media

PRIVITĂ DREPT O FORMĂ DE PROMOVARE CU COSTURI REDUSE, dar şi o platformă pentru comunicare, zona de social media este de câţiva ani în atenţia tot mai multor companii din plan local. Reţelele sociale atrag bugete care pleacă de la câteva procente şi urcă chiar şi până la 20-25% din cheltuielile companiilor pentru marketing şi comunicare, iar promovarea din social media înseamnă deja peste 10% din întreaga piaţă de publicitate online din România.

Pentru ING Asigurări de Viaţă, ponderea este de 5% din bugetul de comunicare, bani care sunt investiţi în prezenţa şi promovarea pe Facebook, cel mai adesea  realizată de companii prin intermediul unei pagini de prezentare în cadrul reţelei sociale. „Au fost derulate de-a lungul timpului campanii prin Facebook Ads pentru diverse proiecte şi au fost realizate aplicaţii precum Cititorul în palmă, Configuratorul de părinţi sau Testul de personalitate financiară„, povesteşte Carmen Soare, director de marketing la ING Asigurări de Viaţă despre strategia de până acum a companiei pe Facebook.

DECENT ÎNSĂ, AU FOST LANSATE DOUĂ PAGINI PE FACEBOOK, o tactică mai puţin obişnuită în rândul companiilor româneşti, de specializare a prezenţei pe platforma socială în funcţie de scop şi de publicul vizat. „Ştii de la ING„ este pagina brandului cu acelaşi nume existent în afara Facebook încă din 2007, sub umbrela căruia au fost desfăşurate campanii de educaţie financiară şi de informare cu privire la asigurările de viaţă şi pensiile private, lucru care se va întâmpla acum şi pe reţeaua socială pentru publicul larg. Cea de-a doua pagină de companie, „ING Welcome„, este specializată pe o cu totul altă nişă.

„Se adresează angajaţilor şi oamenilor interesaţi de o carieră în acest domeniu în cadrul companiei„, explică Soare. Concret, este o pagină prin care ING Asigurări de Viaţă se prezintă ca angajator şi prin intermediul căreia vor fi anunţate locurile de muncă disponibile.Decizia de a crea două pagini pe Facebook a fost rezultatul unei analize a oportunităţilor pe care le oferă reţeaua în ce priveşte comunicarea dintre o companie şi public, fie el client sau potenţial client ori angajat actual sau viitor. „Am testat şi investigat avantajele prezenţei pe Facebook„, spune directorul de marketing al companiei despre modul în care s-a luat decizia de a adopta reţeaua în strategia de comunicare şi marketing pe internet pe direcţii specializate.

PE PREGĂTIREA ŞI LANSAREA PAGINILOR S-A OCUPAT O AGENŢIE SPECIALIZATĂ, însă companiile care au în plan să îşi extindă prezenţa în social media nu trebuie neapărat să aloce un buget în acest sens. O pagină de business pe Facebook poate fi creată de angajaţii din departamentul de comunicare sau marketing sau chiar din departamentul IT.

Gestionarea respectivei pagini şi conţinutul care trebuie publicat acolo sunt însă cele care ridică de regulă probleme, fiind adesea nevoie de o persoană dedicată şi cu cunoştinţe în domeniu. „Pentru pregătirea şi lansarea celor două pagini am lucrat cu o agenţie specializată, care va continua şi pe viitor să administreze şi să monitorizeze prezenţa noastră pe Facebook„, spune Carmen Soare, cu menţiunea că şi în cadrul diviziei de comunicare a companiei s-a format o mică echipă responsabilă de solicitările care ar putea apărea ca urmare a relaţionării cu utilizatorii de pe Facebook.

Rostul celor două pagini nu este însă de natură comercială. Compania urmăreşte popularizarea brandului în rândul unor categorii de clienţi şi potenţiali angajaţi care poate n-ar fi avut altfel cum să intre în contact cu ING Asigurări de Viaţă. „Utilizatorii reţelelor sociale sunt într-o mare măsură tineri, 60% dintre românii de pe Facebook se încadrează în eşantionul 18-34 de ani, potrivit Facebrands.ro, categorie care reprezintă viitorii beneficiari ai serviciilor financiare„, spune Carmen Soare.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/studiu-de-caz-de-ce-ajung-asiguratorii-in-social-media-10832761
10832761
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.