Studiu de caz: Murfatlar
Murfatlar Romania, unul dintre principalii producatori de vin de pe piata locala, a inceput aplicarea sistemului de management Kaizen in februarie anul trecut, odata cu standardele de calitate ISO si HACCP. "In conditiile actuale ale efortului de integrare si post-integrare in UE, Murfatlar face tot posibilul sa isi mentina statutul de producator de vinuri de nivel mondial. Calitatea in procesele de productie este o necesitate", spune Cosmin Popescu, administrator, Murfatlar Romania.
S-a inceput prin organizarea unor cursuri de initiere in principiile Kaizen. Majoritatea tehnicilor Kaizen au fost aplicate acolo unde produsului i se adauga valoare - in cadrul sectiei de imbuteliere. "Nu trebuie sa uitam insa ca sistemul de management Kaizen vine din Japonia, unde mentalitatea oamenilor este alta. La noi a fost dificil sa schimbam conceptia oamenilor in ceea ce priveste continuitatea incercarilor de imbunatatire a proceselor de productie", comenteaza Popescu.
In opinia acestuia, comunicarea este singurul element fara de care Kaizen nu ar putea functiona: "Sistemul de management Kaizen vine cu un element nou in organizatiile romanesti, anume comunicarea vizuala. Mai exact, rezultatele actiunilor le sunt prezentate tuturor angajatilor prin intermediul unor panouri cu imagini si documente care evidentiaza situatia ante- si post-Kaizen. Si ele sunt actualizate de fiecare data cand se produce o schimbare".
Care sunt principalele castiguri aduse pentru Murfatlar de acest sistem de management? Cresterea productivitatii muncii oamenilor, eliminarea timpilor pierduti. "Murfatlar a investit in principal mult timp si multa munca. Din punct de vedere financiar investitia este acoperita, ba chiar depasita de castigurile obtinute prin organizarea mult mai riguroasa a procesului de productie", sustine Cosmin Popescu.
Din 2001 pana in prezent, investitiile facute de Murfatlar au depasit 10 milioane de euro, majoritatea banilor fiind investiti in inlocuirea unei parti a tehnologiei si in achizitionarea de noi suprafete de plantatie. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de 36 de milioane de euro, iar pentru acest an reprezentantii companiei estimeaza o crestere de aproximativ 16%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro