Studiu de caz: Murfatlar

Postat la 19 iunie 2007 7 afişări

Murfatlar Romania, unul dintre principalii producatori de vin de pe piata locala, a inceput aplicarea sistemului de management Kaizen in februarie anul trecut, odata cu standardele de calitate ISO si HACCP. "In conditiile actuale ale efortului de integrare si post-integrare in UE, Murfatlar face tot posibilul sa isi mentina statutul de producator de vinuri de nivel mondial. Calitatea in procesele de productie este o necesitate", spune Cosmin Popescu, administrator, Murfatlar Romania.

 

S-a inceput prin organizarea unor cursuri de initiere in principiile Kaizen. Majoritatea tehnicilor Kaizen au fost aplicate acolo unde produsului i se adauga valoare - in cadrul sectiei de imbuteliere. "Nu trebuie sa uitam insa ca sistemul de management Kaizen vine din Japonia, unde mentalitatea oamenilor este alta. La noi a fost dificil sa schimbam conceptia oamenilor in ceea ce priveste continuitatea incercarilor de imbunatatire a proceselor de productie", comenteaza Popescu.

 

In opinia acestuia, comunicarea este singurul element fara de care Kaizen nu ar putea functiona: "Sistemul de management Kaizen vine cu un element nou in organizatiile romanesti, anume comunicarea vizuala. Mai exact, rezultatele actiunilor le sunt prezentate tuturor angajatilor prin intermediul unor panouri cu imagini si documente care evidentiaza situatia ante- si post-Kaizen. Si ele sunt actualizate de fiecare data cand se produce o schimbare".    

 

Care sunt principalele castiguri aduse pentru Murfatlar de acest sistem de management? Cresterea productivitatii muncii oamenilor, eliminarea timpilor pierduti. "Murfatlar a investit in principal mult timp si multa munca. Din punct de vedere financiar investitia este acoperita, ba chiar depasita de castigurile obtinute prin organizarea mult mai riguroasa a procesului de productie", sustine Cosmin Popescu.

 

Din 2001 pana in prezent, investitiile facute de Murfatlar au depasit 10 milioane de euro, majoritatea banilor fiind investiti in inlocuirea unei parti a tehnologiei si in achizitionarea de noi suprafete de plantatie. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a fost de 36 de milioane de euro, iar pentru acest an reprezentantii companiei estimeaza o crestere de aproximativ 16%.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Studiu de caz: Murfatlar
/actualitate/studiu-de-caz-murfatlar-1009503
1009503
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.