STUDIU: Mai puţin de jumătate dintre oameni pot identifica adevăratul logo Apple
Fără a verifica pe internet, care dintre imaginile din fotografie reprezintă logo-ul oficial al Apple? Mai puţin de jumătate dintre oameni, fie ei utilizatori de PC sau de MAc, pot face alegerea corectă, potrivit unui studiu realizat de University of California Los Angeles (UCLA).
Logo-ul Apple este relativ simplu, doar două culori şi o formă pe care copiii o învaţă odată cu alfabetul. Mărul muşcat este considerat adesea unul dintre cele mai cunoscute şi mai uşor de recunoscut logo-uri din prezent. Cu toate acestea, 53% din oamenii care au participat la studiul UCLA au ales o imagine care nu reprezintă logo-ul companiei americane, informează businessinsider.com.
De ce nu pot oamenii să identifice corect mărul simbol?
"A vedea" şi "a observa" sunt două lucruri diferite. Doar fiindcă întâlnim un obiect, nu înseamnă că vom şi avea o amintire a acestuia. Şi chiar dacă o facem, unele imagini se lovesc de o barieră numită "saturare a atenţiei", potrivit articolului publicat în Psychology Today de doi dintre autorii cercetării UCLA, Adam B. Blake şi Alan D. Castel.
"În procesul de percepere şi implicare într-un proces repetitiv, creierul uman poate învăţa că este lipsit de importanţă să memoreze detalii specifice - dacă avem nevoie de ele, le găsim uitându-ne în jur", au explicat cercetătorii.
Un test asemănător este încercarea de a vă aminti literele din jurul tastei T de pe tastatura dumneavoastră, sau locul în care se află cel mai apropiat stingător de incendiu.
Cel mai probabil, nu veţi reuşi să vă amintiţi cu exactitate, comentează businessinsider.com.
Potrivit studiului realizat de UCLA, rata de succes a scăzut şi mai mult în momentul în care participanţii la test au fost rugaţi să deseneze din memorie logo-ul Apple. Doar un voluntar din 85 a desenat mărul muşcat conform logo-ului oficial.
Oamenii, în cea mai mare parte, nu-şi dau seama de lipsa de conştientizare a realităţii înconjurătoare. Când au fost întrebaţi înaintea testului, participanţii la studiu au arătat niveluri ridicate de încredere în ei înşişi referitor la faptul că vor putea identifica logo-ul corect cu uşurinţă. Nivelul de încredere de sine a scăzut dramatic când participanţii au primit sarcina.
Deşi cercetări anterioare au arătat că memoria vizuală poate fi foarte precisă, studiul UCLA oferă informaţii importante legat de părtinirea subiectivă când vine vorba despre evaluarea propriilor performanţe.
Răspunsul corect la intrebarea de la inceputul articolului este a treia imagine, de jos în sus, de pe prima coloană din dreapta.
Testul poate fi efectuat online pe site-ul Universităţii din Ghent (Olanda).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro