Swatch lansează în curând un smartwatch, pentru a concura cu debutul Apple Watch
Swatch Group intenţionează să pună în vânzare în următoarele trei luni un smartwatch care va comunica prin Internet şi care ar putea concura cu Apple Watch, a cărui lansare este prevăzută să aibă loc în luna aprilie, relatează Bloomberg.
"Ceasul inteligent al Swatch va putea comunica prin intermediul Internetului", a declarat directorul general al companiei elveţiene, Nick Hayek, citat de Bloomberg. El a adăugat că utilizatorii vor putea face plăţi mobile prin intermediul acestui dispozitiv, care va funcţiona cu softuri Windows şi Android.
Piaţa pentru astfel de ceasuri, care permit efectuarea de convorbiri telefonice şi comunicaţii de date, va atinge probabil 10 miliarde de dolari în 2018, au estimat analiştii Citigroup anul trecut, jumătate din piaţă fiind reprezentată de utilizatorii tradiţionali de ceasuri care fac trecerea la dispozitivele inteligente.
Swatch a acumulat în ultimele decenii experienţă în dezvoltarea de tehnologie care poate fi inclusă într-un smartwatch, cum ar fi bateriile cu durată mare de funcţionare, atât de subţiri încât pot fi îndoite.
Marca Tissot a Swatch fabrică ceasuri cu ecrane tactile încă din 1999, iar în prezent acestea includ altimetru, busolă şi senzori pentru înregistrarea scufundărilor.
În urmă cu doi ani Hayek era sceptic în privinţa potenţialului smartwatch-urilor, considerând că nu vor revoluţia industria de profil. El şi-a exprimat deseori îngrijorarea că ecranele acestor ceasuri sunt prea mici pentru a permite comunicarea, iar aceste produse ar avea nevoie să fie încărcate prea des.
Hayek a declarat anul trecut că Swatch nu va participa la cursa de a fi prima companie care dezvoltă aceste produse, din cauza reticenţei utilizatorilor. El a afirmat la un moment dat că mărcile de lux ale companiei, precum Blancpain, sunt smartwatch-uri pentru că "te fac să arăţi inteligent".
AppleWatch va include funcţii de monitorizare a sănătăţii şi alte aplicaţii pentru hărţi, fotografii şi mesaje. Directorul general al Apple, Tim Cook, a prezentat anul trecut şi un sistem de plăţi mobile.
Câteva mărci de ceasuri de lux, deţinute de grupurile LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton şi Richemont, se implică la rândul lor pe piaţa ceasurilor inteligente.
TAG Heuer, deţinută de LVMH, intenţionează să lanseze un smartwatch în acest an, cu funcţii GPS şi de monitorizare a sănătăţii.
Brandul Montblanc al Richemont a prezentat e-Strap, un ceas care poate urmări activităţile deţinătorului şi să localizeze telefonul mobil al acestuia prin intermediul tehnologiei Bluetooth.
Swatch negociază cu retailerii introducerea sistemului său de plăţi mobile, după ce a ajuns deja la acorduri cu cei mai comercianţi din Elveţia, Migros şi Coop.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro