Teodorovici acuză Ministerul Transporturilor de lipsă de profesionalism şi iresponsabilitate: "La rectificarea bugetară, MT nu va primi bani în plus"
Guvernul nu va suplimenta, la rectificare, bugetul Ministerului Transporturilor întrucât instituţia nu a dovedit că poate cheltui banii şi dezamăgeşte din acest punct de vedere de la an la an, arătând lipsă de profesionalism, a declarat ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici.
"Transportul este sectorul care, din păcate, ne dezamăgeşte în continuare. Cel puţin pe mine personal, care şi cunosc foarte bine acest sector, pot să spun că mă dezamăgeşte, din păcate, an de an. Pe de o parte, pentru că nu cheltuie banii pe care îi au alocaţi, pentru că ştim foarte bine, de cheltuirea acestor bani pe acest sector se leagă, într-un fel sau altul, dezvoltarea întregii economii. Deci, pe de o parte, nu cheltuie banii, pe de altă parte, mai vin şi solicită bani suplimentari", a afirmat Teodorovici la Digi24.
El a adăugat că la rectificarea bugetară Ministerul Transporturilor nu va primi bani în plus. Potrivit draftului de rectificare bugetară, Transporturile pierd finanţări de un miliard de lei pentru proiecte europene postaderare.
"Le-am spus foarte clar: nici nu discutăm! Vreau să văd la zi, pe fiecare proiect în parte, dovada că voi cheltuiţi aceşti bani până la final de octombrie, când va avea loc o a doua rectificare a acestui buget! Altfel, nu alocăm suplimentar ca să creştem artificial deficitul. Pentru că altfel, ce înseamnă asta? Dacă eu dau mai departe, la Transporturi, înseamnă că domenii precum sănătatea, educaţia, investiţii sunt văduvite, pentru că trebuie să dau într-o parte unde de fapt nu se cheltuie banii", a spus Teodorovici.
Oficialul acuză colegii de la Transporturi de lipsă de profesionalism.
"Ei merg pe baza unei abordări destul de, să spunem, lipsite de profesionalism. Eu ştiu aşa: când ai un contract de achiziţie publică pe un proiect de investiţie – în cazul lor, o autostradă – trebuie să ştii foarte clar, lună de lună, ce se lucrează, care este previziunea de plăţi a acelei firme de construcţii, s-o analizez şi prin prisma mea: adică, ăla poate să ceară, nu ştiu, sume foarte mari, dar eu văd exact dacă se justifică o astfel de sumă. Şi atunci, în mod responsabil, să cer mai departe la Finanţe alocarea acelei sume", a spus Teodorovici.
El a adăugat că se gândeşte la o reformă a administraţiei publice, recunoscând că sectorul bugetar este încărcat artificial şi ineficient.
Circa 20% din actuala administraţie publică este ineficientă în posturile pe care le ocupă, spune Teodorovici.
"Sunt oameni (în administraţia finannciară, n.r.) care se sacrifică - vieţile, familiile, timpul liber. Sunt oameni care nu petrec doar opt ore pe zi la serviciu. Sunt oameni care stau 10-12-14 ore pe zi. Nu spun că fac toţi asta. Sunt foarte mulţi din sistemul de stat care la ora - nu la 4.00, poate chiar mai devreme - au spart uşa. Iar dacă stau la serviciu, poate o oră doar alocă pentru ceea ce fac ei la serviciu. Ei, aceştia trebuie să plece din administraţie", a arătat Teodorovici.
El a spus că şi-ar dori ca Ministerul Finanţelor să coordoneze toate direcţiile economice ale celorlalte ministere, întrucât funcţionarii de aici dezinformează coordonatorii de credite, iar miniştrii vin ulterior să ceară "bazaconii".
"De ce nu, oare, putem noi să facem, la nivel de administraţie publică centrală chiar, ca unele funcţii-suport să fie concentrate într-un singur loc? De ce fiecare minister trebuie să aibă direcţia sa de resurse umane? De ce să nu fim noi mai moderni decât şi alte state membre sunt, poate, la nivel european? De ce să ţin fiecare direcţie economică, să spunem, în fiecare minister? Nu, ele trebuie să fie concentrate în Ministerul de Finanţe - şi asta e o intenţie pe care o am foarte clară - de a aduce toate direcţiile economice şi de buget din ministere să depindă - adică să fie acolo localizate, dar să fie subordonate Ministerului Finanţelor", a mai spus Eugen Teodorovici.
Ministrul a mai spus că îşi permite să fie un aspru critic al administraţiei, pentru că o cunoaşte bine din interior, întrucât şi-a petrecut viaţa în domeniul public, în care lucrează din 1991.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro