Uber, acuzată în România de evaziune fiscală de 9-10 milioane de euro pe lună. Reacţia conducerii de la Bucureşti
Potrivit viceprimarului general al Municipiului Bucureşti, Aurelian Bădulescu, Uber este „o activitate neautorizată”, care încalcă legea taximetriei şi hotărârea Consiliului General al Muncipiului Bucureşti, scrie Mediafax.
„Activitatea aplicaţiei Uber este de tip ilicit pe piaţa transporturilor din Municipiul Bucureşti. Uber-ul este, la acest moment, o activitate neautorizată, nelegală şi care încalcă atât legea taximetriei, cât şi hotărârea de Consiliu General al Muncipiului Bucureşti care reglementează activitatea de taxi în Municipiul Bucureşti”, a declarat pentru MEDIAFAX viceprimarul general al Muncipiului Bucureşti, Aurelian Bădulescu.
Reprezentantul Primăriei Municipiului Bucureşti susţine că utilizatorii aplicaţiilor de transport, precum Uber, nu sunt în siguranţă. „Atrag atenţia cetăţenilor Municipiului Bucureşti că nu se află în siguranţă atunci când călătoresc cu un astfel de serviciu”, a precizat oficialul.
Mai mult, viceprimarul avertizează că aplicaţiile precum Uber sunt răspunzătoare de o evaziune fiscală de 9-10 milioane de euro lunar. „Aceştia (n.r. aplicaţiile de transport) produc la nivelul României o evaziune fiscală lunară de cel puţin 9-10 milioane de euro”, susţine Aurelian Bădulescu.
Potrivit viceprimarului, Autoritatea de Ordine Publică a Municipiului Bucureşti (ATOP) se întâlneşte miercuri, la sesizarea Autorităţii Naţioanale de Ordine Publică a României, pentru a discuta problema legată de Uber.
„Mâine (n.r. miercuri), după ce vom avea aceste discuţii, se vor stabili în interiorul ATOP recomandările pe care trebuie să le pună în aplicare Poliţia Naţională şi Poliţia Locală a Muncipiului Bucureşti împreună cu Direcţia Control din Primăria Municipiului Bucureşti”, a mai spus viceprimarul general al Municipiului Bucureşti.
La finalul lunii noiembrie, Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a demarat un proces prin care va decide dacă Uber este o companie de transport sau un serviciu digital. Potrivit reprezentanţilor Uber, în perioada aprilie-mai este aşteptată o decizie a instituţiei.
În România, transportatorii rutieri şi taximetriştii susţin că Uber este un serviciu care le face concurenţă neloială.
În Portugalia, o asociaţie a taximetriştilor a organizat mai multe proteste în 2016. În plus, după ce o Curte de Justiţie din Portugalia a răsturnat în iunie 2016 decizia anterioară care interzicea Uber în Portugalia, premierul Antonio Costa a spus că vrea să reglementeze serviciul care se bazează pe aplicaţie, introducând un training pentru şoferi, mai scurt decât cel pentru taximetrişti şi obligându-i să plătească asigurare pentru pasageri, potrivit Reuters.
Nicoleta Schroeder, managerul general al Uber România, susţine că Uber este un serviciu nedefinit, dar compania îşi doreşte o reglementare atractivă pentru fiecare utilizator. În schimb, viceprimarul Muncipiului Bucureşti, Aurelian Bădulescu, susţine că Uber este „nelegală şi neautorizată”.
„Nu cred că este un secret că astăzi Uber este un serviciu nedefinit. Noi suntem primii care vrem acest lucru, vrem să fie definit, însă, în acelaşi timp, este un serviciu extrem de nou”, a spus Nicoleta Schroeder, managerul general al Uber România, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă.
„Dacă ne uităm la ultimul an, vedem lucruri clare care s-au întâmplat pentru reglementare. În primul rând, este o discuţie la nivelul Uniunii Europene. Astăzi avem un set de recomandări clare către statele membre prin care Uniunea Europeană le spune să îşi adapteze legile, să îi contorizeze pe cei noi, precum Uber. Avem o serie de ţări care deja au început să facă asta, chiar din Europa; vorbim de Portugalia, ţările baltice, Finlanda”, a explicat managerul general al Uber în România.
Potrivit reprezentantei Uber, ar putea dura mai mulţi ani până când legislaţia va fi actualizată.
„Însă e normal, până la un anumit punct, ca inovaţia să preceadă legislaţia. Acest lucru s-a întâmplat peste tot. Uber este un serviciu nou. Dacă ne uităm la celelalte ţări, Statele Unite ar fi un exemplu, de obicei durează câţiva ani până când legislaţia este adusă la zi, dar pentru noi acesta este unul din obiectivele principale”, a precizat Schroeder.
Prin legislaţie, Uber doreşte o reglementare care să le permită utilizatorilor să lucreze un număr de ore săptămânal, „o reglementare care să fie atractivă pentru fiecare om care vrea să facă asta câteva ore pe săptămână, să nu fie un job full time, să nu fie o carieră”, a completat managerul general.
În ceea ce priveşte reglementările de transport în România, Schroeder a menţionat că Uber nu se încadrează nici în legislaţia de taximetrie, nici în legislaţia transportului public.
„Ei (n.r. şoferii) nu au astăzi nicio licenţă de transport, tocmai pentru că, dacă ne uităm la cele două legi care reglementează transportul în România, avem, pe de-o parte taximetria, unde noi nu ne încadrăm, nu avem maşini, pe de altă transportul public, unde Uber nu se încadrează, pentru că este o aplicaţie închisă”, a precizat acesta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro