Una dintre cele mai mari companii aeriene a fost amendată pentru furtul datelor clienţilor
Compania aeriană British Airways a fost amendată cu 183 milioane de lire sterline (230 de milioane de dolari) pentru că, în urma unui atac, i-au fost furate datele a circa 500.000 de clienţi, informează BBC.
Compania aeriană s-a declarat "surprinsă şi dezamăgită" de amenda dată de Biroul Comisarului pentru Informaţii (ICO).
ICO a declarat că este cea mai mare sancţiune pe care a dat-o vreodată şi prima care a fost făcută publică în conformitate cu noi reguli europene privind datele personale.
Conform ICO, utilizatorii site-ului British Airways au fost direcţionaţi spre un site fraudulos. Prin acesta, datele a aproximativ 500.000 de clienţi au ajuns la atacatori.
Comisarul Elizabeth Denham a declarat: "Datele personale ale oamenilor sunt personale. Atunci când o organizaţie nu le protejează de pierderi, pagube sau furt, este mai mult decât o neplăcere. De aceea, legea este clară - atunci când vi se încredinţează date cu caracter personal, trebuie să aveţi grijă de ele".
Incidentul a fost făcut public la 6 septembrie 2018, iar BA a afirmat iniţial că au fost afectate aproximativ 380 000 de tranzacţii, însă datele furate nu au inclus detalii privind călătoria sau paşaportul.
BA a afirmat că informaţiile au inclus nume, adrese de e-mail, informaţii despre cartea de credit, cum ar fi numerele cărţilor de credit, datele de expirare şi codul CVV de trei cifre găsit pe spatele cardurilor de credit, deşi BA a declarat că nu a stocat numere CVV.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro