Veniturile Renault au crescut cu 12% în primul semestru, la 22,19 miliarde de euro
Veniturile grupului Renault au crescut cu 12% în primul semestru, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 22,19 miliarde de euro, în timp ce înmatriculările de vehicule noi au avansat cu 0,8%, la 1,38 milioane de unităţi, potrivit datelor publicate joi de constructorul auto francez.
Profitul operaţional al grupului a avansat cu 47%, la 1,069 miliarde de euro, reprezentând 4,8% din venituri, faţă de 729 milioane de euro, respectiv 3,7% din venituri în urmă cu un an.
În pofida marjei operaţionale de 4,8%, acţiunile Renault au scăzut cu până la 7,5%, investitorii făcând comparaţie cu performanţele superioare obţinute de PSA Peugeot Citroen în aceeaşi perioadă, relatează Reuters.
PSA Peugeot Citroen a obţinut profit net în primul semestru pentru prima oară în ultimii patru ani, în valoare de 571 de milioane de euro, după pierderi de 114 milioane de euro în urmă cu un an, îndeplinind în avans majoritatea ţintelor stabilite.
Grupul Renault, proprietarul Dacia, a obţinut în primele şase luni ale anului un profit net de 1,469 miliarde de euro, în urcare cu 83% comparativ cu intervalul similar din 2014.
"Rezultatele grupului Renault din primul semestru au marcat un nou pas spre îndeplinirea obiectivelor planului Drive the Change, datorită redresării peste aşteptări a pieţei europene şi în pofida înrăutăţirii condiţiilor pe principalele noastre pieţe emergente", a declarat directorul general al grupului, Carlos Ghosn.
Şeful Renault a arătat că succesul înnoirii şi extinderii gamei, creşterea pieţei europene şi aplicarea disciplinată a planului de dezvoltare plasează grupul într-o poziţie favorabilă pentru atingerea ţintelor de creştere a veniturilor şi a marjei operaţionale.
Veniturile diviziei auto a Renault au atins 21,065 miliarde de euro, fiind în urcare cu 12,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită creşterii volumului brandurilor grupului şi vânzărilor către parteneri.
Deprecierea euro faţă de un coş de valute a avut un efect pozitiv.
Preţurile au contribuit la rândul lor la rezultatele bune ale grupului, în special datorită majorărilor de pe pieţele emergente, decise de Renault la sfârşitul anului trecut pentru a compensa deprecierea monedelor, în special în Rusia şi Brazilia.
Grupul anticipează că cererea pe piaţa mondială va continua să crească în 2015, cu circa 1%, în pofida încetinirii semnificative pe pieţele emergente. Pe de altă parte, piaţa europeană va înregistra o creştere de cel puţin 5%.
Grupul intenţionează să crească în continuare înmatriculările şi veniturile (la curs valutar constant), să îmbunătăţească marjele operaţionale şi să genereze un flux de capital pozitiv la divizia auto.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro