„A conduce prin exemplu, a promova comunicarea deschisă şi a fi adaptabil sunt din punctul meu de vedere baza creşterii unui lider.”
...spune Raluca Simion, product & marketing manager în cadrul MerchantPro. Ea găseşte inspiraţie în toate contextele şi interacţiunile: de la echipa sa, din feedbackul şi poveştile de business ale utilizatorilor şi până la figuri cheie care au inovat sau au produs o schimbare fundamentală în domeniile lor.
Raluca Simion, product & marketing manager, MerchantPro
Vârstă: 39 de ani
Cifră de afaceri (2023): 1,7 mil. euro
Număr de angajaţi: 40
Cu o experienţă de 15 ani în dezvoltarea şi creşterea de produse software destinate industriei de eCommerce, Raluca Simion deţine un MBA în Antreprenoriat şi Management Strategic. Este pasionată de SF şi literatură, spune că îi place să exploreze noi sisteme de gândire prin lectură. Povesteşte că îşi dezvoltă abilităţile de leadership prin învăţare continuă şi experienţe practice. „Caut mentorat, particip la conferinţe din industrie şi la programe de formare. Acord prioritate feedback-ului de la echipă, un instrument cheie de învăţare.“
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi de eCommerce, servicii de suport şi soluţii personalizate.
Anul trecut, compania a atras magazine online noi în platformă prin funcţionalităţile dezvoltate, axate pe flexibilitate şi performanţă, precum şi prin capacitatea de a optimiza operaţiunile prin automatizări şi integrări rapide cu soluţii suport din piaţă. Conform reprezentanţilor companiei, au fost dezvoltate verticalele eCommerce B2B şi farma, care au particularităţi diferite de cele ale verticalelor tradiţionale din eComm. În plus, au fost lansate funcţionalităţi cu componente GenAI şi NLP (procesarea limbajului natural).
În eCommerce, concurenţa este tot mai intensă, multe magazine online şi-au orientat investiţiile spre automatizare, având ca obiectiv reducerea costurilor de operare şi optimizarea proceselor, pentru a putea rămâne competitive şi a oferi o experienţă de achiziţie mai eficientă clienţilor. Anul trecut, piaţa a crescut cu 8-10%, dar în condiţiile de inflaţie şi cu un trimestru 4 destul de tulbure, estimările pentru creşterea reală anuală se plasează în jur de 5-7%. Consumatorii au un comportament de cumpărare mai precaut, dar creşte fidelitatea faţă de magazinele online care îşi respectă promisiunile şi le oferă o experienţă de achiziţie plăcută. Potrivit unui raport Statista, 24% dintre clienţi preferă aceleaşi site-uri pentru achiziţii, în timp ce 64% se declară fideli unor magazine online dar dispuşi să încerce şi altceva. Prin urmare, pentru MerchantPro, în 2024 strategia de loializare şi capacitatea retailerilor de a forma comportamente de consum şi relaţii cu o bază de clienţi a fost mai importantă ca oricând.
1. Care este obiectivul de carieră pe care îl aveţi în prezent?
Obiectivele mele se concentrează pe a lansa şi creşte produse care aduc valoare în viaţa utilizatorilor şi care contribuie la creşterea şi evoluţia industriei. Îmi doresc ca acestea sa poată inspira noile generaţii de lideri din tehnologie.
2. Care sunt principalele provocări pe care le aveţi în atingerea acestuia şi cum v-aţi propus să le depăşiţi?
O provocare cheie este aceea de a fi întotdeauna cu un pas în faţa schimbărilor tehnologice extrem de rapide şi a tendinţelor pieţei, coroborată cu provocarea continuă de a asigura performanţa şi satisfacţia pentru cele peste 2.000 de businessuri online care ne folosesc produsele - exact ca o maşină de Formula 1 asupra căreia inovezi în timp ce rulează pe circuit. Din acest motiv, prioritare pentru mine sunt învăţarea continuă, experimentarea şi agilitatea, valori pe care încerc sa le cultiv în cadrul echipei mele.
3. Cum arată săptămâna/ziua de lucru ideală pentru dvs., în contextul actual?
Săptămâna mea ideală de lucru este un echilibru între planificarea strategică şi execuţie, în care sunt incluse sesiuni de brainstorming cu echipa mea, timp dedicat pentru analiza tendinţelor pieţei şi feedbackul clienţilor şi sincronizări periodice pentru a urmări progresul proiectelor. De asemenea, pun mare preţ pe crearea unui spaţiu care sa stimuleze dezvoltare profesională şi gândirea creativă.
5. Cum vă dezvoltaţi continuu abilităţile de leadership şi management? Participaţi la cursuri de specialitate, seminare, citiţi cărţi sau aveţi alte modalităţi?
Îmi dezvolt abilităţile de leadership prin învăţare continuă şi experienţe practice. Caut mentorat, particip la conferinţe din industrie şi la programe de formare. Acord prioritate feedbackului de la echipă, un instrument cheie de învăţare. A conduce prin exemplu, a promova comunicarea deschisă şi a fi adaptabil sunt din punctul meu de vedere baza creşterii unui lider.
7. Care sunt calităţile pe care le apreciaţi cel mai mult la colegii din echipele pe care le coordonaţi? Dar defectele pe care nu le puteţi tolera?
Apreciez oamenii cu abilităţi de colaborare puternice, o mentalitate proactivă, agilitate si curaj.
8. Care este cea mai importantă lecţie pe care aţi învăţat-o până acum în cariera dvs. şi cum v-a influenţat aceasta modul de a conduce echipe sau de a vă aborda munca?
Cea mai importantă lecţie pe care am învăţat-o este valoarea adaptabilităţii. În lumea rapidă a tehnologiei, este esenţial să fi deschis la schimbare şi să înveţi continuu. Flexibilitatea în gândire şi execuţie, alături de adaptarea rapidă la feedback stimulează inovaţia şi creşterea.
9. Cine este mentorul/persoana care vă inspiră în carieră?
Găsesc inspiraţie în toate contextele şi interacţiunile: de la echipa mea, din feedbackul şi poveştile de business ale utilizatorilor noştri şi pana la figuri cheie care au inovat sau au produs o schimbare fundamentală în domeniile lor.
10. Ce hobby-uri aveţi şi care sunt învăţăturile de carieră desprinse din acestea?
Am o pasiune pentru literatura SF şi literatură în general. Îmi plac jocurile video, iar sporturile cu racheta adaugă nota de echilibru prin provocarea fizică. Multe din hobby-urile mele au în centru explorarea de noi perspective, lucru pe care încerc să îl cultiv continuu şi în sfera profesională.
11. Mai este loc de lectură în agenda unui lider al prezentului? Ce citiţi şi care sunt titlurile preferate?
„Childhood’s End” de Arthur C. Clarke - metafora perfectă pentru efectele devastatoare ale stagnării şi complacerii într-o zonă de confort. „Inspired” - Marty Cagan, pentru perspectivele extrem de inspiraţionale asupra creării de produse iubite de clienţi, dar care răspund şi obiectivelor de business.
BUSINESS Magazin a lansat şi anul trecut catalogul 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Sub umbrela „Rising Stars: Cum schimbă liderii din noile generaţii businessul românesc?”, ediţia din 2024 a catalogul îşi propune să releve faptul că liderii de afaceri din noile generaţii sunt la fel de dornici să genereze profituri ca şi generaţiile anterioare, dar nu cu orice preţ, fiind primii executivi care fac trecerea spre o libertate şi o relaxare asumate. Raluca Simion, product & marketing manager, MerchantPro, se numără printre cei 100 de tineri manageri pe care BM îi include în această ediţie a catalogului.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro