Cele mai inovatoare companii din România: Carrefour România, magazinele verzi Carrefour România
Un magazin verde Carrefour Romania este definit prin implementarea a două sisteme tehnologice majore: sistemul de refrigerare de ultimă generaţie şi sistemul de iluminare cu LED.
Elementul de noutate:
Această tehnologie a fost folosită pentru prima dată în România odată cu deschiderea hipermarketului Carrefour din Galaţi, în noiembrie 2013. Carrefour este primul retailer din România care implementează această tehnologie.
Efectele inovaţiei:
Refrigerarea naturală reprezintă o investiţie importantă, cu aproximativ 40% mai ridicată decât în cazul unei investiţii clasice, bazată pe refrigerarea cu freon. Pe de altă parte, preţul CO2 este mai mic decât cel al gazelor de sinteză, iar consumul de energie se reduce cu aproximativ 15%.
Investiţiile pentru iluminatul general cu LED sunt cu aproximativ 300% mai mari faţă de soluţia clasică cu tub T5, dar noile instalaţii au un consum mediu cu aproximativ 20% mai mic. În plus, utilizarea CO2 ca refrigerant în producţia de frig a unui magazin permite atingerea unui nivel de emisii de carbon foarte scăzut. De exemplu, primul hipermarket din România dotat cu acest sistem, cel de la Galaţi, va reduce emisiile de CO2 cu 900 tone pe an.
Descriere:
Instalaţiile care utilizează dioxidul de carbon ca agent refrigerant funcţionează în aceeaşi manieră ca instalaţiile clasice, dar nu utilizează fluide de sinteză poluante (de pildă freonul). Conceptul instalaţiei permite atingerea unor temperaturi de condensare foarte joase, care, coroborate cu temperaturi de vaporizare ridicate, cresc coeficientul de performanţă al instalaţiei.
Iluminatul general presupune înlocuirea tuburilor clasice cu sistemul de iluminare cu LED. În comparaţie cu alte sisteme clasice de iluminat cu LED, soluţia adoptată în magazinele Carrefour propune reducerea intensităţii luminoase pe mai multe zone ale magazinului. Acest nou concept a fost dezvoltat de echipe interne ale Carrefour România în parteneriat cu colaboratori şi este unic pe piaţa locală.
Pentru proiectul magazinelor verzi, retailerul a avut costuri de circa 1 milion de euro pentru fiecare din cele cinci hipermarketuri.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro