Cum a apărut unul dintre cele mai faimoase alimente din lume pe care mulţi români îl consumă frecvent, produs într-un singur loc pe Glob

Postat la 18 decembrie 2021 119 afişări

Cum a apărut unul dintre cele mai faimoase alimente din lume pe care mulţi români îl consumă frecvent, produs într-un singur loc pe Glob

El însuşi nu a văzut în businessul pe care l-a lansat o mare realizare, însă fiii antreprenorului Edmund  McIlhenny, fondatorul Tabasco, şi-au dat seama că stau pe o adevărată mină de aur. Ei au transformat sosul născut pentru a condimenta mâncarea fadă din vremuri de criză într-un brand cunoscut astăzi în toată lumea.

Edmund McIlhenny s-a născut în anul 1815 în Hagerstown, Maryland, într-o familie scoţiano-irlandeză. La vârsta de 25 de ani s-a mutat în New Orleans, Louisiana, unde s-a angajat în industria panificaţiei. După o perioadă, cu ajutorul economiilor, a devenit proprietarul unei bănci. Pe 30 iunie 1859 s-a căsătorit cu Mary Eliza Avery, alături de care a avut opt copii. În timpul războiului civil, a fugit împreună cu rudele sale în Texas, unde a servit ca angajat civil în armata confederată, întâi ca funcţionar în biroul de comisariat, iar mai apoi ca agent financiar.

Prăbuşirea economică a Sudului după înfrângerea suferită l-a ruinat pe McIlhenny, care locuia atunci cu socrii săi în casa acestora, aflată pe o plantaţie din insula Avery, Louisiana. Acolo, antreprenorul a început să se ocupe de grădina familiei, unde a cultivat o varietate de fructe şi legume. În urma unor reţete experimentale făcute timp de doi ani, pentru care a folosit ardeii crescuţi în prima recoltă, el a creat un sos iute şi concentrat, pe care l-a numit Tabasco. A ambalat primele sticle sigilate în ceară în 1868, motivaţia din spatele ideii de business fiind dorinţa antreprenorului de a condimenta mâncarea fadă din acele vremuri de criză. În 1870 el a patentat celebra reţetă de sos iute, pe care a început să îl ambaleze în sticle de două uncii, închise cu capac de plută şi imprimate cu un logo similar cu cel actual.

Iniţial, el a vândut produsele la preţul de un dolar, de-a lungul Coastei Golfului, în New Orleans, Louisiana şi Texas. Până în anii ’70, reuşise să intre pe pieţe importante din New York, Philadelphia şi Boston, cu ajutorul unuia dintre cei mai mari producători ai secolului al XIX-lea, E. C. Hazard and Company. Antreprenorul a murit pe 25 noiembrie 1890. La acea dată, el nu considera producţia de Tabasco a companiei sale ca fiind ceva notabil, iar în autobiografia scrisă spre sfârşitul vieţii nici măcar nu a menţionat acest produs.

Fiii săi au fost cei care au realizat, după moartea fondatorului, că dispuneau de o adevărată comoară culinară, aşa că au decis să valorifice potenţialul companiei, începând un amplu proces de extindere şi modernizare a liniilor de producţie. Sosul este produs şi astăzi tot în insula Avery, unde există singura fabrică a companiei. Aici se ambalează, zilnic, peste 700.000 de sticle de Tabasco. La peste un secol şi jumătate de la fondare, brandul e comercializat în aproape 200 de ţări şi teritorii, şi are vânzări anuale de circa 200 de milioane de euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.