Cum a reuşit o tânără din România, absolventă a facultăţii de psihologie, să-şi transforme pasiunea într-o afacere profitabilă
Bianca Motoi a creat Sunt Artă, un mic business care are în portofoliu de la jurnale terapeutice la ilustraţii şi lumânări parfumate şi până la accesorii, în urmă cu doi ani, atunci când s-a ivit oportunitatea de a accesa o finanţare europeană. Acum are în portofoliu sute de produse care se găsesc în magazinul online, propriu, dar şi la evenimente la care antreprenoarea participă. Cum a început totul şi cum se arată următorii ani pentru businessul Biancăi Motoi?
Sunt Artă a luat naştere în urma armonizării perfecte între studiile mele profesionale - psihologia - şi pasiunile mele cele mai mari - desenul şi lucrul manual. Dintotdeauna am avut această dorinţă de a crea, dar ea a devenit din ce în ce mai puternică în timpul perioadelor de studii universitare şi postuniversitare când mi-am dat seama că eu nu pot face altceva. Îmi doream din toată fiinţa mea să fac artă, să mă exprim prin artă, să aduc fericire oamenilor cu creaţiile mele şi să aduc un plus de încredere în vieţile lor”, povesteşte Bianca Motoi, care adaugă că tocmai această dorinţă de a bucura omul reprezintă valoare principală a brandului. „Am gândit Sunt Artă ca fiind o mantră care dă curaj şi creşte încrederea de sine, aşa cum mi-a dat mie când am avut ideea de a începe acest business”.
Bianca este absolventă a facultăţii de psihologie şi a masteratului de marketing şi spune că cele două i-au fost de real ajutor în conturarea ideii de brand, dar şi de creştere a acestuia. Înainte de Sunt Artă, a lucrat ca şi freelance graphic designer pe partea de imagine de brand şi social media. Acum este antreprenor full time la Sunt Artă, dar mai ia şi proiecte exterioare când primeşte propuneri de colaborare care se potrivesc cu valorile sale.
Cât despre investiţia în Sunt Artă, Bianca spune că aceasta s-a ridicat la 25.000 de euro, care au fost banii din fondurile europene, plus investiţii proprii. „Dar dacă ar fi să vorbim de cele mai mari investiţii, cred că au fost cele legate de timp. Am fost conştientă încă de la început că o afacere de acest gen are nevoie de timp pentru a se dezvolta şi am încercat să o hrănesc cu efort şi răbdare”, a punctat ea. Cât despre începuturi, Bianca îşi aminteşte că au fost dificile având în vedere că Sunt Artă este afacere creată printr-o finanţare. Ea povesteşte că au fost multe momente când nu putea să aibe deplină libertate de mişcare chiar dacă observa că ceva nu funcţionează sau altceva ar fi mai avantajos. „După ce am terminat perioada de implementare, totul a decurs mult mai uşor şi am putut face o gamă mai diversificată de produse, lucru care m-a ajutat să cresc afacerea”.
Creşterea a fost treptată şi a fost nevoie de foarte multă răbdare şi resurse, în special emoţionale, după cum spune Bianca. Acum cel mai mult promovează businessul pe reţelele sociale şi la evenimente fizice, cum sunt târgurile de creaţie. Acum în portofoliul Sunt Artă sunt sute de produse, afirmă antreprenoarea, de la jurnale terapeutice, care sunt produsele premium şi au cea mai mare putere de cercetare în spate, la ilustraţii şi lumânări parfumate, până la accesorii. „Am creat sute de accesorii, în special pentru că am vrut ca fiecare om care cumpără un produs să aibă ceva special, aşa că multe dintre produse sunt în unic exemplar”. Dacă 2024 a fost un an la conştientizării şi testării, în care Bianca a pus accent pe autenticitate şi pe crearea unor produse cu suflet, dar a investit şi în dezvoltarea brandului şi în construirea comunităţii, 2025 va fi o continuare a acestui plan.
„Vreau să explorez noi tehnici de creaţie şi să îmbogăţesc portofoliul cu colecţii inovative care să ajungă la sufletele oamenilor şi să le înfrumuseţeze fiecare zi. De asemenea, intenţionez să mă concentrez pe extinderea prezenţei online, îmbunătăţind strategia de marketing şi diversificând canalele de vânzare pentru a ajunge la un public şi mai larg”. Însă, cel mai important, punctează antreprenoarea, vrea să să rămân cât mai autentică şi devotată ideii brandului pentru că autenticitatea este esenţială nu doar în artă, ci şi în dezvoltarea personală. „Cred cu tărie că atunci când creezi dintr-un loc sincer, produsele tale devin mai mult decât simple obiecte, devin oglindiri ale evoluţiei, ale emoţiilor şi ale poveştilor personale”. În următorii 3-5 ani, ea îşi doreşte ca brandul ei să evolueze într-o comunitate vibrantă şi conectată, în care fiecare produs să spună o poveste despre autenticitate, creştere personală şi conexiune cu natura.
„Vreau să îmi extind gama de produse, aducând noi colecţii care să inspire prin designuri unice şi semnificaţie profundă. Îmi doresc să devin un brand recunoscut nu doar pentru produsele sale, ci şi pentru valorile pe care le reprezintă, un brand care susţine dezvoltarea personală şi mentalitatea de autoîngrijire”.
„Cred cu tărie că atunci când creezi dintr-un loc sincer, produsele tale devin mai mult decât simple obiecte, devin oglindiri ale evoluţiei, ale emoţiilor şi ale poveştilor personale.”
Bianca Motoi, fondatoare, Sunt Artă
Cinci idei de afaceri de la zero
Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.
Cafeneaua fetelor - platformă de dezvoltare personală
Fondatoare: Cosmina Bucur
Anul lansării: 2022
Preţ abonament lunar: 147 de lei
Eva Art Handmade-atelier de obiecte din lut polimeric
Fondatoare: Andreea Unal
Portofoliu: figurine şi lumânări de botez, pahare pentru miri şi mirese, căni cu portret, colecţii de bijuterii din lut polimeric etc.
Plan de viitor: organizarea ateliere de creaţie
Cardinal System Pro CAD – servicii de topografie
Fondatori: Ionuţ şi Anca Burtea
Locaţie: Drăgăneşti, jud. Olt
Investiţie totală: 200.000 de euro
Cifră de afaceri 2024: 1,5 mil. lei
Cifră de afaceri estimată 2025: 1,7 mil. lei
Priority Clinic – clinică de logopedie
Fondatoare: Ruxandra Mihai
Locaţie: Otopeni
Număr copii: 35
Plan de dezvoltare: extinderea numărului de clinici
Amilact - producător de lactate
Fondator: Ionuţ Oancea
Portofoliu: iaurturi, unt, smântănă, caşcaval, creme de brânză şi brânză maturată
Număr capre: 200
ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
-
Ce mai face George Soros la 94 de ani, „inamicul public" numărul 1 din România. Cine este Alexander Soros, urmașul lui, care a fost decorat de fostul președinte american Joe Biden în locul tatălui său. Scott Bessent, mâna dreaptă a lui Soros, alături de care a prăbușit lira sterlină, e acum ministru de Finanțe în SUA