Cum s-au inteles pantofii Benvenuti cu vremurile recesiunii

Autor: Rosca Cristina Postat la 16 ianuarie 2011 211 afişări

Dupa doi ani in care a consolidat businessul Benvenuti, in 2011 Dan Pavel are in plan sa reporneasca procesul de dezvoltare a retelei de magazine. Nu vorbeste insa de cifre mari sau de viteza. Ca aproape toata lumea, si Dan Pavel a invatat lectiile crizei.

"Viata unei companii este ca viata unui om. Benvenuti este acum in cel de-al saptelea an de viata. Avem o afacere bine asezata, insa, pe masura ce crestem, experienta acumulata va da mai multa maturitate si eficienta businessului." Dan Pavel nu vorbeste din carti. Omul de afaceri din Oradea a avut cativa ani excelenti in debutul businessului sau, insa primul an al crizei l-a dus pe pierderi si i-a schimbat putin optica in ce priveste dezvoltarea ulterioara. Cel mai dificil an pentru Benvenuti de la infiintarea companiei a fost 2009, cand compania a intrat pe pierderi, de 1,8 milioane de lei (420.000 de euro), la afaceri de 35,2 milioane de lei (8,3 milioane de euro).

"Anul 2010 a fost in mod absolut mai bun decat 2009. Lucrurile au inceput sa mearga mai bine inca din toamna lui 2009, mai exact din septembrie, dupa ce am reusit sa avem un echilibru intre venituri si cheltuieli", povesteste acum Dan Pavel, eliberat de spectrul negativ care plana deasupra companiei cu mai putin de doi ani in urma. In 2009, pentru a optimiza raportul venituri - cheltuieli, Dan Pavel a fost nevoit sa reduca personalul cu 20% (pana la numarul actual de 245 de angajati) si sa realizeze reduceri de costuri pe toate departamentele, in special pe marketing.

Pana in 2008 inclusiv, acestui departament ii erau alocate bugete generoase. "Colaboram cu revistele de specialitate, organizam evenimente si prezentari de moda. Acum ne-am concentrat pe o singura campanie - <Benvenuti te incalta cu un BMW seria 3» - in care am investit in total intre 130.000 si 150.000. Publicitatea nu are un impact imediat, dar noi gandim afacerea pe termen lung, si atunci campaniile au rolul lor pozitiv, influenteaza decizia de cumparare."

Pentru a-si imbunatati situatia economica, Dan Pavel a repozitionat doua magazine in 2009 si a mai deschis unul singur, temperand ritmul de dezvoltare de pana atunci a retelei. "Daca la inceputul lui 2009 aveam 33 de magazine, in luna martie a aceluiasi an am inaugurat punctul din centrul comercial Orhideea din capitala". Repozitionate au fost magazinele din Bucuresti, din Liberty Mall in Cotroceni Park, si din Cluj, unde s-a deschis un nou punct de vanzare intr-un spatiu mai mare, unde chiria este mai mica. "Proprietarul din Cluj nu a inteles ca trebuie sa fie flexibil la chirii pe timp de criza. La acel moment noi eram deja intr-o etapa de finalizare a reducerilor de chirii. Aproape toti proprietarii au inteles si ne-au acordat reduceri de peste 20%."

In aceste conditii, Dan Pavel vorbeste despre afaceri in 2010 similare celor din 2008, de circa 11,7 milioane de euro. Daca in 2008 compania obtinea un profit de circa 810.000 de lei, pentru 2010 fondatorul Benvenuti spera sa fi castigat macar cat sa isi acopere pierderea din 2009. Chiar daca 2010 a mers mai bine, pentru 2011 Dan Pavel nu are asteptari foarte mari, insa spera la o crestere usoara a cifrei de afaceri comparativ cu anul care tocmai s-a incheiat.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Benvenuti,
comert,
pantofi,
magazine,
afacere,
investitii
/analize/comert/cum-s-au-inteles-pantofii-benvenuti-cu-vremurile-recesiunii-7871141
7871141
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.