Cum să faci 3 milioane de euro în România din vânzarea de parfumuri şi cosmetice online
Brasty.ro, un business cu origini cehe care vinde exclusiv în online parfumuri, produse cosmetice şi de îngrijire, precum şi bijuterii, a ajuns anul trecut la vânzări de 3 milioane de euro în România. Grupul Brasty este format din 10 magazine online răspândite în Europa şi a avut un business total de 15 milioane de euro anul trecut, astfel că doar cehii, polonezii şi germanii i-au întrecut pe clienţii români care au cumpărat astfel de articole atât de pe platforma proprie a Brasty.ro, cât şi prin marketplace-ul eMAG.
România este o piaţă cu foarte mare potenţial, iar ideea de a veni aici s-a dovedit a fi un succes”, a spus Brînduşa Maskova, country manager al Brasty.ro, în cea mai recentă ediţie a emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace.
Brasty Group este o firmă fondată în Cehia în urmă cu un deceniu, care este prezentă în 10 ţări din Europa în mediul online. Iniţial, compania comercializa parfumuri, iar de-a lungul timpului, gama de produse s-a diversificat, fiind în prezent formată din ceasuri, cosmetice, produse pentru îngrijirea tenului şi a corpului şi chiar şi bijuterii. Sediul central al companiei este în continuare în Cehia, ulterior, aceasta a crescut şi s-a extins pe mai multe pieţe.
Pe piaţa din România, Brasty a intrat 2016, atât printr-un magazin online, cât şi prin intermediul platformei marketplace a eMAG.
„În comparaţie cu celelalte ţări, aş spune că partea de îngrijire este mai cerută aici - produsele de îngrijire, cosmeticele, produsele pentru păr, corp şi parfumurile. Totuşi, nu observ o diferenţă foarte mare prin comparaţie cu pieţele din Germania, Polonia, Slovacia şi Cehia.”
Cel mai bine vândute produse pe piaţa locală sunt parfumurile. Acestea sunt urmate de bijuterii, ceasuri şi cosmetice, iar cosmeticele pentru îngrijirea părului au mai mult succes, prin comparaţie cu cele de îngrijire a tenului, explică Maskova. Valoarea comenzilor diferă şi variază în funcţie de perioada anului. Spre exemplu, în perioadele de vârf, cum ar fi Black Friday, sărbătorile de iarnă sau Valentine’s Day - numărul produselor din comandă sunt cel puţin trei, iar valoarea unei comenzi poate depăşi 600 - 700 de lei. Există însă şi comenzi care conţin mai multe produse cu o valoare mai mică, dar tendinţa valorii comenzilor este una crescătoare, observă Country Managerul Brasty.ro.
În ceea ce priveşte impactul pandemiei asupra businessului, Maskova spune că au înregistrat creşteri semnificative: „Vânzările au crescut cu 40-45% în perioada aceasta, de la începutul pandemiei; de asemenea, a crescut numărul de comenzi cu plăţile prin card, care în România nu erau foarte populare anterior. Aceasta ne-a ajutat să simplificăm lucrurile şi procesele necesare pentru expediere.”
Pe marketplace-ul eMAG au intrat tot în 2016: „Am intrat pas cu pas, a fost un drum destul de anevoios cel de integrare pe eMAG, noi fiind o firmă din Cehia, care trimite şi operează din Cehia. Printre condiţiile eMAG se număra cel de a avea sediul în România, produsele să ajungă la client cât mai repede. Până la urmă ne-au primit cu braţele deschise şi noi ne-am străduit ca ai noştri clienţi să nu simtă acest impediment, că expediem din afară şi să îşi primească produsele în timp util - ca şi când am avea depozitul în ţară.”
În 2020, vânzările totale ale grupului au ajuns la aproximativ 15 milioane de euro, iar România se situează pe locul trei ca pondere în vânzări prin comparaţie cu celelalte ţări. Celelalte pieţe din top sunt Cehia (şi Polonia, aflată cam la acelaşi nivel cu Cehia) şi Germania.
Pentru fiecare ţară există câte un responsabil de dezvoltarea businessului, iar Brînduşa Maskova se ocupă de piaţa românească. Ea este originară din România, dar locuieşte în Cehia de 15 ani.
„Chiar dacă este o ţară mică, Cehia este foarte dezvoltată, are economia foarte bine pusă la punct. Există posibilităţi pentru orice start-up - chiar şi pentru o persoană străină care doreşte să facă business aici. Singurul impediment pentru un străin este limba, care este destul de grea - nu este o limbă uşoară, fiind o limbă slavă, dar nu este imposibil de învăţat”, descrie ea particularităţile pieţei cehe.
În continuare, şi-au propus să extindă portofoliul şi gama de produse. De asemenea, îşi doresc să continue investiţiile şi să se extindă şi în alte ţări. „Avem în plan să deschidem încă în trei ţări din Europa anul acesta - Franţa, Belgia şi Olanda - nu avem o ţintă pentru anul în curs, dar având în vedere creşterile şi perioada aceasta în care într-adevăr vânzările online au crescut simţitor, ne aşteptăm la o creştere de aproape 50% a businessului, poate şi mai mare pentru anul în curs.”
Brînduşa Maskova observă şi că perioada actuală este una foarte bună pentru dezvoltarea unui magazin online şi oferă câteva sfaturi pentru un antreprenor care începe un astfel de business: „Online-ul creşte în toate domeniile fiindcă din lipsa timpului, majoritatea oamenilor preferă să comande orice este posibil online. Aş sfătui să îşi aleagă în aşa fel produsele pe care vrea să le ofere la vânzare încât să le poată vinde la început sau pe tot parcursul dezvoltării businessului la un preţ convenabil. Preţul este un factor care contează foarte mult în vânzări, mai ales pentru România. Românii se orientează de obicei, din experienţă spun, spre preţuri mici şi caută mereu reduceri, vouchere, cadouri, oricât de mici. Apoi, atenţie mărită la transport. Dacă clientului i se oferă transport gratuit, este deja câştigat - cu siguranţă se întoarce la acel magazin şi comandă din nou şi recomandă magazinul. Apoi, poate conta foarte mult modul în care sunt prezentate produsele pe site, descrierea produselor etc. Comunicarea este foarte importantă de asemenea: toţi clienţii aşteaptă să fie trataţi elegant, cu respect, să li se răspundă imediat, să nu fie lăsaţi să aştepte, să li se ofere ceea ce doresc.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro