Cuptorul Franke din Romania inca mai coace
“Romania este una dintre tarile preferate de catre proprietarul companiei”, spune managerul general al Franke Romania, Florin Porojan-Gheaja. Piata sistemelor incorporabile pentru utilarea bucatariei a ajuns la jumatate fata de 2008, dar elanul elvetienilor nu pare sa se fi taiat.
Bucataria devine tot mai mult centrul casei si locul unde se petrece cel mai mult timp. Nu neaparat in sensul de a gati, ci de a petrece mai mult timp cu familia, indiferent ca sunt bucatarii inchise sau parte a livingului. Pe asta se bazeaza oficialii Franke Romania cand prognozeaza o crestere cu 10% a afacerilor in 2011. Afacerile companiei au scazut cu 5% anul trecut, de la 46,4 milioane de lei la 42,7 milioane lei. "Cel mai greu moment a fost sa constientizam gravitatea situatiei economice, faptul ca este cu adevarat criza si ca ne-a atins si pe noi", explica Florin Porojan-Gheaja.
Managerul face trimitere la deciziile de crestere a TVA si de reducere a salariilor din vara lui 2010, moment in care evolutia afacerilor era peste cea a anului anterior. Dar dupa masurile impuse de Guvern s-a resimtit o puternica stagnare a cererii. Cu vanzarile diminuate, motivele de bucurie ale celor de la Franke dupa doi ani de criza sunt cota de piata pe zona de mobilier de bucatarie, care a ajuns la peste 50% in 2010, si scaderea mai mica decat linia pietei. Mai exact, dupa o restrangere de 40-42% in 2009, piata a mai scazut cu 12% in anul urmator, fiind estimata la 40-45 de milioane de euro in 2011.
Investitii de 100.000 de euro sunt prognozate in perioada urmatoare pentru deschiderea a inca 13 showroom-uri, fata de 12, cate sunt in prezent. Momentul ales are de-a face cu strategia companiei, iar estimarile de crestere a vanzarilor au de-a face tocmai cu extinderea retelei. "Piata de acum este mult mai stabila decat in trecut, consumatorul a devenit mult mai educat si, mai mult decat atat, partea de incorporabile din totalul pietei de electrocasnice e pe un trend crescator", explica managerul Franke. Romania se afla sub nivelul mediu european si tocmai decalajul va fi motorul avansului cifrei de afaceri.
Din totalul veniturilor Franke Romania, 95% reprezinta vanzarile prin intermediul retelei de aproximativ 300 de parteneri si 5% prin showroom-urile proprii, situate in principalele orase din tara. Produsele sunt fabricate in cea mai mare parte in Italia. Revenirea pietei de sisteme incorporabile pentru utilarea bucatariei va depinde mult si de redresarea segmentului de real estate, dat fiind ca, in 2010, majoritatea achizitiilor s-au concentrat pe renovarea bucatariilor deja existente. "Estimez ca o crestere a pietei imobiliare va aduce un plus important afacerilor noastre, cele doua fiind businessuri complementare", conchide Porojan-Gheaja.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro