Milioanele din pijamale, jucării şi alte accesorii pandemice. Câţi bani fac antreprenorii din cele mai căutate produse de la începutul crizei sanitare
Compania românească Zola, ce vinde produse pentru casă şi grădină, articole sportive şi jucării, a fost înfiinţată în 2017 şi de atunci este activă doar în mediul online, prin intermediul platformei eMAG Marketplace, prin care s-a extins în urmă cu aproximativ o lună şi pe piaţa din Ungaria. Anul 2020 a adus creşteri substanţiale pentru business, clienţii cumpărând tot mai multe produse pentru confortul de acasă, aşa că reprezentanţii companiei au ţinte ambiţioase Pe termen mediu.
Am înregistrat o creştere de circa 300% a cifrei de afaceri în 2020, comparativ cu anul 2019, şi am înregistrat afaceri de 3 milioane de lei anul trecut, de la 750.000 de lei în 2019. În momentul de faţă avem o gamă foarte variată de produse pe care le-am extins de-a lungul timpului, precum jucării, articole de casă şi grădină, articole sportive, decoraţiuni interioare – cam acestea sunt produsele pe care le vindem foarte bine”, a spus Florentina Diaconescu, director de vânzări în cadrul companiei Zola, în cadrul celei mai recente emisiuni ZF Ecosistemul Marketplace. Ea a adăugat că printre produsele care au fost cumpărate cel mai mult pe parcursul anului trecut se numără articolele de bricolaj şi articolele de îmbrăcăminte şi papuci pentru casă. „A fost o creştere în vânzările de articole pentru amenajări interioare şi exterioare. Oamenii au achiziţionat mai multe pijamale şi papuci de casă pentru că încercau să fie confortabili în propriile locuinţe. N-am avut neapărat o zonă sau anumite categorii de produse care s-au vândut, cred că s-a cumpărat de peste tot şi chiar foarte mulţi oamenii au migrat spre mediul online pentru că era varianta cea mai uşoară să nu intre în contact cu persoane cu COVID-19.” De asemenea, dacă în 2019 compania Zola înregistra în medie un număr de 100 de comenzi pe zi, în 2020 numărul acestora s-a dublat pe fondul migrării consumatorilor în mediul online. „În 2020 am ajuns la 200 de comenzi pe zi, iar în weekend aveam foarte multe comenzi, trebuia să lucrăm şi sâmbăta şi duminica. Coşul de cumpărături a ajuns în jurul sumei de 100 – 150 de lei, în creştere faţă de anul 2019. Am rămas foarte mult peste program ca să acoperim comenzile şi să le trimitem la timp la clienţi.”
Compania românească înregistra şi înainte de contextul pandemic creşteri anuale de 30% - 40% pentru cifra de afaceri, iar pentru anul în curs reprezentanţii Zola au ca obiectiv să ajungă la pragul de 7 milioane de lei. „Încercăm să facem acest lucru prin extinderea gamelor de produse, vrem să adăugăm cât mai multe produse în categoriile existente şi să mai aducem şi alte categorii de produse, cum ar fi trotinete electrice.” Având în vedere creşterea înregistrată pe parcursul anului pandemic 2020 reprezentanţii Zola au mărit echipa pentru a face faţă numărului de comenzi. „Am avut nevoie de oameni în plus anul trecut. În prezent suntem cinci oameni în cadrul companiei, după ce pe parcursul anului trecut am angajat trei persoane noi pe parte de facturare şi ambalare.”
Florentina Diaconescu a adăugat că în 2020 a găsit rapid forţă de muncă pe piaţă, însă anul acesta procesul de recrutare este mai greoi. De asemenea, una dintre provocările cu care Zola s-a confruntat pe parcursul anului 2020 a fost reprezentată de teama instalată în oameni la începutul pandemiei. „Majoritatea eram speriaţi pentru că era incertitudine şi nu ştiam ce se va întâmpla, dar pentru noi a fost un an bun, am muncit mai mult decât în alţi ani şi am fost printre norocoşi, putem spune”, a adăugat reprezentanta companiei Zola.
Din 2017, de când şi-a început activitatea, compania Zola îşi vinde produsele doar prin intermediul platformei eMAG Marketplace, atât pe piaţa din România – unde a intrat încă din 2017 –, cât şi pe piaţa din Ungaria – unde este prezentă de aproximativ o lună.
„Am început de curând şi în Ungaria şi spre surprinderea noastră merge destul de bine, spre exemplu, în prima zi am avut deja trei comenzi. Eu zic că e un lucru foarte bun şi deja am început să creştem. Ne-am extins tot prin intermediul eMAG Marketplace pentru că ei ne ajută foarte mult. Din fericire avem susţinerea lor totală, ei ne traduc deja produsele existente şi importul din România în Ungaria este foarte uşor de făcut. Avem şi ajutorul lor în legătură cu clienţii, spre exemplu, dacă un client are o problemă cu un produs defect sau mai doreşte în plus un anumit produs, ei iau legătura cu cei de la eMAG şi cei de la eMAG cu noi, astfel, nu trebuie să avem neapărat o persoană în echipă care ştie limba maghiară”, a menţionat Florentina Diaconescu. Ea adaugă că în 2020, când pandemia şi criza sanitară au schimbat regulile jocurilor în mai toate domeniile, Zola şi-a continuat activitatea fără întrerupere având în vedere că era prezentă deja în mediul online, unde oamenii au început să migreze când interdicţiile au început să fie implementate. „Probabil că nu am mai fi existat dacă nu eram prezenţi în mediul online. A trebuit să extindem gama de produse pe care o vindeam, astfel că am adăugat în portofoliu produse precum măşti, dezinfectanţi, serveţele umede, pentru că oamenii căutat să le achiziţioneze. Acest lucru ne-a ajutat pentru că am vândut în continuare şi am avut şi o creştere semnificativă faţă de anul precedent.”
În continuare, planurile reprezentanţilor companiei vizează extinderea echipei, dar şi a categoriilor de produse şi lansarea pe piaţă a unui site propriu. „Am ajuns la un nivel destul de mare cu compania, astfel că pentru a face faţă situaţiei vom continua să angajăm personal. De asemenea, avem în plan ca până la sfârşitul acestui an să deschidem site-ul propriu.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro