Schimbare de strategie. Ce mişcări pregătesc francezii de la Leroy Merlin pe piaţa locală?
După ani în care a pariat pe magazine cu suprafeţe mari, care să le satisfacă apetitul celor aflaţi în căutare de obiecte pentru casă, pentru grădină sau pentru construcţii, retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin vrea să testeze în România un nou format, de dimensiuni mai mici. Ce alte mişcări pregătesc francezii pe piaţa locală?
Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin va deschide în primul trimestru din 2022 următorul său magazin din România, la Braşov. Unitatea va avea o suprafaţă de 6.000 de metri pătraţi, urmând să fie cea mai mică din portofoliul companiei până acum, un format nou, cu care francezii vor să testeze piaţa locală. „În Braşov suntem deja prezenţi cu un magazin, însă oraşul are potenţial, de aceea am ales să mai deschidem unul, care va fi mai mic şi va avea 6.000 de metri pătraţi. Vom avea circa 100 de angajaţi, cea mai mare parte dintre ei – în zona de logistică. Pentru construcţie, lucrăm cu companii locale”, a spus Frédéric Lamy, CEO al Leroy Merlin, într-un interviu acordat la jumătatea lunii mai la Târgovişte, cu ocazia deschiderii celui mai recent magazin. Noua unitate reprezintă magazinul cu numărul 19 de pe piaţa locală şi primul sub acest nume din judeţul Dâmboviţa. Magazinul din Târgovişte are o suprafaţă de aproape 10.000 de metri pătraţi, 100 de angajaţi şi a necesitat o investiţie în jurul valorii de 10 milioane de euro, dar sub acest prag. „Acum trei ani, am decis să ne adresăm oraşelor cu 80.000 – 100.000 de locuitori, după ce, până atunci, mersesem doar în oraşele mari. A durat trei ani până când am ajuns să deschidem acest magazin, iar un an a durat pregătirea efectivă, pentru că nu ne grăbim, vrem să facem lucrurile bine. Urmărim o dezvoltare sănătoasă, pe termen îndelungat”, mai spune Frédéric Lamy.
Magazinul din Târgovişte, cu cei 10.000 de metri pătraţi ai săi, este tot unul de format mic, însă cele mai reduse dimensiuni până în acest moment le are unitatea din Electroputere Craiova – de 8.000 de metri pătraţi. „Pentru magazinul din Târgovişte am angajat circa 100 de oameni, toţi din această zonă. Am primit aproximativ 1.000 de CV-uri în timpul procesului de recrutare.”
Braşovul este aşadar următoarea deschidere pe listă, după ce, la finalul anului trecut, Leroy Merlin a cumpărat acolo un spaţiu în care a funcţionat un magazin Praktiker. Proprietatea a fost cumpărată de la investitorul belgian Mitiska REIM, specializat în dezvoltarea şi administrarea de parcuri de retail, şi este compusă dintr-o clădire de circa 7.500 de metri pătraţi şi un teren de aproximativ două hectare. Leroy Merlin are deja un magazin în Braşov, în zona de nord a oraşului, iar prin deschiderea celui de-al doilea magazin în proprietatea achiziţionată, compania îşi va putea deservi mai uşor clienţii din zona de sud a oraşului, precum şi pe cei din staţiunile de pe Valea Prahovei. „Avem şi alte proprietăţi în portofoliu, terenuri pentru achiziţia cărora am semnat deja. Până în 2024, vom deschide trei noi magazine şi ne dorim să ajungem la 40-45 în total în România.” Leroy Merlin a avut în 2020 o cifră de afaceri de peste 2,5 miliarde de lei, spune Frédéric Lamy, iar estimările sale sunt că businessul va depăşi 3 miliarde de lei în 2021. „Anul trecut, în martie, noi am închis magazinele pentru o perioadă, însă din mai vânzările au fost fantastice. Am început şi anul 2020 bine, cred că piaţa de bricolaj va creşte şi vedem asta nu doar în România, ci şi în Europa. Românii, în mod special, vor să aducă modernul în casele lor.” Leroy Merlin are o gamă care numără aproximativ 250.000 de produse, iar anual 10% dintre acestea sunt schimbate, pentru a asigura diversitatea. În următorii trei-patru ani, CEO-ul retailerului de bricolaj estimează că numărul total de produse se va dubla. „Când ne uităm la multe din blocurile din România, ne dăm seama că mai avem încă multe lucruri de făcut aici, dar nu vreau să ne grăbim. Pentru anul acesta, Târgovişte rămâne singura deschidere.
Magazinul din Târgovişte, cu cei 10.000 de metri pătraţi ai săi, este tot unul de format mic, însă cele mai reduse dimensiuni până în acest moment le are unitatea din Electroputere Craiova – de 8.000 de metri pătraţi.
Investiţii în modernizare
Pentru finalul acestui an, Leroy Merlin pregăteşte investiţii în modernizarea magazinului pe care îl are în centrul comercial Colosseum, prima unitate a companiei de pe piaţa locală, care va împlini zece ani în septembrie 2021. „Este cel mai bun magazin al nostru ca vânzări, avem acolo peste un milion de clienţi anual. Evident, acest trafic intens a făcut ca magazinul să aibă acum nevoie de o renovare, pe care o vom face la sfârşitul anului. Magazinul va rămâne deschis pe parcursul acestui proces.” De altfel, adaugă Frédéric Lamy, Leroy Merlin investeşte constant atât în modernizarea magazinelor fizice, cât şi în dezvoltarea canalului online, mai ales că acest segment a adus creşteri importante în ultimul an. Zilnic, 100.000 de vizitatori intră pe platforma online a retailerului. Anul trecut, în august, Leroy Merlin a mai deschis un magazin în zona Theodor Pallady din Bucureşti. Acela are o suprafaţă de vânzare de 14.000 de metri pătraţi, 30.000 de produse, iar la deschidere avea 115 angajaţi. „A fost inaugurat într-o perioadă dificilă, în plină pandemie, aşa că începutul a fost mai greu, însă acum este foarte bine ca vânzări.” Leroy Merlin are în prezent peste 2.500 de angajaţi pe piaţa locală. Astăzi, magazine Leroy Merlin există în afara Capitalei în Suceava, Oradea, Timişoara, Cluj-Napoca, Sibiu, Constanţa, dar şi în alte oraşe. Retailerul de bricolaj originar din Franţa a intrat pe piaţa locală în urmă cu circa nouă ani, prin deschiderea unui magazin pe Şoseaua Chitilei din Bucureşti. Câţiva ani mai târziu, în 2014, Leroy Merlin a preluat reţeaua de 15 magazine BauMax, ca urmare a deciziei austriecilor de a vinde operaţiunile din România. Magazinele au fost trecute sub brandul Leroy Merlin, iar ulterior francezii au continuat să deschidă unităţi pe piaţa locală.
Leroy Merlin a avut în 2020 o cifră de afaceri de peste 2,5 miliarde de lei, spune Frédéric Lamy, iar estimările sale sunt că businessul va depăşi
3 miliarde de lei în 2021.
O piaţă a meşterilor
Cel puţin cinci magazine noi de bricolaj ar urma să-şi deschidă uşile în următorii doi ani în România, sub „semnătura” Leroy Merlin, Hornbach şi MAM Bricolaj, arată datele centra-lizate de ZF, pe baza anunţurilor făcute de companii. Luând în calcul investiţiile medii pentru magazinele deja existente sub aceste branduri, totalul sumelor alocate pentru aceste deschideri sare de 60 de milioane de euro. Nici în 2020 companiile nu au stat pe loc.
Într-un an în care construcţiile şi retailul cu materiale de profil au fost printre puţinele sectoare care au continuat să funcţioneze, în vreme ce majoritatea economiei a suferit de pe urma pandemiei, retailerii din bricolaj au pariat în 2020 pe extindere. Astfel, şapte magazine noi cu materiale de construcţii, dintre care unu de tip outlet, au completat piaţa de bricolaj din România anul trecut, arată o analiză a ZF.
Micile reparaţii, reamenajarea unor spaţii pentru a oferi loc pentru joaca sau şcoala copiilor, amenajarea unor spaţii de depozitare s-au regăsit printre preocupările din această perioadă, ceea ce a ţinut pe plus piaţa de bricolaj, o industrie de peste 4 miliarde de euro anual.
Leroy Merlin are deja un magazin în Braşov, în zona de nord a oraşului, iar prin deschiderea celui de-al doilea magazin în proprietatea achiziţionată, Leroy Merlin îşi va putea deservi mai uşor clienţii din zona de sud a oraşului, precum şi pe cei din staţiunile de pe Valea Prahovei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro