„Tehnologia ne va oferi din ce în ce mai multe, şi bune, şi rele, şi va trebui să ne adaptăm”

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 10 noiembrie 2024 61 afişări

...spune Ramona Popescu, head of marketing & customer experience în cadrul Grupul City Grill. Ea adaugă că trăim o perioadă intensă, într-o viteză uluitoare, cu care omenirea nu s-a mai întâlnit.


Ramona Popescu

Head of marketing & customer experience, City Grill Grup

Cifră de afaceri (2023): 55 mil. euro

Număr de angajaţi: >1.200


Cu un traseu profesional care a inclus experienţă în domeniul bancar, dar şi 7 ani în industria maritimă, pe vase de croazieră, Ramona Popescu s-a alăturat City Grill de 16 ani, unde conduce un departament cu funcţiuni care în 2000 nu existau.

1. Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?

E funny, dar am intrat în câmpul muncii visând din liceu să lucrez în bancă. Şi acesta a fost primul meu job, entry level, în cadrul Băncii Agricole, ulterior în Raiffeisen Bank. A fost un vis, dar s-a dovedit că îmi doream mai mult, voiam să experimentez, eram atrasă de aventură, clar nu eram făcută pentru un job de birou.

Aşa că m-am trezit că am aplicat pentru un job în afara ţării, în horeca, şi anume pentru personal de servire pe vase de croazieră maritime. 7 ani mai târziu, mă distrasem destul, învăţasem foarte multe, avansasem şi cum nu voiam să continui cu o carieră în industria maritimă, am decis să mă întorc în ţară. Vorbim de 2007.

S-a ivit oportunitatea unei poziţii în cadrul grupului City Grill, care căuta oameni cu experienţă în industria ospital-ităţii internaţionale, astfel că am accesat poziţia cu deschidere şi entuziasm.

Iar de acolo lucrurile s-au legat absolut natural. Mi-am adus contribuţia în cadrul grupului, folosind experienţa celor 7 ani afară, am aprofundat studiile în management şi marketing şi când grupul a decis că e timpul să înfiinţeze un department de marketing, am fost opţiunea lor numărul unu, iar pentru asta le sunt recunoscatoare. Am crescut odată cu Grupul City Grill, ne-am adaptat împreună la vremuri, cerinţe, schimbări. Sunt un om şcolit „on the spot” şi prin muncă multă.

2. Realitatea a coincis cu gândurile de la acea vreme?

Când eram în liceu părea dezirabil să lucrezi într-un birou, eventual într-o companie mare, la un sediu în centrul Bucureştiului, era aspiraţional. Acea imagine a muncii în corporaţie pe care o aveam din filmele americane. Doar că eu sunt mai degrabă o persoană care preferă să fie mereu în mişcare, agilă.

Astăzi conduc un departament cu funcţiuni care în 2000 nu existau, peisajul de business este extrem de diferit, tipo-logia clientului e alta, obiceiurile noastre sunt altele etc. Şi dacă mă gândesc la HoReCa, abia atunci începeam să înţelegem „cu ce se mănâncă”, intraseră pe piaţa românească câteva branduri mari, oamenii începeau să călătorească şi afara ţării, mai pe scurt, începeam să deschidem ochii. Diferenţele erau foarte mari între nivelul res-taurantelor din România şi cel din ţările din vest. Astăzi aceste diferenţe sunt foarte mici, însă totul în jurul nostru se schimbă cu o viteză uluitoare.

Astfel, dacă mă uit în urmă, nu aveam cum să intuiesc unde voi ajunge, aveam doar convingerea că pot învăţa şi munci oricât este nevoie în aşa fel încât să ajung la o independenţă şi un nivel de trai care să prezinte cât mai puţine restricţii.

Şi astăzi sunt un intraprenor, care gestionează o echipă mică, dar un portofoliu foarte mare, care se extinde şi mai mult. Îmi place ceea ce fac, oamenii cu care lucrez, domeniul, şi nu mă opresc din a învăţa.

Practic singura realitate care coincide cu gândurile din acea vreme este încrederea că dacă înveţi continuu şi munceşti pentru a face lucrurile bine, succesul vine.

3. În ce priveşte următorii 20 de ani, cum vă aşteptaţi să se schimbe lumea / domeniul în care activaţi / com-pania pe care aţi clădit-o sau în care lucraţi acum?

Sunt absolut convinsă că nu ne vom plictisi. Tehnologia ne va oferi din ce în ce mai multe, şi bune şi rele, şi va trebui să ne adaptăm.

Lumea se va schimba cu siguranţă drastic, dacă mă uit la ultimii 5 ani cât s-a schimbat, chiar şi la ultimul an, nu am niciun dubiu să afirm asta. Vom avea şansa de a trăi o revoluţie. Toate joburile vor fi mai mult sau mai puţin afectate în contextul digitalizării şi integrării tehnologiei. Vor apărea mai departe joburi şi funcţiuni care astăzi nu există, vor apărea specialişti în domenii care astăzi nu există. Va fi foarte interesant. Trăim o perioadă intensă, într-o viteză uluitoare, cu care omenirea nu s-a mai întâlnit. Iar toate acestea se vor acomoda şi în industria HoReCa, unde cred că vom asista la o „bătălie” între tehnologie şi nevoia de emoţie şi interacţiune umană. Astăzi a lua masa la restau-rant a devenit o experienţă. Este posibil că restaurantul viitorului să fie din ce în ce mai funcţional, mai puţin despre plăcerea de a lua masa în oraş, aşa cum o înţelegem astăzi, şi mai mult despre mâncare şi tehnologie. Dar rămâne de văzut unde ne vom situa între aceste direcţii şi nevoi.

Sper să fim înţelepţi şi să reuşim să ne păstram tradiţiile şi bucătăria şi să adoptăm ponderat trendurile „din afară”.    


BUSINESS Magazin a lansat şi anul acesta catalogul 100 Cele mai puternice femei din business, ediţia 2024.

Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să descoperim împreună cu reprezentantele medi-ului de afaceri cum au fost cei 20 de ani pe care i-am trăit şi la ce ne aşteptăm pentru următoarele două decenii. Ramona Popescu, head of marketing & customer experience în cadrul Grupului City Grill este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.