Un nou tip de afacere în România. Cum pot părinţii să facă şi economii şi cu toate acestea să aibă şi multe şi diverse jucării pentru copiii lor

Autor: Alexandra Matei Postat la 17 mai 2023 240 afişări

Abonamentele lunare la jucării sunt noul model pe care îl propun tot mai multe businessuri antreprenoriale româneşti, model ce are la bază o rotaţie constantă a jucăriilor pentru cei mici care duce, în timp, la responsabilizarea părintelui şi a copilului, dar şi la evitarea risipei.

Ursuleţii de pluş, maşinile de curse în miniatură sau păpuşile aruncate prin toată casa ori pitite de cei mici prin cine ştie ce colţ al sufrageriei pot să fie astăzi o poveste de domeniul trecutului pentru părinţii care decid să achiziţioneze abonamente lunare ce conţin mai multe jucării, adaptate vârstei copiilor lor. Noutatea acestui model, propus în ultimul timp de tot mai mulţi antreprenori români care au pariat pe această nişă, vine prin prisma faptului că jucăriile care ajung în casele copiilor se întorc la magazin după treizeci de zile, urmând ca în schimbul lor să vină altele, în fiecare lună.  Roxana Streinu şi-a pus toate speranţele într-un astfel de proiect şi a înfiinţat, alături de soţul ei, proiectul Kiddos, prin care oferă spre închiriere jucării pentru copiii între zero şi şase ani.

Acest concept de business, spune ea, a fost adus din Dubai, acolo unde aceştia l-au văzut şi l-au testat pentru fiul lor. Astăzi, la mai puţin de un an de la înfiinţarea afacerii, pachetele cu jucării ce poartă eticheta Kiddos au ajuns la circa 150 de familii din ţară. „Prima dată ne-am gândit să aducem în România acest concept de închiriere de jucării cu abonament lunar când am devenit părinţi şi am observat deja că avem casa plină de jucării.

Totul a pornit de la partenerii noştri din Dubai. Kiddos a început acolo, noi doar am venit în România cu acest concept”, a povestit antreprenoarea. Pentru a începe acest business, Roxana Streinu şi soţul său au investit circa 30.000 de euro din surse proprii. Kiddos a pornit cu un stoc de 300 de jucării, iar în acest moment a ajuns la circa 700. În portofoliu se adaugă constant jucării, menţionează antreprenoarea, întrucât ele trebuie diversificate cât mai mult, în special pentru vârsta de 6-12 luni. „Creăm stocul după jucăriile la care noi am avut acces în Dubai. Am luat legătura direct cu producătorii jucăriilor, care ne-au redirecţionat către Europa. Am încercat, pe cât se poate, să lucrăm local, iar în portofoliul Kiddos avem inclusiv jucării de la producători locali”, a adăugat ea. Kiddos pune la dispoziţie pachete de trei sau de cinci jucării.


„Prima dată ne-am gândit să aducem în România acest concept de închiriere de jucării cu abonament lunar când am devenit părinţi şi am observat deja că avem casa plină de jucării. Totul a pornit de la partenerii noştri din Dubai. Kiddos a început acolo, noi doar am venit în România cu acest concept.”

Roxana Streinu, fondatoAREA Kiddos


Pentru o lună, pachetul de trei jucării costă 150 de lei, în timp ce cel de cinci jucării ajunge la 180 de lei. În prezent, precizează ea, există 100 de abonamente active. Nu există un catalog propriu-zis, în care să se listeze toate produsele, explică aceasta, pentru că ar fi imposibil ca el să fie actualizat constant. Jucăriile sunt alese în funcţie de vârstă, de sexul copilului şi de interesele pe care le are, precum şi în funcţie de jucăriile pe care le are deja acasă. Conceptul de închiriere de jucării, crede Roxana Streinu, este şi o modalitate de educare, atât pentru părinţi, cât şi pentru copii. Antreprenoarea spune că până acum jucăriile s-au întors întregi, fiind doar o singură situaţie în care una dintre ele a fost deteriorată. „Părintele primeşte jucăriile, dar şi o listă cu preţul fiecărei jucării şi cu fiecare piesă. Totul este transparent. Noi folosim serviciul de când avea cel mic opt luni. Cred foarte mult în educaţie. Cu cât începem să-i educăm pe cei mici mai devreme, cu atât ne va fi mai uşor mai târziu”, a mai spus aceasta. Jucăriile Kiddos ajung în toate oraşele din ţară, iar livrarea este gratuită, însă Capitala rămâne în top din perspectiva numărului de închirieri. Roxana Streinu previzionează că afacerea pe care a creat-o alături de soţul său va ajunge să genereze o cifră de afaceri de 50.000 de euro la finalul primului an complet de funcţionare.

Pe acelaşi model a pariat şi Diana Merişcă, cea care a pus bazele proiectului Jujuc. Abonamentele lunare la jucării fac, de asemenea, minuni pentru părinţii celor mici şi prin proiectul fondat de aceasta în urmă cu jumătate de an. „Cred că părinţii chiar încep să conştientieze că acest model vine la pachet cu un viitor mai sustenabil pentru cei mici. Cred că acest trend se devoltă din ce în ce mai mult în piaţă şi noi, părinţii, ne dezvoltăm odată cu el şi ne educăm”, spune ea. Jujuc, povesteşte antreprenoarea, a pornit dintr-o nevoie personală, în perioada în care aceasta era însărcinată şi observa cum casele prietenilor săi deveneau, uşor-uşor, spaţii de joacă în toată regula.

Diana Merişcă este de părere că abonamentele lunare la jucării sunt o metodă ideală pentru a nu suprastimula copilul. Ea consideră că pentru cei mici este foarte greu, în primii ani de viaţă, să se concentreze pe o anumită activitate dacă în jurul lor sunt prea multe obiecte. Abonamentele gândite de ea şi soţul ei conţin jucării pentru copii între şase luni şi doi ani. Pentru fiecare vârstă, detaliază aceasta, există trei tipuri de abonamente, cu patru, cinci sau şase jucării. Abonamentul cu patru jucării costă 129 de lei, cel cu cinci, 149 de lei, iar varianta cu şase jucării ajunge la 179 de lei. Printre jucăriile incluse în abonamente se numără jucării tip carte, jucării muzicale, jucării cu diverse activităţi sau jucării Montessori. Acestea din urmă, subliniază ea, sunt cele mai apreciate de către clienţi „Pentru noi, totul a pornit de la ideea de a nu umple tot spaţiul din casă cu jucării şi de la faptul că nu ne doream să facem risipă, să aruncăm jucării care se strică.


„Cred că părinţii chiar încep să conştientieze că acest model vine la pachet cu un viitor mai sustenabil pentru cei mici. Cred că acest trend se devoltă din ce în ce mai mult în piaţă şi noi, părinţii, ne dezvoltăm odată cu el şi ne educăm.”

Diana Merişcă, fondatoAREA Jujuc


Prin Jujuc, facem o rotaţie a jucăriilor, iar părinţii nu trebuie să mai cumpere nicio jucărie pentru cel mic”, povesteşte aceasta. Acest model, consideră antreprenoarea, responsabilizează atât părintele, cât şi copilul. Avantajul este cu atât mai mare cu cât părintele începe abonamentul chiar de la vârsta minimă a copilului, adică şase luni, crede aceasta. Prin această rotaţie a jucăriilor, care stă la baza modelului propus de Jujuc, cei mici reuşesc să scape de ataşarea faţă de obiecte şi, consideră ea, este foarte sănătos ca ei să înţeleagă, încă din primii ani de viaţă, că obiectele sunt acolo ca să îi înveţe ceva şi ca să le ofere anumite experienţe, însă nu înseamnă că trebuie să le şi păstreze.  Totodată, un beneficiu foarte important adus de acest serviciu, afirmă Diana Merişcă, este evitarea risipei.  „Părinţii trebuie să aibă o grijă mai mare de aceste jucării pentru că ele trebuie înapoiate. Asta ajută la evitarea risipei – dacă ar fi fost jucăria copilului lor, grija nu ar fi fost aceeaşi, iar dacă jucăria s-ar fi stricat, ar fi fost aruncată cel mai probabil la gunoi”, a explicat ea. Jucăriile care alcătuiesc portofoliul Jujuc sunt, în mare parte, jucării din lemn, dar şi din cauciuc şi sunt luate de la mai mulţi producători din străinătate, printre care şi unul din Ucraina, care produce jucării Montessori. „Ceea ce oferim noi este un serviciu, este mai mult decât o jucărie, este un stil de viaţă”, a mai spus fondatoarea Jujuc. Kiddos şi Jujuc sunt numai două astfel de exemple de proiecte antreprenoriale româneşti dezvoltate doar în ultimul an pe această nişă care prinde tot mai mult contur în piaţa jucăriilor din România. În ultimii ani, însă, pe piaţă au apărut şi alte businessuri similare, care au la bază închirierea de jucării, cum ar fi Evertoys sau Bibo Box.   

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
IDEI DE AFACERI,
jocuri,
copii,
jucarii,
antreprenori

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.