Cine este femeia ce conduce una dintre cele mai mari companii din România, cu afaceri de peste 2 miliarde de euro

Autor: Andra Stroe Postat la 13 martie 2024 9228 afişări

„Evoluţia tehnologiei va permite oferirea de experienţe digitale personalizate, iar experienţa în interacţiunea umană va deveni mult mai empatică şi individualizată”

...spune Claudia Griech, CEO al E.ON Energie România, companie în care lucrează din anul 2005. Deşi nu a avut un start academic în industria de energie, migrarea spre această piaţă s-a dovedit a fi alegerea corectă, dovadă fiind cele aproape două decenii de activitate în echipa actuală. Care au fost bazele pe care şi-a construit primii paşi din carieră şi ce perspective are pentru viitor?


Claudia Griech CEO, E.ON Energie România

Cifră de afaceri (estimată, 2023): 2,1 mld. euro

Număr de angajaţi: 707


Executiva a deţinut, în cele aproape două decenii de activitate în cadrul E.ON, roluri de management în zona de marketing şi vânzări, iar din poziţiile deţinute a coordonat cu succes transformarea segmentului B2C, în tranziţia de la statutul de furnizor de energie electrică şi gaze naturale la cel de furnizor de soluţii energetice. Din 2016 este membru al boardului E.ON România, în funcţia de chief commercial officer, şi a preluat funcţia de director general al E.ON Energie România în primăvara anului 2021, având responsabilitatea integrală a segmentului soluţii clienţi, atât aria B2C, cât şi B2B.

1. Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ceea ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?

Întoarcerea în timp se face, de fiecare dată, cu speranţa că tot ce a rămas în urmă au fost alegeri bune, speranţe împlinite pentru că drumul se vrea întotdeauna liber şi frumos. Oportunităţile pe care le ai absolvind o facultate de limbi străine în combinaţie cu ştiinţe economice, afaceri şi relaţii internaţionale sunt multiple şi deschid orizonturi spre domenii diverse. Aşadar, Facultatea de Limbi Moderne Aplicate s-a dovedit a fi o variantă câştigătoare şi un timp întemeietor pentru tot ceea ce a urmat în traseul meu profesional. O adevărată şcoală de business a fost primul meu loc de muncă, în mediul privat, la un grup important de firme din Târgu-Mureş, unde m-am dezvoltat pe aria de vânzări şi marketing, două componente strategice pentru o afacere de succes. Mai apoi, experienţa şi expertiza m-au ajutat să fac trecerea spre domeniul energetic, care a adus cu sine multe provocări, dar şi mai multe satisfacţii. Am ales să rămân în această zonă de business pentru că aici, în tot ceea ce faci, pui clientul, omul pe primul loc. Fiind vorba de oameni, nu avem voie să dezamăgim. Fiecare zi conservă în ea gândul zilei de mâine. Permanenta căutare de soluţii pentru ca experienţa clienţilor cu E.ON să fie tot mai bună şi la un nivel cât mai apropiat de aşteptările lor rămâne preocuparea mea de fiecare zi. La sfârşitul zilei rămâne mulţumirea încercării şi a reuşitei, a lucrurilor bune şi temeinice pe care le laşi în urmă, a respectului pe care îl primeşti de la colegii sau partenerii tăi, rămâne credinţa că ai făcut tot ce ai ştiut mai bine în timpul tău. Şi, da, şi în urmă cu 20 de ani mă vedeam lucrând cu oameni, pentru oameni. E important să faci ceea ce te împlineşte atât cât te bucură. Iar eu găsesc bucuria aceasta în fiecare zi petrecută cu sens împreună cu colegii mei şi încerc să privesc senin înspre următorii 20 de ani... Poate reuşim să facem lumea un loc mai frumos. Timpul are, totuşi, un rost al lui.

Realitatea a coincis cu gândurile de la acea vreme?

Proiecţia aşteptărilor noastre are la bază o realitate de la care plecăm atunci când ne facem planuri pentru viitor. Însă această realitate nu rămâne blocată în acel moment, ea este dinamică. De aceea, punerea în practică a unor idei, a unor planuri poate fi încetinită şi depinde de o serie de factori, mulţi dintre aceştia nefiind în controlul nostru. Ce putem face este să nu ne abatem din drumul pe care ni l-am ales, să ne adaptăm noilor condiţii şi să ne înconjurăm de oameni de nădejde, formând echipe care să poată evolua odată cu noi şi pe care să le susţinem. Asta am făcut şi eu, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Conduc o echipă entuziastă, formată din peste 700 de colegi pe care îi apreciez foarte mult, alături de care am crescut şi evoluat. Împreună am dezvoltat soluţii şi produse energetice sustenabile pentru clienţii noştri şi am reuşit să ne consolidăm poziţia în piaţa de energie, în ani cu profunde şi mai ales dese schimbări legislative şi de reglementare.

În ceea ce priveşte următorii 20 de ani, cum vă aşteptaţi să se schimbe lumea/domeniul în care activaţi/compania pe care aţi clădit-o sau în care lucraţi acum?

Lumea viitorului nu poate fi decât sustenabilă, verde şi digitală. În următorii ani ne vom concentra pe obiectivul strategic de a furniza energie din surse sustenabile, deoarece protejarea mediului înconjurător şi creşterea calităţii vieţii sunt obiective pe care le urmărim în tot ceea ce facem. Proiectele noastre viitoare se vor fundamenta pe analiza atentă a nevoilor şi aşteptărilor clienţilor, a tendinţelor din piaţă şi a inovaţiilor din domeniul energetic.

Următorii 20 de ani vor aduce transformări semnificative în modul în care utilizatorii interacţionează cu platformele şi tehnologiile. Ne aşteptăm la o întreagă schimbare de paradigmă în ceea ce priveşte mediile pe care clienţii le utilizează astăzi, în contextul progreselor actuale în inteligenţă artificială, realitate virtuală sau machine learning. Evoluţia tehnologiei va permite oferirea de experienţe digitale personalizate, iar în acelaşi timp experienţa în interacţiunea umană va deveni mult mai empatică şi individualizată. E.ON îşi propune să fie în fruntea acestor schimbări aducând cele mai noi tehnologii, pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor.

Sunt câteva tendinţe cheie care vor influenţa evoluţia companiei noastre, care va fi mai conectată şi orientată către client. Inteligenţa artificială (AI) şi automatizarea vor optimiza operaţiunile interne şi vor juca un rol crucial în analiza datelor care stau la baza deciziilor strategice. De asemenea, comercializarea descentralizată a energiei va fi posibilă prin intermediul platformelor bazate pe tehnologia blockchain sporind securitatea cibernetică şi reducând riscul de fraude. Realitatea augmentată şi virtuală este o altă tendinţă cheie, tehnologiile AR şi VR vor fi utilizate pentru instruirea personalului şi, totodată, vor oferi clienţilor o experienţă virtuală a locuinţelor lor.

Prin utilizarea strategică a tehnologiilor digitale, E.ON îşi propune să ţină pasul cu schimbarea continuă a pieţei energetice şi să rămână competitivă. Pentru viitorul apropiat ne concentrăm pe îmbunătăţirea experienţei clienţilor în zonele cheie ale interfeţelor dedicate: managementul consumului, înţelegerea facturilor şi plata acestora. Aş exemplifica aici cu factura digitală, un nou format al facturii, 100% digital, mai uşor de înţeles prin noi metode de vizualizare a costurilor şi componentelor. Pentru E.ON Myline pregătim un nou concept în acest an, respectiv o schimbare majoră a modului în care sunt prezentate şi accesate funcţionalităţile cu un set nou de capabilităţi de interacţiune pentru produsele de eficienţă energetică. De asemenea, dezvoltăm noi metode de plată: Apple Pay, Google Pay şi un flux de plată mai simplu pentru clienţi prin integrarea unui portofel digital cu opţiunea de salvare a cardurilor atât în aplicaţia E.ON Myline, disponibilă pe website-ul companiei, cât şi în versiunea mobilă. Platforma www.eon.ro va trece de la un model de prezentare şi vânzare individuală către un model de platformă e-commerce şi astfel vom adăuga posibilitatea de personalizare a produselor de către clienţi, în funcţie de nevoile fiecăruia.   


BUSINESS Magazin va lansa în curând anuarul 100 Cele mai puternice femei de afaceri, ediţia 2024. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să descoperim împreună cu reprezentantele mediului de afaceri cum au fost cei 20 de ani pe care i-am trăit şi la ce ne aşteptăm pentru următoarele două decenii. Claudia Griech, CEO, E.ON Energie România, este una dintre doamnele prezentate în ediţia din acest an a acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.