Asigurările de viaţă depăşesc tiparul celor trei momente cheie: căsătorie, copil, casă
Carmina Dragomir, CEO al companiei Metropolitan Life, al doilea cel mai mare asigurător pe zona asigurărilor de viaţă de pe piaţa locală, şi-a început activitatea pe 16 septembrie 2002. La momentul respectiv, asigurările erau percepute ca un bun de lux, nu făceau parte din coşul zilnic, iar acum aceste produse sunt cunoscute, au evoluat, s-au diversificat, sunt mai complexe şi pot fi chiar chiar asociate cu anumite momente esenţiale din viaţa unei per-soane.
În ultimii cel puţin 20 de ani, asigurările de viaţă au ajuns de la statutul de produs sofisticat, care nu ar fi disponibil oricui sau de care puţini ştiau, iar chiar dacă aveau informaţii considerau că nu au nevoie, la o paletă de produse personalizate, complexe, la care se pot adăuga componente de investiţii sau economisire. Astfel, la finalul zilei, după ce poliţa ajunge la maturitate, procentul economisit de-a lungul perioadei contractuale poate să reapară în contul tău.
Deşi evoluţia pieţei de asigurări de viaţă nu a fost una puternică, zona asigurărilor generale, în special RCA-ul ocu-pând atât lumina reflectoarelor, cât şi volumul din întreaga piaţă, dezvoltarea acestui segment a fost bazată pe o creştere organică, sustenabilă şi solidă. Sau cel puţin aşa pare. Mergând pe firul evoluţiei din ultimii ani, Carmina Dragomir, CEO al Metropolitan Life, companie care ocupă de ceva timp poziţia a doua în top 10 cele mai mari com-panii de asigurări de viaţă, consideră că paradigma care exista acum câţiva ani s-a schimbat semnificativ după pandemie.
„Paradigma pe care o aveam acum câţiva ani este că o persoană decide să îşi cumpere o asigurare când se căsătoreşte, când are un copil, când a luat un credit pentru casă, momentele acelea importante. Ce am înţeles mai recent, după pandemie şi după toate studiile, este că s-a extins plaja de interes pentru asigurări de viaţă, tinerii sunt mai interesaţi decât erau în trecut de asigurări de viaţă. Poate nu de deces, sau de boli grave, dar poate pentru inter-venţii chirurgicale, spitalizare. Tinerii se duc către lucruri mai tranzacţionale, imediate”, a explicat Carmina Drago-mir într-un interviu pentru ZF.
Pe de altă parte, adaugă tot ea, persoanele mai mature manifestă un interes mult mai puternic pe zona de boli grave, evenimente asigurate cu sume mari, unde presiunea pe bugetul familiei ar fi foarte mare. „Longevitatea este un subiect. Acest lucru ne-a făcut să extindem durata produselor noastre, iar acum intrarea în asigurare se poate face până la 70 de ani şi ieşirea din asigurare până la 85 de ani, ceea ce este un pas care reflectă două lucruri. Sun-tem pergătiţi ca şi companie la dimensiunea aceasta să mergem către acest risc, iar longevitatea este reală şi este un risc”, argumentează executivul.
Această extindere a acoperirii şi pentru persoanele care au o vârstă mai înaintată, spune Carmina Dragomir, nu es-te un trend unic în România, dar nevoia a venit din toate studiile pe care compania le-a făcut pe piaţa locală. „Extin-derea de la 70 până la 85 de ani nu a fost un best practice din grupul MetLife, am identificat nevoi pe piaţa locală. Nu suntem un caz unic, dar nu a fost un produs important. Pentru noi protecţia financiară este core-ul a tot ceea ce facem. Strategia noastră şi pentru anii următori este zona de protecţie, viaţă, sănătate, tot ceea ce înseamnă per-soana şi nevoile românilor. În 25 de ani dezideratul nostru a fost să creştem solid, sustenabil pe termen lung şi către acest lucru am procedat până acum.” Compania a parcurs în urmă cu câţiva ani procesul de achiziţie a Viva. „Suntem conectaţi la piaţă, la oportunităţile din piaţă, este ceva ce facem constant, concentrarea noastră fiind pe creştere sustenabilă, pe zona de protecţie financiară, dar ne uităm şi la ce se întâmplă în zona noastră.”
Deşi piaţa asigurărilor a trecut de-a lungul ultimilor ani prin mai multe procese de achiziţie, dar şi prin turbulenţe cu două falimente de proporţii, Carmina Dragomir consideră că, cel puţin pe zona asigurărilor de viaţă, există în con-tinuare un potenţial mare pentru creştere organică. Chiar dacă o posibilă achiziţie este exclusă, întotdeauna depinde de context.
„Vom vedea ce oportunităţi va deschide viitorul pentru toată piaţa, nu doar pentru Metropolitan Life. Fiind pene-trarea atât de redusă şi competiţia este un lucru mare. La 1,35% penetrare din PIB, suntem mai bine decât Bulgaria cred, şi atât, dar şi acolo este o discuţie. Cred că oportunitatea va fi foarte mare în continuare din creşterea organică şi cred că suntem foarte bine poziţionaţi prin modelul acesta de distribuţie şi diversificare de produse. Concen-trarea noastră rămâne astăzi şi tot anul 2025 pe creşterea sustenabilă şi planul de creştere sustenabilă”, declară Carmina Dragomir, care detaliază că acest lucru înseamnă avansul întregului business, cu toţi partenerii, creşterea forţei de vânzări directe, menţinerea şi retenţia portofoliului. „Cred că se discută destul de puţin despre retenţia por-tofoliului. Vânzare nouă înseamnă că m-am întâlnit cu un prospect, i-am povestit despre produsele noastre, dar este important ca acel client să rămână asigurat toată viaţa pentru că altfel nu am adus valoarea aceea reală despre care vorbim. Valoarea reală se aduce prin retenţie, servicii, fidelizarea acelui client şi plata beneficiilor atunci când viaţa o să îi spună”, detaliază executivul.
Din perspectiva fidelizării, CEO-ul Metropolitan Life susţine că acea concentrare pe fidelizarea clienţilor este prezentă în cadrul companiei încă din primul an de activitate în România. „Dacă vorbeam de educaţie financiară şi despre adopţia produselor de asigurare, cred că unul dintre factorii determinanţi este legat despre cum a fost relaţia cu un asigurător, cu un agent. Am avut tot timpul această orientare. În anumite momente pot exista nevoi diferite. Şi în trecut îmi amintesc că puteai simţi o scădere a retenţiei în contexte macroeconomice provocatoare pentru cli-enţi. Ce am văzut în ultimii ani, chiar şi atunci când vorbim de inflaţie mare, de presiune pe bugetul unei familii, asigurarea a rămas în lucrurile importante din lista fiecărui român, înţelegând că este nevoie şi când vorbim de zone de creştere”, declară Carmina Dragomir. Ea dă ca exemplufaptul că şase din zece români se simt confortabil financiar astăzi. Dar şi când lucrurile nu sunt la fel de optimiste, poate chiar atunci intervine o nevoie mai mare pentru o asigurare, care oferă o soluţie în cazul unui eveniment. „Deci retenţia pentru noi vine din nevoia clientului de a-şi păstra asigurarea şi din conştietizarea acestei nevoi, dublată de calitatea produsului, serviciile şi comunica-rea cu asigurătorul, viteza cu care acesta răspunde. Din analizele noastre, clienţii existenţi apreciază ce facem noi.”
În ceea ce priveşte 2024, Carmina Dragomir consideră că este an bun pentru Metropolitan Life, având în vedere că la finalul primelor nouă luni din 2024 volumul de prime brute susbcrise a ajuns la 580 mil. lei, în creştere cu 24% faţă de perioada similară a anului trecut. „2024 este un an bun pentru Metropolitan Life. Piaţa de asigurări de viaţă a crescut în ultimii trei ani cu 38%, iar noi am crescut cu 51%. Continuăm evoluţia aceasta. Creşterea faţă de anul trecut pe prime brute subscrise este la 24%, iar creşterea pe indemnizaţii este de 39%. La primele nouă luni am măsurat
580 mil. lei prime brute subscrise şi asta arată că am păstrat trendul. Deja simţim că este un an foarte bun pentru noi. Acest lucru se simte într-un context în care nu numai piaţa a performat bine, dar şi noi am avut o dezvoltare sus-tenabilă, continuă pe care am pregătit-o din anii anteriori.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro