Ce au invatat bancherii din principiul "ban la ban trage"
Pe principiul “ban la ban trage”, clientii de private banking ajung sa fie pretuiti de bancheri nu numai pentru lichiditatile pe care le incredinteaza spre administrare, dar si pentru ca pot reprezenta o supapa pentru creditare confortabila, cu riscuri minime.
"Ca sa nu umblam la plasamentele actuale si nici sa nu ratati o oportunitate de a investi, va putem acorda un credit la o dobanda avantajoasa, pe masura bonitatii pe care v-o asigura activele financiare pe care le detineti la banca noastra" - poate fi formula fericita in care si clientul de private banking si bancherul sunt multumiti. Iar apetitul acestei categorii de clientela de top pentru investitii realizate din credite tinde sa dea semne de revenire.
"Vedem in ultimele saptamani o renastere a interesului la accesarea de credite, de pilda pentru investitii in real estate, dar si pentru investitii de portofoliu, ceea ce cred ca reprezinta un semn bun", spune Rasvan Radu, presedintele executiv al UniCredit Tiriac Bank - unul dintre jucatorii cu ambitii pe segmentul clientilor de lux.
La sfarsitul lunii martie filiala locala a grupului italian UniCredit ajunsese la un portofoliu de active de 270 mil. euro lasate in grija de clientii cu active lichide de peste 200.000 de euro, in crestere cu 30% fata de nivelul din 2009. Adica si aceasta categorie de clienti a fost impinsa de criza sa "tina de bani". Acum, Radu remarca inclusiv o categorie de clienti de acest tip interesati sa investeasca in sectorul energetic. "Unii sunt foarte proactivi pe aceasta zona." Desi proiectele din domeniu se aglomereaza de la o zi la alta, iar Dobrogea nu mai are mult pana sa fie impanzita de morile de vant albe, Radu crede ca inca nu se poate vorbi despre o "bula" - "potentialul nu a fost inca atins". In anii de dinaintea crizei mirajul castigurilor fabuloase cu efort minim de pe piata imobiliara ii contaminase si pe clientii de private banking ai bancilor, care ajunsesera sa dea acestui sector o pondere consistenta in portofoliile de investitii personale. Caderea acestei piete a antrenat un flux invers, banii fiind mutati din plasamente imobiliare in active cu grad cat mai mare de lichiditate, dupa un model comportamental specific perioadelor de criza.
Dupa o perioada in care piata de real estate a inghetat si cumparatorii au tot asteptat scaderi de preturi mai mari si mai mari, bancherii sesizeaza o anumita dezmortire, iar clientii de private banking se arata prezenti pe acest front intr-o miscare datatoare de ceva optimism pe o piata bancara altminteri inca deprimata per ansamblu.
SEF NOU LA DIVIZIA PRIVATE BANKING A UNICREDIT
Anca Eremia, 30 de ani, care in ultimul an a fost responsabila cu vanzarile de private banking ale UniCredit, asteapta aprobarea BNR pentru a prelua pozitia de director de private banking. Ea a fost desemnata pentru acest post din aprilie, cand Octavia Cutus a plecat la rivalii de la ING dupa numai un an de activitate in banca italienilor. Reteta noului sef merge pe filosofia standard a acestei game de servicii bancare: "relatii pe termen lung, consolidate cu incredere, discretie si profesionalism". Echipa de private banking a UniCredit include in prezent 15 oameni. Pe langa Bucuresti, unde banca are o sucursala dedicata intr-o zona centrala, sunt acoperite cu consilieri de investitii alte cinci orase mari: Brasov, Constanta, Cluj- Napoca, Timisoara si Iasi. Pana la jumatatea anului urmeaza sa intre integral in functiune aplicatia online care le permite clientilor sa-si vizualizeze portofoliul la zi, pe langa simularile de randamente potentiale si analize pe baza raportului risc/randament.
BCR TENTEAZA CLIENTII DE PRIVATE BANKING CU BLAZONUL AUSTRIECILOR DE LA ERSTE
BCR, cea mai mare banca de pe piata, se pregateste sa-si relanseze oficial noua oferta pentru clientii cu averi mari, sub brandul Erste Private Banking. Dupa aproape un an de pregatiri, asimilare a standardelor austriece, intarire a echipei cu oameni din piata de capital sau cu experienta in trezorerie si un sediu nou dedicat in zona Aviatorilor-Primaverii, BCR iese la vanatoare de clienti cu active lichide de peste 200.000 de euro. Un carlig "important" folosit pentru clientela de acest tip il reprezinta plasamentele in aur, inclusiv fizic, sub forma de lingouri sau monede aduse din Austria. Evaluarile Erste sustin ca inca nu se poate vorbi despre un "bubble" pe pretul aurului, recomandandu-l la investitii ca pe o alta valuta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro