Piata de asigurari isi revine
Dupa cinci ani de crestere continua, in 2009 asiguratorii au avut parte de prima scadere. In cel mai bun caz, anul acesta vor ajunge la nivelul din 2008 – cel mai bun an de pana acum pentru jucatorii din piata. Dar cea mai grea lupta va fi pentru recastigarea increderii.
Anul trecut a fost unul al emotiilor extreme pentru asiguratori. In prima parte, au fost bombardati, dintr-o data, pe toate fronturile - clientii de grup nu mai aveau bani pentru aceste produse si anuntau ca nu vor sa-si reinnoiasca contractele, clientii individuali voiau rezilierea contractelor care inca nu ajunsesera la maturitate, iar atragerea de clienti noi, desi ramasese unul dintre putinele resorturi de crestere, era clar ca nu ar fi reusit sa compenseze pierderile create pe celelalte paliere. In plus, limitarea creditarii a fost o lovitura la fel de puternica. Dintr-o data, a disparut un potential foarte mare de clienti - aceia care la contractarea unui credit erau obligati sa incheie si o polita de asigurare. De altfel, bancassurance-ul, asa cum il numesc specialistii, era si cel mai important canal de atragere a unui numar mare de clienti noi.
Spre sfarsitul anului, au inceput sa isi revina - au fost tot mai putini asigurati care cereau incheierea contractului, iar prima medie a crescut pentru aproape toate companiile. Programul Prima Casa a adus un nou val de asigurati, iar reluarea creditarii, care este tot mai des invocata pentru a doua jumatate a anului, va fi o noua gura de aer proaspat pentru asiguratori.
La fel de brusc s-a facut si trecerea de la previziunile pesimiste, in care asiguratorii nici nu indrazneau sa pronunte cuvantul "crestere", la cele de acum, mai mult decat optimiste, avand in vedere contextul economic general. Daca la sfarsitul anului trecut Angela Toncescu, presedintele Comisiei pentru Supravegherea Asigurarilor, estima ca in 2010 ar trebui sa ne asteptam la o crestere a pietei cu cel mult 5% fata de anul trecut, primele doua luni din acest an i-au facut pe asiguratori sa fie chiar mai indrazneti de atat. "Pentru acest an asteptam o crestere de aproximativ 10% a pietei asigurarilor de viata si un avans al numarului de clienti noi de circa 10-15% fata de anul trecut", spune Theodor Alexandrescu, directorul general al Alico Asigurari Romania.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro