Ilya Kretov, eBay: „Exportaţi! Luaţi în serios cererea existentă în toată lumea pentru produsele româneşti!”
„Exportaţi! Luaţi în serios cererea existentă în toată lumea pentru produsele româneşti!” – este mesajul pe care Ilya Kretov, general manager al eBay pentru Rusia şi ţările emergente din Europa, îl transmite pieţei locale. Ce loc ocupă România în planurile executivului rus?
Transmiterea de mesaje simple este unul dintre principiile după care se ghidează în carieră executivul Ilya Kretov şi pe care le comunică în continuare şi studenţilor săi de la RMA Business School din Moscova: „Poziţionaţi-vă bine în companie şi transmiteţi mesaje simple!”. Activitatea de lector este însă una dintre cele secundare pe care Kretov le desfăşoară; el ocupă, de câteva luni, funcţia de general manager pentru Rusia şi ţările emergente din Europa al platformei de vânzări online eBay. Din această funcţie, el coordonează şi activităţile operaţionale ale eBay pentru 120 de ţări şi teritorii.
Ilya Kretov a început să lucreze pentru giganul american, cu venituri nete de 8,2 miliarde de euro în 2016, în funcţia de deputy general manager responsabil cu activitatea de marketing. Anterior, a dobândit o experienţă de peste zece ani în marketing şi dezvoltarea de branduri internaţionale în cadrul unor giganţi mondiali, precum Google (pentru care piaţa din Rusia este una atipică, în care competiţia locală este lider, spre deosebire de majoritatea altor ţări, în care gigantul american domină piaţa) şi Mars (pentru dezvoltarea unor branduri precum Snickers, Mars, Das etc.).
Decizia ca Ilya Kretov să coordoneze dezvoltarea operaţiunilor companiei din peste 120 de ţări a fost luată, potrivit presei internaţionale, după sesizarea unei diferenţieri clare între piaţa din Rusia faţă de cele tradiţionale ale eBay. Dacă în SUA, de pildă, utilizatorii americani tind să se axeze pe vânzări şi achiziţii domestice, iar în Germania germanii vând produse mai ales către germani, în Rusia, vânzările făcute de companii în afara graniţelor prin eBay au crescut cu 50% anul trecut. Biroul din Moscova al companiei a devenit astfel responsabil de la începutul acestui an de replicarea acestui model în pieţele cu prezenţă redusă a market place-ului american – este o „echipă pentru jumătate de lume. Dacă te uiţi la glob, aceasta include: de la Norvegia până la Africa, inclusiv”, explică Kretov. El vrea ca şi în aceste ţări percepţia istorică faţă de eBay, a unui site de licitaţii pentru obiecte vechi, să fie schimbată: în prezent, peste 80% dintre obiectele listate pe platformă sunt noi şi peste 80% dintre acestea au preţ fix.
Planurile lui Kretov vizează dezvoltarea acestor pieţe pe care eBay este puţin dezvoltată, prin intermediul sporirii vânzărilor din fiecare dintre acestea. „Sunt toate pieţe relativ noi, slab penetrate pentru eBay şi cu potenţial mare în majoritatea lor. Ne-am propus să aducem mai mulţi clienţi astfel. În mod cert, avem o listă scurtă şi alta lungă de ţări, este imposibil să faci managementul tuturor; România este cu siguranţă una dintre ţările care se află pe lista noastră de priorităţi din punctul de vedere al dezvoltării afacerii”, descrie Kretov planurile în ceea ce priveşte aceste pieţe. Compania şi-a început procesul de reorganizare la începutul anului, iar vizita executivului rus în România este prima în acest sens. În cadrul acesteia, Kretov spune că se va concentra pe discuţiile cu potenţialii vânzători de pe piaţa locală. „Lucrăm şi pentru câştigarea mai multor cumpărători în aceste ţări, dar scopul principal al vizitei noastre aici este să creştem şi să vedem cum să aducem mai mulţi vânzători pentru vânzările transfrontaliere (cross-border sales)”.
În ceea ce priveşte mesajul transmis pieţei locale („Exportaţi! Luaţi în serios cererea existentă în toată lumea pentru produsele româneşti!”), Kretov îl adresează în contextul în care România se află printre primele în care eBay şi-a propus să crească numărul de vânzători. Strategia eBay este axată pe atragerea de companii mici şi mijlocii pe platforma de vânzări internaţionale. „Mă surprinde că doar 2% din întreprinderile mici şi mijlocii din România vând cross-border. În mod cert, există o oportunitate acolo, în mod cert eBay este unul dintre potenţialii jucători care pot genera o schimbare în acest sens. Vânzătorii sunt motivul principal pentru care mă aflu aici. Când lucrezi cu ei, lucrezi de cele mai multe ori cu IMM-uri, câteodată şi cu firme mari. Un marketplace precum eBay are 160 de milioane de cumpărători activi - de departe mai mulţi decât populaţia mai multor ţări la un loc”, a spus Ilya Kretov.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro