Ce sefi a schimbat criza pietei auto

Postat la 20 octombrie 2009 251 afişări

Titlul nu se refera la vanzarile de masini, lovite puternic de scaderea consumului, ci la miscarile de la varful importatorilor si dealerilor, care au ajuns sa schimbe chiar si de doua ori pe an directorul general.

Catalin Gavra, 39 de ani, parea in vara acestui an primul mare executiv care simtise pe propria piele caderea pietei auto. In iulie, la circa 15 ani dupa ce venise in cadrul diviziei auto a grupului Tiriac, unde urcase treptat de la functia de vanzator de masini Ford pana la sefia tuturor dealerilor Ford, Mazda, Mercedes-Benz, Chrysler, Dodge, Hyundai, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi pe care ii controla Ion Tiriac, Gavra parasea compania. Era, asa cum spuneau la acea vreme oficialii holdingului Tiriac, un moment "propice reorganizarii activitatilor pe criterii calitative si de eficienta maxima".

Planul de reorganizare, al carui artizan era Petru Vaduva, omul pe care Ion Tiriac il adusese din Statele Unite pentru a-i restructura holdingul, a inclus inlocuirea, cel putin temporar, a lui Gavra cu un alt manager cu multi ani de experienta in conducerea dealerilor auto, Viorel Eremia, seful TiriacAuto Brasov, dar si promovarea lui Dragos Draghici, unul dintre cei mai vechi executivi din cadrul grupului Tiriac, ca sef al operatiunilor de import.

Cu alte cuvinte, Draghici, fost sef al unor importatori precum Hyundai Auto Romania (reprezentantul grupului sud-coreean Hyundai) sau Premium Auto (Jaguar si Land Rover), devenea responsabil pentru cele patru companii care anul trecut importasera masini de circa 800 de milioane de euro (potrivit estimarilor), in timp ce Eremia prelua tot ceea ce tinea de vanzarea efectiva a masinilor (aproximativ 600 mil. euro).

Restructurarea managementului Tiriac Auto nu a fost o masura singulara, anul acesta aducand sefi noi si pentru filialele locale ale BMW, General Motors sau Renault. Cel mai activ a fost din acest punct de vedere BMW, care pe parcursul a doar noua luni si-a schimbat de doua ori directorul general. Austriacul Stephan Breschan, 45 de ani, a preluat la jumatatea lunii septembrie sefia importatorului marcilor BMW si Mini pe piata locala. Fost director al BMW pentru regiunea de nord a Chinei si manager cu peste 19 ani de experienta in industria auto, Breschan l-a inlocuit pe Bernd John, 53 de ani, cel care abia venise in Romania la inceputul acestui an, o data cu retragerea lui Carl-Theo Fitzau, cel care a pus bazele filialei BMW.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/ce-sefi-a-schimbat-criza-pietei-auto-4998782
4998782
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.