Cum lupta Lufthansa cu operatorii low-cost

Postat la 03 mai 2010 368 afişări

Toate zborurile duc la Frankfurt. Sau la München. Sau la Zürich. Sau la Viena si la Londra. Toate achizitiile si dezvoltarea Lufthansa din ultimii doi ani au ca scop consolidarea pozitiei de numarul unu european. Iar managementul german vrea sa fie sigur ca acopera asa cum trebuie zonele cele mai fierbinti ale continentului din urmatorii ani. Cu Romania inclusa.

"Anul acesta nu mai cumparam nimic." Karsten Benz rontaie biscuiti dulci cand povesteste repede, tipic nemteste, despre planurile echipei galbene de la Frankfurt. Directorul de vanzari al Lufthansa pentru Europa are biroul in headquarterul companiei de pe aeroportul din Frankfurt si e inca relaxat.

Norul de cenusa ce a urmat exploziei vulcanului din Islanda inca nu ajunsese deasupra Germaniei, iar despre interdictia de zbor europeana inca nici nu era vorba. Benz era multumit ca Lufthansa a incheiat anul crizei cu profit operational, explicand ca scaderea adusa de criza va putea fi recuperata treptat, asa cum si-a revenit piata si dupa 9/11.

In cateva zile insa, lumea optimista a lui Benz s-a transformat considerabil: pierderile companiilor aeriene din cauza norului de cenusa au ajuns la 1,5 miliarde de euro, conform estimarii IATA. Lufthansa nu estimase inca, pana la inchiderea editiei, pierderile financiare aduse de intreruperea consecutiva a zborurilor timp de trei zile (5.400 de zboruri) si de limitarea zborurilor timp de aproape o saptamana.

Chiar daca nu stia ce va urma, Karsten Benz se referea la crizele din piata de aviatie ca la niste chestiuni pentru care are deja retete pregatite: "Ar mai putea aparea probleme, ar mai putea fi niste scaderi, am avut o criza la 9/11, apoi a fost criza economica, dar dupa scadere se castiga din nou altitudine".

Benz lucreaza in Lufthansa de 20 de ani. A intrat ca trainee in companie in 2000, la 25 de ani, imediat dupa terminarea facultatii si a unui MBA, si acum conduce vanzarile pentru Europa - adica cel mai mare business unit al companiei.

Are planurile bine facute pentru evolutia Lufthansa din urmatoarea perioada: consolidarea achizitiilor din ultimii ani si dezvoltarea zonelor din care compania asteapta crestere in urmatoarea perioada.

Pentru Benz si colegii sai, cuvantul consolidare nu este doar un termen corporatist de care se folosesc companiile atunci cand nu au alte noutati. Achizitiile din ultimii ani - SWISS, Brussels Airline, bmi si, cel mai nou, Austrian - trebuie integrate in grup, atat operational, cat si financiar.

Nu insa si ca brand - nici Austrian, nici SWISS nu vor deveni Lufthansa, spune Karsten Benz: "Lufthansa avea nevoie de mai multe piete decat Germania si de mai multe hub-uri in regiune.

Asta este singura motivatie pentru aceste achizitii si am decis ca Austrian sa ramana o companie independenta, cu logo-ul si atitudinea ei antreprenoriala, la fel ca toate celelalte companii din grup".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
transporturi,
avioane,
aeroport,
trafic aerian
/analize/transporturi/cum-lupta-lufthansa-cu-operatorii-low-cost-6077659
6077659
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.