Cum se lupta operatorii sa atraga pasagerii spre Londra
Din Balcani se poate zbura mai mult. Si mai mult. Cat mai mult. E o propozitie pe care si-o tot repeta Emil Delibashev, promovat in mijlocul crizei ca director comercial al British Airways pentru 11 tari din regiune, in speranta ca ii va face pe balcanici sa zboare mai mult cand toata piata e in scadere.
"Si compania cu mult portocaliu a incercat sa ne sperie." In vocea lui Emil Delibashev, directorul comercial al British Airways pentru Balcani, se simte o ironie. Se refera la Easyjet, liderul companiilor low-cost europene, care a intrat in 2007 in Romania oferind inca o alternativa pentru zborul de la Bucuresti la Londra, pe langa cele oferite de TAROM, Carpatair, Wizz Air si Blue Air. Despre Easyjet - care viza in 2007 o cota din piata locala de 5% in primii cinci ani - si ascensiunea in Romania nu s-a mai auzit nimic, aparand doar un anunt in iunie 2008, care spunea ca zborul Bucuresti-Londra a fost retras, din lipsa de cerere. Oficialii Easyjet spuneau in 2008 ca veniturile generate de aceasta cursa nu au acoperit costurile si au realocat aeronava pe ruta Sofia - Londra.
Totusi, cerere pe segmentul Bucuresti-Londra exista. "Probabil nu am fost atat de agresivi pe cat se astepta lumea de la noi", spune Peter Voets, director de marketing al companiei aeriene "portocalii". Peter Voets spune ca Easyjet a aplicat in Romania reteta standard pentru orice piata noua si a testat piata cu cateva zboruri, dintre care a pastrat doar pe cele care generau suficient trafic. Mai precis, Easyjet a ramas cu doua zboruri de pe Otopeni - la Madrid si Milano, orase care sunt, alaturi de Paris, in top 3 destinatii din Bucuresti, fiind acoperite de toti operatorii aerieni din Romania.
Easyjet zbura din Bucuresti pe Gatwick, al doilea aeroport londonez dupa Heathrow. Pe acelasi aeroport a ales sa zboare de la Bucuresti compania nationala irlandeza, Aer Lingus, care a lansat zborurile Bucuresti-Londra de la sfarsitul lunii octombrie. Desi este o companie de linie, principalul actionar al Aer Lingus este Ryanair, cel mai important rival al Easyjet pe piata low-cost europeana, iar compania se pozitioneaza acum ca avand tarife scazute, in comparatie cu alte companii de linie, care insista pe confortul calatoriilor si pe apartenenta la un grup mai mult sau mai putin exclusivist.
Cert este ca segmentul economic al calatoriilor catre Londra este foarte disputat: aici se lupta pe pasageri Wizz Air, Blue Air, Aer Lingus, dar si TAROM si Carpatair.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro