Gata cu autostrăzile. Drumarii au trecut la reabilitări, centuri şi poduri. Cum comentaţi?
În vara lui 2010 au demarat lucrări la autostrăzi în valoare de circa un miliard de euro. Investiţiile de toamnă pornesc la drum cu aproape acelaşi buget, dar se vor îndrepta către modernizări sau reabilitări de drumuri naţionale, construcţii de variante ocolitoare şi reparaţii de poduri.
Toamna se numără şoselele. Nu cele la care se taie panglica, ci acelea la care lucrările vor începe în curând. În ultimele patru luni ale lui 2011, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va demara investiţii de infrastructură rutieră în valoare de aproape 4 miliarde de lei (circa 950 de milioane de euro), potrivit unui calcul al BUSINESS Magazin pe baza listei obiectivelor de investiţii demarate după 31 august 2011, publicată de minister pe site-ul propriu. În condiţiile în care piaţa construcţiilor a scăzut cumulat în anii 2009 şi 2010 cu aproape 40%, până la 9-9,5 miliarde de euro, iar criticile privind situaţia şoselelor din România se înmulţesc, nu numai în ţară, ci şi în străinătate, Ministerul Transporturilor a început să se dezmorţească şi să-şi canalizeze priorităţile către dezvoltarea infrastructurii rutiere, mai ales că are la dispoziţie şi câteva miliarde de euro de la Uniunea Europeană în acest sens.
Cea mai importantă lucrare ce va demara în toamna aceasta este reabilitarea drumului naţional 18 Baia Mare-Iacobeni, pe o lungime de aproape 220 de kilometri şi care ar urma să fie finalizată în septembrie 2013. Astfel, valoarea totală pentru reabilitarea acestui drum se ridică la peste 270 de milioane de euro, această sumă incluzând atât contractul cu constructorii, cât şi costurile adiacente. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a atribuit în luna iunie trei contracte pentru realizarea acestui tronson, în valoare totală de 659 de milioane de lei (155 de milioane de euro). Astfel, compania elenă Aktor a luat 58,7 de kilometri între Baia Mare şi Sighetul Marmaţiei, pentru 182,4 milioane de lei (42,9 milioane de euro), în timp ce asocierea formată din firmele Spedition UMB şi Tehnostrade, ambele controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, a câştigat reabilitarea a 69,4 kilometri pe ruta Sighetul Marmaţiei-Moisei pentru 136,4 milioane de lei (32 de milioane de euro). Cel de-al treilea tronson, de 88,4 kilometri, va fi refăcut de israelienii de la Shapir Structures, care vor primi 340 de milioane de lei (80 de milioane de euro) pentru acest contract. Sumele prevăzute de Ministerul Transporturilor în lista cu obiectivele de investiţii includ valoarea totală a respectivelor obiective şi nu doar contractul de execuţie a lucrărilor (cu alte cuvinte, pot include şi exproprieri sau costuri legate de situri arheologice).
Un alt proiect de amploare ce va lua startul în această toamnă este reabilitarea drumului naţional 56 pe o porţiune de 84 de kilometri între Craiova şi Calafat. Lucrările urmează să înceapă la 1 octombrie 2011 şi să fie finalizate peste doi ani, iar valoarea investiţiei se ridică la peste 135 de milioane de euro, banii urmând să fie asiguraţi din credite rambursabile, la fel ca şi în cazul DN 18 Baia Mare-Iacobeni.
Din bani de la bugetul de stat Ministerul Transporturilor demarează în ultimele patru luni ale anului investiţii în infrastructura rutieră în valoare totală de 670 de milioane de lei (circa 160 de milioane de euro), la care se adaugă reparaţii capitale ale unor pasaje pe Centura de Vest a municipiului Ploieşti şi pe drumurile naţionale 21 şi 22, în valoare de încă circa 204 milioane de lei (48,6 milioane de euro). Restul investiţiilor, de până la 950 de milioane de euro, sunt finanţate fie prin credite rambursabile, fie prin credite nerambursabile.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro