Doar cinci firme din transporturi şi logistică au afaceri mai mari de 50 mil. euro

Autor: Bogdan Alecu Postat la 21 octombrie 2014 25455 afişări

În total, pe piaţa de transport şi de logistică românească, evaluată la peste 6 miliarde de euro în 2013, sunt prezente peste 27.000 de firme, dintre care însă doar cinci au afaceri de peste 50 milioane de euro. Pe această piaţă, care mai are de crescut, una dintre strategiile în creştere este cea de asociere.

Nevoile tot mai complexe şi mai diversificate ale clienţilor operatorilor logistici constituie principalul factor de presiune asupra jucătorilor din piaţă. Contextul împinge companiile să opereze cu un nivel ridicat de operativitate, eficienţă şi flexibilitate pentru a-şi creşte portofoliul de clienţi.

„În ultimul an am lansat şi urmează să lansăm pentru clienţii noştri mai multe servicii deoarece piaţa logistică locală este foarte competitivă în momentul de faţă. În România sunt foarte multe companii multinaţionale care nu sunt pe alte pieţe mai dezvoltate din Europa“, a spus Danor Ionescu, CEO la Pall-Ex România, care mai deţine şi funcţia de Group CEO Logistics în cadrul companiei de transport şi logistică Delamode Group, care de asemenea este parte a reţelei Pall-Ex. Spre exemplu, în România sunt prezente companii din Franţa, Olanda, Mare Britanie, Germania, Italia sau Danemarca, iar printre cele mai mari se numără DB Schenker, DSV Logistics, FM Logistic, Geodis, Kuehne + Nagel, Gebruder Weiss, Cargo Partner, H.Essers şi Tibbett Logistics.

„Serviciul Pall-Ex l-am lansat la 1 decembrie 2011 în România prin intermediul companiei Pall-Ex România, companie ce deţine franciza acestuia. Pall-Ex este un serviciu de curierat de marfă paletizată.  Este o franciză din Europa de Vest, care s-a extins din Marea Britanie, Franţa, Spania, Italia, Polonia şi România, iar acum se lucrează la Pall-Ex Turcia, Scandinavia, Cehia, Slovacia“, a spus Danor Ionescu.

Compania deţine un hub central de 5.500 mp la Sibiu, iar transporturile sunt realizate prin intermediul companiilor de transport, care colectează mărfurile în depozitele lor şi le transportă în fiecare noapte cu camioanele la Sibiu. Transportul este naţional, dar, fiind vorba de o reţea internaţională şi de noul serviciu European Connect, lansat în acest an, se pot transporta paleţi şi dintr-o ţară în alta. „În România avem acum 30 de membri în cadrul Pall-Ex, fiecare membru având franciză; aceştia au fost aleşi în funcţie de performanţe. La început, în decembrie 2011, aveam 18 parteneri la nivel naţional, dar am crescut. Sunt şi oraşe mai mari unde avem mai mulţi parteneri, spre exemplu

Bucureşti unde sunt trei, sau Cluj-Napoca, unde sunt doi, depinde de dezvoltarea industrială a zonei“, a subliniat Ionescu.

Prin intermediul Pall-Ex sunt transportate mărfuri ambientale generale, care nu necesită temperatură controlată de la echipamente electronice, televizoare, IT&C, mobilă, echipamente de baie sau generatoare. Printre clienţii Pall-Ex se numără companii precum Scandia, Farmec, RTC, Ductil, Pambac, Fuchs, Zeelandia, Sultan, Dobrogea, Prodvinalco, Elsaco, Arabesque sau Dedeman. În total prin reţeaua Pall-Ex România se transportă între 16.000 şi 18.000 de paleţi pe lună şi în medie 800-900 de paleţi în fiecare seară. Pentru a extinde serviciul în România, compania a realizat o nouă investiţie în Capitală pentru a gestiona mai bine transporturile în zona de sud a ţării.

„Noutatea o reprezintă un nou hub în Bucureşti, în centrul Delamode, deoarece infrastructura subdezvoltată poate afecta timpul şi costurile. Spre exemplu, pentru a transporta de la Constanţa la Craiova, trebuia să traversăm Carpaţii de două ori. Acum avem un hub regional care permite un schimb pe relaţia sud. Acum toate oraşele din sud schimbă marfa în sud. Odată cu deschiderea noului hub, putem oferi serviciul Same Day cu livrare în aceeaşi zi. Testăm acum dacă putem face livrări de la Piteşti la Călăraşi sau Giurgiu“, a spus Danor Ionescu. Investiţia din Bucureşti este în personal, echipamente şi IT şi se ridică la aproximativ 300.000 de euro.

„Principalii noştri clienţi sunt producătorii naţionali care vor să trimită marfă la clienţii lor. Astfel de serviciu este util celor care au comandat târziu marfă care trebuie să ajungă repede, sau retailerilor care au o promoţie în derulare şi au rămas fără marfă, sau celor care lansează o linie de producţie şi au nevoie de materie primă, piese de schimb. Noi o oferim ca o opţiune premium. Serviciul standard este de 24 de ore la nivel naţional. Hubul din Bucureşti oferă preţuri mai mici, timp de livrare mai scurt şi posibilitatea de a stoca marfă într-o zonă mult mai intensă“, a subliniat şeful Pall-Ex România.

Următoarea investiţie a companiei o reprezintă deschiderea unui nou centru la Sibiu care să permită creşterea volumului de marfă, detaliază Danor Ionescu: „La Sibiu suntem în procesul de dezvoltare a unui nou hub de tip drive-thru, cu uşi pe toate părţile, a cărui construcţie va demara anul viitor. Va fi o investiţie de ordinul milioanelor de euro, pe un teren achiziţionat deja, iar în şase-şapte luni de la demararea lucrărilor va fi gata. Acolo va fi un concept de cross-dock şi o suprafaţă de depozitare pentru trimitere marfă. Un camion va fi încărcat şi descărcat în câteva minute. Sunt multe provocări deoarece nu avem autostrăzi şi trebuie să eficientizăm pe cât posibil. Dacă aveam autostrăzi nu mai investeam într-un hub la Bucureşti, ţara era mult mai rapid şi mai ieftin de traversat“.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
piata,
transport,
logistica,
afaceri
/analize/transporturi/doar-cinci-firme-din-transporturi-si-logistica-au-afaceri-mai-mari-de-50-mil-euro-13427261
13427261
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.