Apetitul românilor pentru călătorii a explodat şi i-a făcut să cheltuie anul trecut 3,1 mld. euro în deplasările peste hotare. ”În ultimii ani românii au călătorit mai mult şi au descoperit destinaţii noi”

Autor: Ioana Matei Postat la 07 mai 2018 167 afişări

Suma alocată de români călătoriilor în străinătate a ajuns anul trecut la aproximativ 3,1 miliarde de euro, în creştere cu circa 50% faţă de 2016 şi dublu faţă de perioada anterioară crizei. Alegerea unor destinaţii mai îndepărtate, a unor servicii superioare, precum şi mărirea frecvenţei de călătorii în afara ţării se numără printre factorii care au contribuit la această valoare. Unde şi cât vor mai călători românii în continuare?

”În ultimii ani românii au călătorit mai mult şi au descoperit destinaţii noi. Aceasta implică o creştere a bugetului pe care l-au alocat pentru vacanţe şi, mai mult decât atât, o creştere a numărului total de persoane care au decis să călătorească“, descrie Mircea Giurcă, purtător de cuvânt al motorului de căutare destinat călătoriilor momondo.ro, o tendinţă care descrie călătorul actual. Românii au cheltuit 3,1 miliarde de euro pe deplasările în străinătate anul trecut, faţă de 1,9 miliarde de euro în 2016, potrivit datelor de la BNR.

Totodată, faţă de perioada de dinaintea crizei, suma cheltuită pe deplasările în afara ţării s-a dublat: în 2008, acest indicator se ridica la 1,47 mld. euro. Reprezentantul Momondo observă că, dincolo de faptul că iau tot mai mult în considerare călătoriile cu avionul în ţară, din ce în ce mai mulţi români din diferite regiuni ale ţării au început să caute zboruri internaţionale în acest an comparativ cu anul 2017. Cluj şi Timişoara sunt următoarele oraşe de plecare după Bucureşti, iar principalele destinaţii către care românii rezervă zboruri sunt Spania şi Italia.

Citiţi AICI analiza integrală

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.