Cel mai ambiţios proiect al nemţilor: aeroportul de patru miliarde de euro
Când vorbim despre industria aviatică şi hub-urile nemţeşti, ne referim la Frankfurt ori la München. Căzut cumva pe plan secund în ritmul rapid al ultimilor ani, Berlinul îşi revendică acum drepturile sale de capitală: va inaugura un aeroport internaţional în care s-au investit 4 miliarde euro şi care va putea procesa 48 milioane de pasageri anual.
La Berlin va fi inaugurat pe 3 iunie 2012 noul aeroport, care se va numi Berlin Brandenburg (BER) Willy Brandt Airport. Noua investiţie va deveni singurul aeroport din capitala germană, dat fiind că cele două aeroporturi care funcţionează în prezent, Tegel şi Schönefeld, vor fi închise definitiv. Investiţia realizată în noul aeroport, care va prelua întreg traficul aerian din regiunea metropolitană Berlin Brandenburg, este de aproximativ patru miliarde de euro, fiind un proiect comun realizat de oficialii Berlinului, ai regiunii Brandenburg şi ai guvernului naţional.
Mutarea operaţiunilor de pe Tegel şi Schönefeld pe noul aeroport va fi cea mai mare relocare din istoria Germaniei, deoarece BER va prelua întreaga activitate a celor două aeroporturi: în noaptea din 2 spre 3 iunie toate echipamentele urmează a fi transferate către noul loc.
În 2011 numărul total al pasagerilor de pe aeroporturile Tegel şi Schonefeld a atins maximul istoric de 24 de milioane de persoane. Capacitatea iniţială a noului aeroport situat în sud-estul capitalei germane va fi de 27 de milioane de pasageri pe an, dar, în funcţie de cum evoluează situaţia, capacitatea poate fi extinsă pentru a răspunde cererii a 45 milioane de pasageri pe an. Suprafaţa toală a BER este de 1.470 ha, echivalentul a 2.000 de terenuri de fotbal.
Aeroportul va avea un singur terminal pentru plecări şi sosiri, printre facilităţile pe care le oferă numărându-se 10.000 de locuri de parcare, 9.000 mp de spaţiu de retail în terminalul principal, un magazin duty-free cu o suprafaţă de 1.800 mp şi o staţie de tren aflată direct sub terminal.
Aeroportul se află la 21 km de centrul Berlinului, această distanţă urmând a fi parcursă în aproximativ 30 de minute utilizând transportul public, costul unui bilet fiind de doar trei euro, considerabil mai mic comparativ cu costul unui bilet pentru a ajunge de la un aeroport situat în principalele capitale europene până în centrul oraşului.
Zborurile inaugurale vor fi realizate de aeronava A380 deţinută de cea mai importantă compania aeriană europeană, Lufthansa, şi de un avion Air Berlin care vor decola în acelaşi timp de pe aeroportul BER. Terminalul este situat între două piste paralele între care este o distanţă de 1.900 m, astfel încât acestea pot fi operate separat.
Lufthansa va fi principala companie aeriană care va utiliza sala principală a terminalului, iar prin inaugurarea noului aeroport internaţional berlinez pe 3 iunie Lufthansa va majora cu 40% numărul zborurilor către şi dinspre Berlin. Pe aeroportul din Berlin toate birourile şi ghişeele Lufthansa şi Star Alliance vor fi situate unul lângă celălalt în sala principală a terminalului, iar 12 birouri de check-in vor fi disponibile exclusiv pentru pasagerii Lufthansa, care îşi vor putea imprima singuri tichetul de îmbarcare la oricare dintre cele 23 de terminale cu autoservire.
"Deschiderea noului aeroport din Berlin va genera o nouă dinamică a creşterii, din ale cărei beneficii ne propunem să fructificăm o cotă foarte mare. Investiţiile de peste 60 milioane de euro demonstrează interesul nostru sporit pentru capitală şi regiunea încon-jurătoare", spune Ofer Kisch, general manager Europa Centrală şi de Est al grupului Lufthansa. Lufthansa Group este unul dintre cei mai mari investitori privaţi din regiunea Berlin Brandenburg, având în prezent mai mult de 3.500 de angajaţi în peste 20 de subsidiare şi companii asociate în regiune.â
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro