Portretul turistului modern în 2014: caută pe internet destinaţia, compară preţurile, citeşte părerile altora şi cumpără online

Postat la 08 august 2014 470 afişări

Înainte de a alege o destinaţie de vacanţă, utilizatorii de internet analizează, compară şi citesc online părerile altor turişti. De la lectură şi analiză până la achiziţia online a mai fost doar un pas.

Portretul turistului modern în 2014: caută pe internet destinaţia, compară preţurile, citeşte părerile altora şi cumpără online

„Viitorul turismului este online. Este foarte greu să combaţi un astfel de punct de vedere, este vizibil că din ce în ce mai multe segmente ale turismului migrează către online (...)“, este de părere Daniel Truică (34 de ani), care a pus bazele agenţiei online Vola.ro în 2007 alături de doi polonezi. Vola.ro oferă bilete de avion de linie şi low-cost, camere de hoteluri, vacanţe de tip city break, asigurări medicale de călătorie şi servicii de rent a car şi activează pe mai multe pieţe din Europa Centrală şi de Est, respectiv România, Polonia, Ucraina, dar este prezentă şi pe piaţa din Asia, în Vietnam.

„Vrem să atragem un investitor pentru a ne extinde în Asia“, spune tânărul antreprenor, căruia i-a venit ideea de a face o agenţie de turism online în timp ce se plimba pe bulevardul Magheru din Bucureşti, unde pe parcursul a 100 de metri a văzut patru agenţii de turism, iar atunci şi-a dat seama că trebuie să facă o agenţie online şi nu a cincea agenţie offline pe Magheru.

Vola.ro are 400.000 de utilizatori şi 2,6 milioane de vizualizări lunar, potrivit lui Daniel Truică. În primul semestru din acest an au fost cumpărate de pe acest site circa 52.000 de bilete de avion (189,5 euro este preţul mediu plătit de cumpărători) şi 1.686 de pachete turistice.

Din ce în ce mai mulţi români îşi cumpără biletele de avion şi chiar pachete turistice de pe internet, iar antreprenorii care au mizat pe potenţialul acestei nişe s-au bucurat de creşteri şi cu două cifre ale businessului chiar şi în criză. Prognozele lor sunt optimiste în contextul în care comerţul electronic înregistrează creşteri anuale de circa 30%-35% în România, faţă de 5% în ţările din regiune. Daniel Truică aşteaptă în acest an o cifră de afaceri de 130 de milioane de lei (29 de milioane de euro), în creştere cu 21% în lei faţă de anul anterior, când a vândut puţin peste 88.000 de bilete de avion şi 1.214 pachete turistice.

Legat de valoarea pieţei agenţiilor de turism online, Truică spune că nu există foarte multe date, însă crede că „agenţiile online deţin cam 20% din piaţa totală de bilete de avion“. El precizează că există loc de creştere, având în vedere că în alte ţări ponderea biletelor de avion vândute online este mult mai mare: „În Polonia este de 35%, iar în Anglia de 60%“. Piaţa de comerţ electronic din România este estimată la circa un miliard de euro anul trecut. În medie, un utilizator român de internet cheltuie doar 100 de euro pentru achiziţii în mediul online, faţă de Cehia şi Polonia, unde media este de 202 euro pe utilizator, respectiv 185 de euro pe utilizator, potrivit datelor EuroMonitor şi Center for Retail Research, citate de oficialii  procesatorului de plăţi online PayU.

„Pentru a avea acces la clienţii online, agenţiile de turism trebuie să aibă o mare notorietate, dar şi un buget de marketing online pe măsură“, spune Remus Vişan, managing partner al agenţiei online Paravion.ro, cumpărată în 2010 de fondul de investiţii spaniol GED şi care face acum parte din grupul Happy Tour. Paravion s-a extins  şi pe pieţe precum cea din Cipru, Spania, Italia, Turcia sau Marea Britanie.În perioada ianuarie-mai anul acesta pe site-ul Paravion.ro s-au înregistrat peste 8 milioane de căutări de bilete de avion şi s-au înregistrat 55.000 de tranzacţii, în creştere cu 73% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Dintre cei care au achiziţionat bilete de avion, 25% au optat şi pentru servicii de cazare. Oficialii companiei spun că în prima parte a acestui an numărul nopţilor de cazare vândute a înregistrat o creştere cu 103% comparativ cu primul semestru din anul anterior. „Aceste creşteri se datorează în bună parte investiţiilor în tehnologie, diversificarea modalităţilor de plată şi online marketing derulate de fondul de investiţii spaniol GED Capital Development atât pe piaţa locală, cât şi în cea din Bulgaria, respectiv Turcia.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/turism/portretul-turistului-modern-in-2014-cauta-pe-internet-destinatia-compara-preturile-citeste-parerile-altora-si-cumpara-online-13058013
13058013
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.