Cum să supravieţuieşti concurenţei: te aliezi cu ea
Printre cei confruntaţi cu dificultăţile concurenţei şi care şi-au dat seama că singurătatea nu e bună se află artiştii şi mai nou instituţiile înfiinţate de ei, scrie Financial Times, care au învăţat că "în unire stă puterea" şi ca atare au început să colaboreze.
Mai dispuse colaborării sunt în general instituţiile de dimensiuni mai mici, care se aliază cu altele pentru a reuşi să reziste pe piaţă şi pentru a obţine finanţare mai uşor atunci când au nevoie. Un astfel de exemplu îl reprezintă Triangle Network, înfiinţată în anii optzeci la Londra pentru a organiza ateliere la care să participe artişti şi care de atunci s-a extins, devenind o reţea de peste treizeci de asociaţii din diverse ţări pe mai multe continente. Triangle organizează expoziţii, ateliere sau programe de tip "artistul casei" unde artişti sunt invitaţi de anumite instituţii să petreacă o perioadă sub aripa lor şi să creeze opere de artă pentru ele.
Tot la Londra, câteva galerii de dimensiuni mai reduse au format Common Practice, o alianţă menită să evidenţieze rolul micilor galerii în domeniul artei. Alianţa a avut succes, ajungând să înfiinţeze o filială la New York şi să aibă în plan deschiderea uneia similare la Los Angeles. Ultimul proiect al Common Practice este chiar axat pe ideea colaborării în domeniul artistic, fiind intitulat "How To Work Together" ("Cum să colaborăm"). Nouă artişti sunt invitaţi de trei dintre instituţiile membre să creeze lucrări care răspund întrebării din titlul proiectului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro