Ambuteiaj global in industria auto
Initial, Chrysler a iesit pe piata cu marcile Dodge, Chrysler si Jeep, oferta fiind acceptata la un pret modic de fondul de investitii Cerberus Capital Management. Dupa doua luni de ezitare, a venit randul Ford sa lanseze oficial oferta de vanzare a marcilor Jaguar si Land Rover. Desi tragerea unor concluzii este dificila in acest moment, este evident faptul ca industria auto parcurge acea perioada unica intr-o generatie in care regandeste principiile de la baza crearii sale. Cu exceptia liderului mondial Toyota, nicio companie auto din lume nu este imuna la acest fenomen. Se impune intrebarea cine va cumpara aceste branduri aflate la inceputul declinului pe piata. In conditiile in care celelalte companii de pe piata se confrunta cu propriile dificultati, este putin probabil ca acestea sa se numere printre cumparatorii Jaguarului sau ai Chryslerului, de exemplu.
In aceste conditii, firmele de private equity raman singura solutie, accesul acestora la fonduri fiind relativ facil. In plus, oferta facuta de gigantul de private equity Blackstone pentru Chrysler, refuzata in favoarea unui alt fond de investitii, Cerberus Capital Management, deschide alte oportunitati pentru jucatorii din industria auto. Indiferent de ce se va intampla in cazurile Jaguar si al Land Rover, sigur acestea nu vor fi singurele marci care vor face din al doilea secol de industrie auto unul foarte tumultuos.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro