Ceasul de safari, cu patina
Produsele cu adevarat "iconice" fie prefigureaza si lanseaza tendinte, fie, in varianta mai modesta, merg mana in mana cu stilul de viata. In prezent, putine "status symbols" au o incarcatura mai puternica decat ceasurile, astfel incat era normal ca acestea sa se muleze, pe langa incheietura purtatorului, si pe obiceiurile de lifestyle ale acestuia. Asa au aparut (adesea chiar inaintea trendului respectiv) ceasurile speciale pentru sailing, pentru scufundari, pentru echitatie, pentru fanii Las Vegas si... pentru safari.
Aceasta este povestea din spatele aparitiei Gefica, primul ceas "de vanatoare", din bronz. Un ceas care, in acelasi timp, isi trimite purtatorul inapoi la epoca de bronz in care omul vana cu sarg tot felul de fiare salbatice, dar care este gandit pentru vanatorul modern, constient ca se afla in fruntea lantului trofic si doritor doar sa observe felinele si elefantii in habitatul lor natural, atat timp cat mai exista. Si animalele, si habitatul.
Evenimentul anului 2007 pentru Gerald Genta a fost relansarea acestei nave-amiral a marcii, dedicata omul-predator care supravietuieste in jungla urbana, dar care doreste si sa se relaxeze (si sa ia notite) privind pradatorii patrupezi in Africa, habitatul lor natural.
"Designul modelului este un mix de Art Deco si arta africana (care, de altfel, a influentat curentul Art Deco)", spune Gerald Roden, CEO al Gerald Genta si Daniel Roth, doua marci de inalta orologerie care apartin grupului Bvlgari. "Aceste inspiratii provin din ideea de a relansa 'ceasul vanatoresc' - primul Gefica, prin reinterpretarea personalitatii vanatorului care poarta acest ceas. In 2007, este un vanator urban, cu o forta foarte masculina."
Astfel, la aproape 20 de ani de la lansarea modelului original, vanatorul din peisajul african a fost transpus in jungla urbana, spune Roden. Gefica e in acelasi timp retro si hi-tech, un ceas al contrastelor aparente care se imbina totusi armonios, caracteristica ce defineste si marca. "Filosofia Gerald Genta este inalta orologerie de avangarda", a declarat Gerald Roden pentru Target, in incercarea de a explica o marca ce are in palmares unele dintre cele mai complicate modele din lume (de pilda Grande Sonnerie, cu peste 1.000 de componente mecanice si nenumarate functii), dar si linia Fantasy, in care elementul principal este nimeni altul decat... Mickey Mouse in diverse ipostaze (pilot, navigator, jucator de golf etc.).
Revenind la Gefica, relansat anul acesta la Basel, designerii au mizat foarte mult pe legatura cu Africa: elementele ceasului trimit la harta continentului, sugerand munti, cratere si desenele cu care triburile de pe continentul negru isi decoreaza corpurile.
Iar carcasa din bronz este, intr-adevar, foarte speciala. Designerii spun ca Gefica e un ceas pe care sa-l lasi mostenire urmasilor, avand in vedere patina foarte romantica pe care o dezvolta bronzul dupa o anumita perioada. Totusi, pentru ca aceasta romantica patina sa nu ramana si pe pielea purtatorului, posteriorul carcasei este realizat din titan de gradul 2, un material practic etern.
Modelul este cu siguranta avangardist, dar si haute horlogerie - mecanismul automat este echipat cu jumping hour, minute retrograde si data retrograda.
"Manufactura Gerald Genta se afla si in Geneva, si in Le Sentier, in inima taramului orologer elvetian - Vallee de Joux, unde maestri ceasornicari si tehnicieni se slujesc atat de cunoasterea artizanilor orologeri, cat si de procedee hi-tech pentru a dezvolta tot felul de complicatii pentru mecanismele noastre", spune Roden.
In Romania, Ceasurile Gerald Genta sunt disponibile in magazinele Helvetansa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro