Diversitatea la turatie maxima
O noua tendinta prinde aderenta in industria auto si nu mai este vorba de lux, viteza sau marca automobilului. Altceva devine important: numarul de configuratii disponibile. De acum, indiferent de valoare, de tipul caroseriei sau de stema de pe capota, masina trebuie sa fie, obligatoriu, one of a kind.
Spre exemplu, uitandu-ma la cele trei masinute batute de vant pe nisipul unei plaje-spot de kite, mi-am dat seama ca, de la lansarea sa din iunie 2007 si pana astazi, n-am vazut doua Fiat-uri 500 care sa arate exact la fel. M-am gandit imediat si la alte masini. Mini Cooper! Aceeasi situatie. Masinile poarta fiecare amprenta posesorului: fie un sticker sport, de regula doua benzi longitudinale ce traverseaza masina, fie niste flori ce tradeaza imediat persoana de la volan.
Trendul era deja clar de ceva vreme daca ne gandim la piata de tuning auto, insa de-acum inainte e de asteptat sa vedem tot mai multe masini de serie, din toate clasele, urmand tendinta. Dealerii, daca nu cumva chiar constructorii, vor trebui sa se gandeasca la pachete de configurare cat mai atractive, iar vremurile cand portocalii erau doar cateva Porsche sau Lamborghini, poate si ele vopsite pe la vreun atelier de tuning, s-au cam incheiat. Trebuie sa asteptam cinci-zece variante de configurare a interiorului, cel putin la fel de multe modele de jenti, o gama nelimitata de stickere (clientii Fiat 500 pot alege si combina 19 modele de stickere si 10 badge-uri) si mult mai multe optiuni cand vorbim de culoarea masinii; pentru ca astazi exageram cu albul, perlat sau nu, asa cum au facut-o nemtii cu masinile lor gri deschis (nu stiu codul, dar erau ingrozitor de multe, de la Mercedes S, E, sau C Klasse pana la obisnuitele VW Golf sau Passat). Si cred ca, fortati de Fiat cu al lor 500, sau de Mini Cooper-ul celor de la BMW, concurenta nu va avea de ales. Bineinteles, asta nu inseamna ca o sa primim toate aceste facilitati cadou. Nici vorba. E un business bun de ambele parti. Multi dealeri, probabil cu largul concurs al constructorului, ofera de ani buni posibilitati de auto-configurare a masinilor.
Problema cu ei era, si cred ca mai este si azi, timpul in care puteau livra modelul respectiv cu interiorul din piele perforata bej si exteriorul vopsit intr-o nuanta de negru mat. E doar un exemplu, dar orice doleanta mai mult sau mai putin extravaganta se traducea in cateva luni de asteptare, pentru ca optiunea configurarii respective putea fi oferita, dar pentru a o livra, cel mai probabil dealerul apela la terti agreati de producator.
Tot in trendul acesta intra si ceasurile poleite cu aur semnate de designeri celebri, insa aici e lesne de inteles ca trebuie sa asteptam si sa platim mai mult. Vorbim si de pragurile masinii stantate cu initialele numelui clientului, pentru ca si acestea dau o nota importanta de personalitate masinii, dar discutam in special despre o gama mai larga de vopsele pentru care nu trebuie sa mai asteptam luni de zile, ci doar sa platim ceva in plus, despre stickere si alte elemente de configurare oferite, de ce nu, ca pachete de avantaj-client. Spre exemplu, clientii Fiat 500 pot alege chiar si o cheie de contact personalizata, lucru ce poate parea lipsit de importanta pentru unii, dar isi poate justifica costurile prin fidelizarea clientilor. Noutatea adusa pe piata auto de Fiat 500 este reprezentata de modul aproape nelimitat de configuratii - 500.000, care te trimite cu gandul la un "fashion car" veritabil.
Si daca pana astazi modularitatea era o caracteristica alaturata exclusiv masinilor premium, - ma gandesc indeosebi la bolizi ca Ferrari Scaglietti "One to One", care permite proprietarului sa-i configureze toate detaliile, acum nu vorbim despre o masina status symbol, ci de un Fiat 500 sau de un Mini Cooper. De fapt, ar trebui sa vorbim despre fiecare Fiat 500 si Mini in parte. Pentru ca rar gasesti doua la fel...
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro