"Dati un leu pentru Ateneu" in era internetului
Daca exista "crowdsourcing", fenomenul de proliferare a platformelor virtuale unde multimi de anonimi isi pun laolalta stirile, pozele sau cunostintele de specialitate, de ce n-ar exista si posibilitatea de a obtine finantare tot pe acelasi tipar?
Asa a aparut conceptul de "crowdfunding", adica obtinerea de finantare in urma cererilor catre necunoscutii de pe internet - o solutie la care apeleaza muzicieni, artisti sau cineasti.
Izvorat in parte din lupta impotriva pirateriei, in care o solutie era oferirea gratis a unei piese muzicale sau a unui album, urmand ca publicul sa-l plateasca pe artist cu cat voia si daca voia, "crowdfunding" este o metoda moderna de finantare pentru muzicienii sau cineastii care altfel nu ar putea sa-si lanseze creatiile, date fiind problemele cronice din finantarea culturii. Unii artisti au inteles repede ca apelul la comunitati online le-ar putea rezolva problemele banesti. Asa se face ca o trupa ca Marillion si-a lansat deja cateva albume cu bani de la fani, in timp ce in domeniul cinematografic sunt deja realizatori care si-au finalizat creatiile prin crowdfunding.
Nu e de mirare astfel ca au aparut si intreprinzatori care s-au gandit ca ar putea castiga din intermedierea intre cei ce cauta bani pentru proiecte si publicul larg cu potential de finantare. Au aparut site-uri specializate, intre care unul intitulat sugestiv Feedthemuse.net ("Hraniti muza") sau Rockethub.com (ambele au pornit de la muzica si in prezent pot fi utilizate pentru orice proiect de creatie), Slicethepie.com ori Sellaband.com, printre primele axate pe lansarea de tineri muzicieni. Un site foarte important, care s-a impus in ultima vreme, este Kickstarter.com, gratie caruia intreprinzatori privati si-au gasit finantari de pana la un milion de dolari, chiar daca domeniile lor de actiune n-au nicio legatura cu muzica sau filmul, ceea ce sugereaza ca solutia de "crowdfunding" ar putea fi aplicata si de alte companii decat cele din industria culturala.
Modelul utilizat de aceste site-uri este in general de tipul "totul sau nimic" - solicitantii de fonduri trebuie sa stabileasca o suma pe care o doresc, apoi solicitantii primesc banii daca se strange toata suma, iar daca nu, atunci banii se intorc la cei ce i-au donat.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană