Vacanta in paradis (fiscal)
In incercarea de a mentine la cote ridicate fluxul de milionari care calatoresc pe teritoriul sau, principatul Monaco lanseaza o oferta de vacanta exclusivista.
Initiativa, care apartine guvernului condus de Printul Albert de Monaco, se adreseaza numai celor cu averi de cel putin 30 de milioane de dolari. Potentialul client al vacantei exclusiviste nu trebuie sa fie numai ultrabogat, asa cum explica autoritatile, ci si influent, pentru a putea promova imaginea principatului in lume.
Cei selectati vor fi primi o invitatie din partea personalului diplomatic al principatului, insotita de un card special care le va deschide usile pretutindeni in Monaco. De pilda, daca posesorul acestui card intra intr-un magazin de lux apartinand unei firme precum Cartier sau Prada, personalul magazinului se va ocupa in exclusivitate de el, fara a mai servi si alti clienti.
VIP-urile invitate sa-si petreaca vacanta in Monaco vor avea la dispozitie un elicopter pentru transportul la St. Tropez sau in Alpi, precum si un iaht in caz ca doresc o excursie pe mare. In pachetul turistic intra si posibilitatea de a vedea cum traiesc oamenii obisnuiti din principat. Se va putea vizita si Palatul Regal, dar apartamentele particulare ale Printului Albert nu vor fi deschise nici macar acestui public select. Invitatii vor beneficia de tratament special si la cazinou sau la restaurantul Louis XV, condus de celebrul maestru bucatar francez Alain Ducasse, unde o masa poate costa si peste 1.000 de euro de persoana.
Tot la acest restaurant vor putea vizita crama cu 600.000 de sticle de vin.
Autoritatile din Monaco vor cauta potentiali clienti bogati si in Rusia si China, in incercarea de a crea o retea de formatori de opinie care se bucura de influenta in lume. Aceasta i-ar permite principatului sa atraga in continuare un numar mare de oameni instariti si celebritati, mai ales ca statutul sau de paradis fiscal se cam clatina, ca urmare a crizei economice.