Cine sunt românii care cu ideea lor de afacere au atras atenţia unora dintre cei mai mari investitori din lume în domeniul lor
Ideea unei echipe de români de a crea o platformă prin care să conecteze mai multe exchange-uri de criptomonede şi să automatizeze plasamentele în acest tip de active a atras atenţia unuia dintre cele mai mari acceleratoare de start-up-uri tech din lume ̵ Techstars din SUA ̵ şi a unui fond de investiţii din Italia. Ce i-a atras pe investitori la proiectul gândit în România şi de ce a fost considerată ideea lor una cu potenţial?
Programul de accelerare a început în ianuarie şi s-a terminat în aprilie şi ne-a ajutat din foarte multe perspective. Programul a avut loc în SUA şi aşa am început să vedem şi piaţa de investiţii din afara României, ceea ce ne-a ajutat foarte mult. Ne-a ajutat atât din punctul de vedere al înţelegerii pieţei, al întâlnirii de mentori foarte bine pregătiţi în zona de crypto, de Web3 şi în zona de start-up-uri în general. Am intrat în contact cu alţi fondatori care sunt la fel de energici şi îşi doresc să-şi atingă obiectivele.
E o lume şi e de fapt o experienţă pe care o recomand oricărui antreprenor la început de drum. Şi din fericire, această experienţă nu ne-a ajutat doar cu «knowledge», dar ne-a ajutat şi cu o investiţie în primul rând din partea lor şi ne-au ajutat să aducem şi un al doilea partener, un al doilea fond de investiţii alături de noi. Aşadar în momentul ăsta suntem susţinuţi de Techstars şi de o bancă din Italia, Banca Sella. Este o bancă foarte inovativă, o bancă care are deja o divizie de capital markets, dar are şi o diviziie de fond de investiţii. Au investit în noi prin această divizie de fond de investiţii“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Alin Breabăn, cofondator, Vestinda.
Pornit încă din 2020, proiectul Vestinda a început să prindă contur în ultimul an, până acum start-up-ul finanţându-se din surse proprii. Acum, însă, echipa Vestinda, care dezvoltă o platformă de management al investiţiilor automatizate, a reuşit să atragă în total o primă finanţare în valoare de 300.000 dolari. O parte din această sumă a venit ca investiţie a Techstars, organizaţia americană fiind unul dintre cei mai mari investitori în etapa pre-seed a start-up-urilor de tehnologie, finanţând până în prezent în peste 3.500 de companii aflat la început de drum, iar o altă parte a fost obţinută de la banca italiană Sella prin fondul său de investiţii dedicat. În total, start-up-ul vizează însă să atragă 600.000 de dolari, discutând în continuare tot cu investitori din străinătate pentru a obţine şi restul banilor necesari. „De o lună şi jumătate am deschis activ discuţiile cu investitorii, în special cu cei din afara ţării, investitori din toată lumea. Acum pornim următoarele discuţii şi vrem să închidem runda cât mai repede.“
Majoritatea conversaţiilor sunt cu fonduri de investiţii din Europa, SUA şi chiar şi Asia. În România am început să discutăm doar cu câţiva business angels şi asta pentru că runda noastră este o rândă de pre-seed. Este o rundă în care nu vrem doar bani. Deja avem bani să stăm liniştiţi şi să construim încă 14 luni de acum înainte.” Platforma Vestinda le oferă utilizatorilor care vor să intre în lumea investiţiilor financiare sau a celor care sunt deja investitori cu experienţă posibilitatea de a-şi automatiza investiţiile şi de a-şi gestiona tot portofoliul de active dintr-un singur loc. Start-up-ul a pornit anul trecut pe zona de criptomonede, însă treptat va adăuga şi active tradiţionale. „Facem puţină curăţenie în zona asta de comunităţi de trading, vrem să ajutăm oamenii la început de drum şi să le dăm un conţinut «curated», adică ales de echipa Vestinda, avem analiştii care lucrează în piaţă şi în platformă, oamenii la început de drum care pot să îşi găsească un partner de trading sau o comunitate de la care să înveţe. Ei au acces şi la această platformă în regim SaaS, în care pot să construiască sau să testeze strategii de trading fără niciun fel de cunoştinţe de limbaje de programare sau fără să fie foarte tehnici”, a explicat Alin Breabăn cum funcţionează platforma Vestinda. Momentan, aceasta este integrată cu exchange-uri şi platforme de criptomonede, însă echipa lucrează şi la dezvoltarea şi integrarea altor tipuri de platforme pentru investiţii. „Ne dorim ca până la finalul anului să avem deja primii brokeri integraţi. E foarte posibil că în mai puţin de patru luni să avem o parte din brokeri şi anume în zona de backtesting. Adică cineva va putea să creeze strategii şi să le şi testeze în baza unor date anterioare pe active tradiţionale.” În prezent, platforma Vestinda are peste 3.000 de utilizatori, o parte fiind şi plătitori, start-up-ul ajungând în prezent la venituri recurente anuale de 10.000 dolari.„De la începutul anului şi până acum avem o creştere de 150% în numărul de conturi create. Numai în ultima lună am dublat numărul de utilizatori activi şi creşte foarte bine şi numărul de utilizatori care plătesc”, a precizat el. Investiţia totală de 600.000 de dolari vizată în prezent va fi alocată pentru atingerea obiectivelor start-up-ului pentru jumătatea sau sfârşitul anului viitor, când echipa îşi doreşte să atragă o rundă de finanţare de tip seed. „Vrem să ajungem la venituri recurente de 30.000 de dolari pe lună şi la circa 30.000-40.000 de utilizatori”, a subliniat cofondatorul Vestinda.
Rubrica „Start-up Pitch”
1. Bogdan Almaşi, Assetto
Ce face? Dezvoltă o platformă de investiţii alternative în imobiliare
„Assetto este o platformă de investiţii alternative, care îşi propune să vină cu o nouă abordare în ceea ce priveşte felul în care putem să investim în real estate. Folosind tehnologia, am reuşit să construim un model de business care va face disponibile active imobiliare care până acum erau doar un vis pentru un om normal: de exemplu, un mall, o clădire de birouri, un parc logistic. Prin utilizarea tehnologiei, pe platforma Assetto vei putea să investeşti sume începând cu 100 de euro în asemenea active imobiliare care vor avea potenţial foarte bun în ceea ce priveşte randamentul pe care îl vor genera. Randament care se va distribui către investitorii noştri lunar sau trimestrial în funcţie de imobilul de care vom vorbi.”
2. Vlad Ghiţă, Instant.ro
Ce face? A dezvoltat o platformă AI pentru intermedierea vânzărilor de maşini rulate
„Proiectul a demarat în ianuarie 2022, dar eu pot să zic că am avut acest gând cu mult timp înainte, când locuiam şi lucram în Statele Unite, pentru divizia de maşini autonome a Google, care se numeşte Waymo. Acolo am văzut cu adevărat impactul şi această revoluţie AI, în sensul că inteligenţa artificială a putut să contribuie la dezvoltarea unui prototip de maşină care se conduce singură - masina autonomă, fără şofer. Atunci când m-am întors în România, în 2020, chiar înainte de pandemie, m-am gândit că aş vrea să aduc această viziune şi în ţara noastră. Şi astfel, platforma Instant.ro a fost dezvoltată din experienţa pe care am avut-o acolo şi din dorinţa de a contribui, de a aducem plus de valoare societăţii, oamenilor care doresc să-şi vândă şi să cumpere maşini, cât mai uşor.“
Rubrica „Start-up Update”
Alin Breabăn, cofondator şi CEO al Vestinda – platformă de management al investiţiilor automatizate
Ce e nou? Start-up-ul local a fost acceptat şi a parcurs anul acesta programul de accelerare american Techstars - unul dintre cele mai mari acceleratoare pentru start-up-uri tech din lume, reuşind să atragă astfel şi o primă finanţare cumulată în valoare de 300.000 dolari.
Rubrica „Investor Watch”
Mălin Ştefănescu, preşedintele TechAngels – cea mai mare asociaţie de investitor de tip business angel din România, cu focus pe start-up-uri tech
Pulsul investiţiilor locale în start-up-uri de tehnologie
„Tendinţa de creştere cred că va continua şi cred că pe măsură ce vor exista, şi n-au de ce să nu existe, în continuare succese şi start-up-uri care să meargă bine, din ce în ce mai mulţi oameni vor fi interesaţi să pună un capital de risc acolo, parte evident din ce capitaluri dispun pentru a investi în start-up-uri.“
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovix, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot. Până acum s-au difuzat peste 700 de ediţii ale ZF IT Generation.
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro