Doi antreprenori au pornit un business prin care educă românii în direcţia reciclării
Economia circulară este un concept despre care se vorbeşte tot mai mult şi pe plan local, însă momentan există puţine businessuri care urmează această direcţie în România. Linda Vasilescu şi Adina Huma, cu o experienţă vastă în consultanţă de business, vor să educe însă românii şi retailerii online de pe plan local pentru ca ei să folosească ambalaje reutilizabile, punându-le la dispoziţie toată infrastructura tehnologică necesară sub umbrela R-CREATE.
Proiectul nostru are trei componente. Cel mai uşor de înţeles, despre care am vorbit cel mai mult până acum este cea fizică, ambalajul reutilizabil – nu îl facem noi pentru că sunt foarte mulţi producători care vin cu tot mai multe soluţii viabile la nivel mondial pe care le vom implementa în platforma noastră. A doua componentă este platforma digitală care va fi integrată cu soluţiile de check-out ale magazinelor online, iar cea de-a treia componentă se referă la fluxul de retur pentru că noi le oferim ambalajul, dar şi modalităţi de retur”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Linda Vasilescu, cofondator şi CEO al R-CREATE. Ea a pus bazele proiectului, împreună cu Adina Huma - cofondator şi director de marketing în cadrul R-CREATE, acesta începând să prindă contur înspre finalul anului 2018, când start-up-ul a fost acceptat în cadrul incubatorului de afaceri al Impact Hub.
R-CREATE a câştigat atunci premiul cel mare de 25.000 euro, iar un investitor care a remarcat proiectul în cadrul incubatorului a finanţat start-up-ul. Astfel, împreună cu banii proprii cu care au pornit la drum cele două antreprenoare, start-up-ul a obţinut până acum în total investiţii de 70.000 euro. R-CREATE mai are însă nevoie de finanţare pentru a putea finaliza platforma. „În prezent suntem în faza de dezvoltare a platformei, iar în acelaşi timp mergem cu o campanie de finanţare pe SeedBlink. Ne aşteptăm să strângem 170.000 euro. Estimăm că vom încheia campania în cursul lunii noiembrie şi ca atare vom avea resursele necesare pentru a finaliza partea de dezvoltare astfel încât în prima parte a anului viitor să avem platforma disponibilă. Acest lucru va însemna că ceea ce în acest moment se poate întâmpla într-o discuţie, şi avem deja discuţii cu magazine online, se va întâmpla în mod digital. Magazinele online vor intra la noi pe site şi vor da datele lor, le vom face un cont şi le vom trimite necesarul de stoc de ambalaje reutilizabile”, a menţionat Linda Vasilescu.
Strategia R-CREATE pe termen lung este să pună la dispoziţie o platformă tehnologică care oferă servicii de consultanţă şi implementare magazinelor online, pentru tranziţia acestora la o politică verde cuprinzătoare.
R-CREATE
Proiect: R-CREATE
Ce face? platformă technologică de economie circulară prin care le va pune la dispoziţie jucătorilor din industria de comerţ electronic ambalaje reutilizabile pentru colete, şi va asigura întreaga gestiune a acestora
Finanţare totală atrasă: 70.000 euro
Necesar de finanţare: 170.000 euro
Invitaţi: Linda Vasilescu şi Adina Huma, cofondatori R-CREATE
Prima etapă constă în implementarea soluţiilor de ambalare ecologică, integrând această soluţie de packaging-as-a-service în lanţurile logistice, cu ajutorul instrumentelor digitale.
„Noi am pornit la drum cu ideea clară de a face o platformă de economie circulară destinată comerţului online, dar pentru că această funcţionaliate este bazată pe fluxuri logistice prima dată a trebuit să testăm şi să vedem că totul funcţionează pentru toţi actorii implicaţi”, a precizat Adina Huma, cofondator şi director de marketing în cadrul R-CREATE.
Ea a adăugat că start-up-ul a făcut întâi teste cu magazine online de talie mai mică şi apoi cu jucători mai mari din piaţă. „Am avut mai mulţi clienţi mai mici, cu care lucrurile se desfăşoară mai simplu pentru că nu au fost multe categorii de produse, nu au foarte multe comenzi, şi atunci în prima fază am lucrat cu magazine online mai mici. Apoi am mers către un client mai mare cu platformă mai complexă şi am lăsat lucrurile să funcţioneze natural ca să vedem ce se întâmplă. Practic, am făcut un test pe o perioadă de două săptămâni cu libraria Cărtureşti şi am vrut să vedem ce se întâmplă la interacţiunea curierului cu clientul, dacă clienţii primesc bine această funcţionalitate - ei au fost lăsaţi să aleagă pe pagina de check-out ce ambalaj doresc (reutilizabil sau nu), iar 20% au ales varianta reutilizabilă.”
Soluţia R-CREATE se va integra cu majoritatea platformelor de e-commerce folosite de magazinele online şi totodată cu sistemele jucătorilor care lucrează cu retailerii online, care le pun la dispoziţie diferite servicii auxiliare, precum depozitarea sau livrarea produselor ş.a.m.d.
„Noi am discutat cu jucători din aproape toate verticalele de e-commerce. Suntem în discuţii cu cinci jucători mari de pe piaţa locală. Probabil veţi vedea sistemul implementat în 2021. Discutăm de fashion, cărţi, produse bio, mobilier mic, etc.”, a punctat Linda Vasilescu.
În primul an de funcţionare, start-up-ul vrea să creeze soluţii viabile pentru verticalele pe care le are incluse în ţinta sa - fashion, cărţi, produse pentru copii, jucării, produse alimentare ambalate, platforma urmând să devină profitabilă cel mai probabil în al doilea spre al treilea an de funcţionare.
„În 3 ani ne propunem să acoperim 5% din piaţa din România, dar nu vrem să ne limităm doar la piaţa locală. Ne dorim să ieşim din România pentru că există deja nevoia aceasta în Europa şi ştim că de acolo vor veni în principal volumele. Ca atare, avem două direcţii de dezvoltare - una regională şi una pe piaţa din Europa de Vest care are altă percepţie faţă de zona green. Ne uităm la pieţe cum ar fi DACH (Germania, Austria şi Elveţia - n. red.) - avem deja discuţii cu poşta austriacă, şi la pieţe din nord, precum Suedia”, a menţionat CEO-ul R-CREATE.
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de mail zfitgeneration@zf.ro.
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.
Undelucram.ro
Proiect: Undelucram.ro
Ce face? Platformă online pentru angajaţi şi angajatori
Finanţare totală atrasă: 500.000 euro
Necesar de finanţare: peste
1 mil. euro
Ţintă venituri 2020: 500.000 euro
Invitat: Costin Tudor, fondator şi CEO Undelucram.ro
Factide
Proiect: Factide
Ce face? Platformă bazată pe inteligenţă artificială care automatizează căutarea pe net de informaţii despre companii
Necesar de finanţare: câteva zeci de mii de euro
Invitat: Daniel Leu şi Ştefan Dorneanu, cofondatori Factide
ENSO
Proiect: ENSO
Ce face? Platformă online pentru companii şi furnizori de servicii
Finanţări totale atrase: 200.000 euro
Necesar de finanţare: 1 mil. euro
Invitat: Andrei Pantelimon, cofondator şi CEO ENSO Business Services
Pony Car sharing
Proiect: Pony Car Sharing
Ce face? Platformă de car-sharing
Invitat: Demis Ghindeanu, cofondator şi CEO Pony Car Sharing
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19,00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro