Internet si IT: A fost cel mai greu an
„A fost cel mai greu an.“ Asa gandesc foarte multi oameni de afaceri din Romania, printre care Calin Tatomir, seful Microsoft Romania, sau Liviu Dragan, seful Total Soft, atunci cand trec in revista anul 2009.
Descrierea, cel putin in ce priveste distributia IT, ar putea fi sustinuta de doua fenomene. Pe de-o parte, multe firme au ajuns in prag de faliment, nemaiputand face fata instabilitatii economice, fluctuatiei cursului de schimb valutar si scaderii consumului.
La celalalt pol, piata de IT a fost marcata de tranzactii a caror valoare cumulata depaseste cateva zeci de milioane de euro - achizitii de natura sa produca milionari in euro din randul antreprenorilor ce au avut asteptari ceva mai modeste decat in anii trecuti referitor la afacerea lor. "Pana anul acesta, antreprenorii aveau pretentii foarte ridicate in ce priveste pretul de vanzare, calculat in principal pe baza proiectiilor de crestere. Fuziunile si achizitiile par sa-si fi revenit insa la normal", sustine Dan Lupu, directorul de investitii strategice al Intel Capital pentru zona Europei Centrale si de Est.
Judecand dupa spusele sale, pretul de 10 milioane de euro platit de Asesoft Distribution pentru pachetul majoritar din eMAG sau pretul de cinci milioane de euro cu care a fost cumparat site-ul de vanzari de masini Autovit.ro, tranzactie din care au iesit patru milionari - Cornel Parvu, Florea Parvu, Florian Nila si Irina Nila - a fost cel corect.
Tranzactia ce incheie acest an implica Professional Bank Systems & Software (Probass), furnizor de solutii IT detinut de Catalin Liviu Gheorghe, Vasile Olimpiu Balas, Alexandru Peter si Adrian Teodorescu. Firma a fost cumparata in decembrie de polonezii de la Asseco South Eastern Europe, care au platit 7,7 milioane de euro pentru 60% din capitalul firmei, restul actiunilor fiind preluate printr-un schimb de titluri. "Și atunci unde e criza? Faptul ca exista bani pusi deoparte si oameni care pandesc oportunitatile pentru a iesi la cumparaturi ma face sa cred ca aceasta criza de fapt nu mai exista", sustinea recent, intr-un interviu acordat BUSINESS Magazin, Eugene Kaspersky, fondatorul si directorul executiv al furnizorului de solutii de securitate Kaspersky Lab.
Politica: Sub semnul alegerilor
Macroeconomie: Anul recesiunii
Banci: Anul in care banii au devenit mai scumpi
Asigurari si pensii: Fara pierderi
Bursa: Reteta banilor usori nu mai functioneaza
Consultanta: Anul paradoxurilor
Companiile energetice au pierdut din greutate
Petrol si carburanti: Minus 20%
Farma: Anul surprizelor neplacute
Industria alimentara: Consum redus
Agricultura: 2009, anul nefericirii
Retail si distributie: Comert cu surprize
Textile: Anul extremelor - unii s-au extins, altii au inchis
Resurse umane: Anul concedierilor
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană