Twitter la romani: pe scurt, dar nu pe bani
Utilizatorul tipic este barbat (cam 66% din total), cu varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani, este inca elev sau student sau lucreaza in domeniul online sau IT si petrece zilnic pe site intre 10 si 30 de minute. Statisticile cuprinse in raportul ZeTweety al agentiei TreeWorks nu sunt foarte detaliate. Si sunt discutabile, daca ne luam dupa reactiile de pe diverse bloguri.
Dar sunt, probabil, singurele care ofera o imagine asupra romanilor care folosesc una dintre cele mai la moda retele sociale la nivel mondial, Twitter. In fapt, un serviciu de micro-blogging care consta in transmiterea de tweet-uri, cum sunt numite mesajele scurte formate din mai putin de 140 de caractere, care ajung catre toti cei care urmaresc un anumit cont (denumiti "follower"-i).
Cele aproximativ 34.000 de conturi, cate au fost contabilizate de TreeWorks, responsabila si pentru monitorizarea blogosferei prin raportul Zelist, par doar o picatura printre cei peste 100 de milioane de utilizatori din toata lumea care au publicat in ultimii patru ani peste 18 miliarde de mesaje, potrivit GigaTweet, un instrument online care masoara in timp real numarul mesajelor adaugate de consumatori pe paginile retelei.
Dar tocmai gradul redus de utilizare al retelei in Romania poate reprezenta unul dintre avantaje, dupa cum apreciaza Alexandru Seremet, cel care gestioneaza contul de Twitter al reprezentantei BMW in Romania.
"Cei care sunt activi in aceasta retea stiu ca BMW are de doi ani cont pe Twitter, suntem in Top 50 cele mai urmarite conturi romanesti si asta reprezinta un plus de imagine", afirma reprezentatul BMW. Dar BMW Romania nu este singura companie activa pe Twitter, 1.200 de conturi de companii fiind deschise, potrivit ZeTweety, pe lista aflandu-se si nume importante in mediul online precum LG, Microsoft, BitDefender, Romtelecom sau Libra Bank.
Vodafone Romania, spre exemplu, a intuit inca de acum cativa ani potentialul retelelor sociale, fiind printre primele companii din Romania cu prezenta in aceste medii. Iar Twitter a fost adoptat de operatorul de telecomunicatii chiar inaintea YouTube sau Facebook, contul @VodafoneBuzz fiind lansat la inceputul lui 2008.
De atunci, numarul utilizatorilor care urmaresc acest cont a depasit 1.500, iar compania interactioneaza cu clientii zilnic, oferind informatii si raspunsuri la intrebari, numarul total al mesajelor publicate pana acum depasind 725, cu tot cu cele de promovare, in conditiile in care majoritatea lansarilor Vodafone includ si componenta online.
Romtelecom are peste 500 de follower-i si a publicat pana acum putin peste 200 de mesaje. "Cel mai bine sunt primite informatiile virale, asa cum a fost cazul primelor fotografii si materiale video cu noile modele, precum limuzina Seria 5. Insa este la fel de important sa raspundem cat mai repede si celor care ne solicita prin acest cont diverse informatii", explica reprezentantul BMW.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro