Paşaport digital pentru conectivitate mobilă
În peisajul tehnologic românesc, unde inovaţia deschide constant noi drumuri, WeReload simplifică una dintre provocările cotidiene ale călătorilor moderni: conectivitatea în roaming. Cu peste 10.000 de descărcări şi o prezenţă care se întinde deja în 45 de ţări, start-up-ul a transformat complexitatea eSIM-urilor într-o soluţie accesibilă printr-o simplă atingere de ecran. În timp ce se pregăteşte pentru o rundă de finanţare la începutul anului viitor, compania îşi propune un obiectiv ambiţios dar calculat: 50.000 de tranzacţii până la finalul lui 2025.
Prezenţa simultană în două programe de accelerare - Rubik Edge în România şi un program în Croaţia - precum şi concentrarea simultană pe pieţele B2C şi B2B prin integrări API sugerează o strategie de creştere care pune accentul pe calitate şi sustenabilitate, cu o reducere notabilă a amprentei de carbon faţă de soluţiile tradiţionale de roaming. „Dorim să încheiem anul viitor cu un minim de 50.000 de tranzacţii. Rolul nostru acum este să creştem, să creştem organic, dar să creştem foarte bine, calitativ. Am putea încheia cu 30.000 de tranzacţii, dar cu «customer service tickets» foarte scăzut, sau am putea încheia, spre exemplu, cu 100.000 de tranzacţii, dar 30% din clienţi să vină înapoi şi să spună că nu funcţionează, nu merge, produsul nu e bun. Deci noi ne concentrăm pe calitate”, a spus Alin Bucsai, fondatorul WeReload, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.
Ideea proiectului WeReload s-a născut în timpul pandemiei, din experienţa anterioară a fondatorului în industria telecom şi din dorinţa de a inova într-un domeniu aflat în continuă schimbare. „Lucrând la un operator de telefonie mobilă în Anglia, am participat la târguri de profil cum este Mobile World Congress de la Barcelona şi mi-am dat seama că în industria telecom nu ai cum să te plictiseşti fiindcă tot timpul vezi ceva nou. Am auzit de tehnologia eSIM cred că acum 6-7 ani, când abia era la început. Astăzi suntem în 2024, când deja toată lumea ştie ce este sau, mai bine zis, mulţi ştiu ce este un eSIM”, a relatat el.
Ce face concret WeReload? Aplicaţia permite utilizatorilor să achiziţioneze eSIM-uri pentru date mobile în roaming, fiind destinată în special industriei de turism. „În primă fază a proiectului dorim să oferim doar date mobile pentru industria de travel, pentru cei care pleacă într-o ţară în care nu au roaming, nu există ca şi contract în abonamentul lunar, dar ne dorim ca în câţiva ani să vindem chiar în numele operatorilor eSIM pachete cu date, minute şi text, adică să facem contracte online”, a explicat Bucsai. Start-up-ul se diferenţiază de concurenţă prin mai multe funcţionalităţi: „Prin ce ne diferenţiem noi la WeReload, aş putea spune că sunt câteva aspecte pe care concurenţa, în momentul de faţă, nu le are.” „Primul aspect e legat de faptul că instalarea eSIM-ului se poate face direct din aplicaţia noastră pentru telefoanele cu iOS - iPhone-uri. Pentru telefoanele cu Android încă nu se poate face acest lucru. În al doilea rând, prin aplicaţia noastră, dacă clientul îşi creează un cont, poate vedea în timp real câte date mobile, cât internet a consumat din pachetul achiziţionat”, a punctat el.
WeReload are două direcţii de business - B2C prin vânzarea directă către utilizatori finali şi B2B prin parteneriate şi integrări API. „Am înţeles şi ne-am dat seama că B2B este o direcţie la care ar trebui să ne uităm foarte atent. Din acest motiv, ne-am creat propriul nostru API, astfel încât, să spunem, avem o aplicaţie X în România sau în orice altă ţară din Uniunea Europeană care doreşte să aibă eSIM-uri produse în aplicaţia lor. Pot folosi şi consuma API-ul nostru”, a punctat fondatorul WeReload. Pentru anul viitor, start-up-ul are în plan să continue dezvoltarea aplicaţiei şi să introducă noi funcţionalităţi. „Lucrăm la dezvoltarea unor opţiuni suplimentare până la finalul acestui an. Una dintre ele ar fi eSIM top-up. Ce presupune asta? Un «eSIM profile» este valabil 12 luni de la data instalării. Tu mergi, de exemplu, acum în Thailanda şi peste trei luni vei pleca în Egipt. N-are rost să cumperi un eSIM cu totul, să faci paşii de instalare şi să îl arunci pe celălalt sau să îl dezinstalezi. Poţi, pe acelaşi eSIM, să pui doar un plan de date pentru Egipt. După alte 5-6 luni pleci în Statele Unite şi îţi iei un plan de date pentru Statele Unite”, a menţionat Bucsai, punând accent pe sustenabilitate. „Vreau să subliniez ceva foarte important, la care nici concurenţa nu s-a uitat sau poate nimeni nu a luat în calcul acest aspect. Pe toată durata de viaţă a unei cartele eSIM standard, nano, micro, ş.a.m.d., în care se foloseşte plastic, chip, hârtie, carton, carburant ca să distribuie cartelele la magazine, se folosesc 236 g CO2. Pentru un eSIM, pe toată durata vieţii se folosesc 123 g, deci diferenţa de 106 g CO2 salvate dacă se foloseşte un eSIM versus o cartelă SIM standard. Şi asta cred că face diferenţa.”
Rubrica „Start-up Pitch”
1. Ionuţ Dorel Motoi, fondator al SPLM (Start-up-ul SPLM (Servicii, Plăţi, Libertate de Mişcare)
Ce face? A dezvoltat şi lansat în luna februarie a acestui an aplicaţia cu acelaşi nume - SPLM, prin care utilizatorii pot avea acces la diverse reţele de spălătorii self-wash din România.
„Avem exact un an de zile de când s-a scris prima linie de cod la aplicaţie. Aplicaţia este pe piaţă din luna februarie a acestui an şi avem în prezent undeva la 35-40 de spălătorii care sunt implementate. Sperăm ca până la finalul anului viitor să depăşim pragul de 300 de spălătorii implementate la nivel naţional. Ca număr de descărcări sunt câteva mii. Şi avem 4.266 de utilizatori care folosesc aplicaţia. Ne aşteptăm să creştem în continuare.“
2. Alin Bucsai, fondatorul WeReload
Ce face? A dezvoltat o aplicaţie pentru achiziţionarea de eSIM-uri pentru date mobile în roaming. Aplicaţia a ajuns în prezent la peste 10.000 de descărcări, fiind folosită până acum în 45 de ţări, în principal din Europa, Asia şi America.
„Dorim să încheiem anul viitor cu un minim de 50.000 de tranzacţii. Rolul nostru acum este să creştem, să creştem organic, dar să creştem foarte bine, calitativ. Adică am putea încheia cu 30.000 de tranzacţii, dar cu «customer service tickets» foarte scăzut, sau am putea încheia spre exemplu cu 100.000 de tranzacţii, dar 30% din clienţi să vină înapoi şi spună că nu funcţionează, nu merge, produsul nu e bun. Deci noi ne concentrăm pe calitate.“
Rubrica „Start-up Update”
1. Alin Breabăn, cofondator şi CEO al Vestinda - platformă de management al investiţiilor automatizate
Ce e nou? Start-up-ul local şi-a extins ecosistemul de soluţii cu un produs educaţional destinat investitorilor de rând, marcând astfel o schimbare strategică de la publicul ţintă iniţial care viza în principal doar persoane specializate şi experimentate pe zona de investiţii, în special pe criptomonede (traderi). Noul program, numit Vestinda Elite, combină educaţia financiară cu accesul la experţi şi tehnologia de automatizare a investiţiilor, fiind testat şi lansat întâi în România înainte de expansiunea în alte ţări europene.
„Anul acesta ne-am concentrat foarte mult pe introducerea unui nou produs în ecosistemul nostru. Dacă noi, ca şi companie, am pornit ca o companie de tehnologie care construia la început tehnologie pentru fonduri de investiţii cu capital de risc din zona de criptomonede şi am gestionat împreună cu partenerii noştri portofolii şi active de peste 80 milioane de dolari, acum ce facem este să lărgim piaţa de desfacere, mergând către investitorii de rând, adică oameni care doresc să-şi gestioneze portofoliile de investiţii. Deci, pe lângă componenta de tehnologie pe care avem o platformă, venim şi cu o componentă de educaţie.“
2. Ciprian Cazacu, cofondator şi CEO al easySales - platformă SaaS pentru automatizarea şi centralizarea activităţilor de e-commerce
Ce e nou? Start-up-ul local easySales şi-a extins activitatea în mai multe ţări din regiune, în prezent fiind activ, în afară de România, în alte patru ţări din Europa Centrală şi de Est: Ungaria, Bulgaria, Cehia şi Polonia. Compania are în prezent peste 1.000 de clienţi, dintre care 80% sunt din România, iar pentru finalul acestui an echipa easySales mizează pe atingerea pragului de rentabilitate şi pe venituri de un milion de euro.
„În prezent, cea mai promiţătoare piaţă pentru noi este Polonia, deşi ca număr de clienţi sunt din Ungaria cei mai mulţi în momentul de faţă, chiar şi ca valoare, dar pentru că suntem mai la început cu piaţa din Polonia, observăm că este de un potenţial foarte mare. Cred că la anul va depăşi România.“
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro